Dashboard melding "Remvloeistof: instructieboekje"

booster

Nieuw lid
Sinds een paar weken krijg ik regelmatige een storing remvloeistof: instructieboekje.

De melding komen voor tijdens het rijden en niet onder het remmen. Nu is de auto vorige week bij de Skoda dealer geweest om de boardcomputer uit lezen. Ze krijgen de complete storing geschiedenis te zien, maar niks over deze melding. De dealer kan ook niks voor mij betekenen omdat de melding elke keer maar zeer kort in de display komt. Het gaat om een Skoda Rapid 1.2 tsi uit 2015. Weten jullie hier wat het probleem kan wezen?

Bijlagen

• 20180101_154842.jpg
    20180101_154842.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 57

ertromp

Forumguru
Op je dashboard gaat blijkbaar ook het waarschuwingslampje branden zo te zien voor het remsysteem. Ik neem aan dat naar het remvloeistofniveau is gekeken? Werkt de niveauschakelaar in het remvloeistofreservoir wel goed?

booster

Nieuw lid
Remvloeistof niveau is op peil, weet alleen niet over welke niveauschakelaar je het hebt en waar ik die kan vinden. Het lampje van het remsysteem gaat dan ook branden, maar als ik de rem in druk gaat het lampje uit.

hemi24

Forumguru
De sensor achter de dop van het reservoir..?

Vloeistof recentelijk vervangen en systeem niet goed ontlucht?

Is dit niet een melding dat het tijd is de remvloeistof te vervangen ? Als de auto van begin 2015 zou dat kunnen, eerste keer moet na drie jaar nl

booster

Nieuw lid
De remvloeistof is nog niet vervangen. En de schakelaar waar jullie het over hebben, kan ik niet vinden.

De melding komt soms heel vaak in beeld, maar ook wel eens een dag niet.

Antera

Donateur
deze zit volgens mij nog steeds op het reservoir zo niet zou ik toch even kijken hoe hoog/laag de vloeistof staat. Kan goed zijn dat deze rond het minimum hangt vanwege lekkage / versleten blokken enz

ertromp

Forumguru
Boven op het remvloeistof reservoir zit een gele dop
Daarachter zie je een stekkerverbinding. Die zit aangesloten op de niveau sensor

Antera

Donateur
Boven op het remvloeistof reservoir zit een gele dop
Daarachter zie je een stekkerverbinding. Die zit aangesloten op de niveau sensor

Bij de golf 7 is dit niet het geval en is het letterlijk een losse dop zit daar dan de sensor in het reservoir gebouwd tegenwoordig?

Bovenaan Onderaan