Dashboard kan niet meer open

ovaal

Lid
Goedemorgen,

Afgelopen weekend reed ik in onze Fabia 2003 en wil ik even de bandenpanning opzoeken in de manual blijkt de hendel van het dasboard kastje afgebroken. Ik ben al even aan het puzzelen geweest, maar heb geen idee hoe ik het kastje open kan krijgen. Als deze eenmaal open is kan ik er zo een andere klep inzetten van de sloop, maar eerst moet de klep open.....
Wie kan mij op weg helpen?

Laatst bewerkt:

Sk_Hans

Forumguru
Dat heb ik ook eens gehad. Toen heb ik het kastje met een hoop gepruts en een tang met lange, gebogen spitse punten weer open gekregen.

polf

Senior Member
Als je toch voor een nieuw kastje van de sloop gaat hoef je op die oude niet heel zuinig te zijn en zou ik met een klein boortje een vierkant gaatjes patroon boren naast het afgebroken handeltje.( alleen door de buitenste laag plastic.) Dan kan je door dit gat aan de stangetjes trekken om de ontgrendeling eraf te krijgen. Als de klep open is kan je bij de schroefjes om het hele kastje te demonteren.
(Indien je grote stappen wilt maken gewoon de gatenzaag erin zetten)
upload_2013-12-24_11-37-41.png
Succes Polf

Joske

Forumguru
En als je gewoon heel je dashboard wenst te vervangen is een koevoet ook nog wel een optie ;)

Ik vind het plan van @polf goed klinken, zo zou ik het ook aanpakken :)

skodaboy

Forumguru
wel eerst de accu afkoppelen voor je de boel sloopt met een koevoet,kwestie de airbags...:sterretjes:
een airbag die afgaat geeft nogal harde een knal (een collega van me) kan er over mee spreken en je oren worden er ook niet bepaald happy van..:D[/quote]

Bovenaan Onderaan