Dashboardlampje motor brandt (abd. motorblokje)

• Onderwerp starter Deleted member 17627
  • Startdatum
D

Deleted member 17627

Wat kan dat zijn, motor loopt mooi e.d. Uit/aan gezet blijft..

JeSko

Forumguru
Dit kan werkelijk vanalles zijn, van kleine prul tot dikke onkosten, onmogelijk om zo te zeggen wat er mis kan zijn. Als het gewoon brand kan je er wel met doorrijden, naar de garage welteverstaan, knippert het dan bel je direct Teun Takel. Dat lampje staat symbool voor zoveel zaken, het hoeft zelfs niet te betekenen dat er wat mis is met je motor, maar iets dat indirect invloed heeft op de motor, van technische storingen tot mechanische. Laten uitlezen in de garage is de boodschap.

• Leuk
Waarderingen: Joti

EdK

Forumguru
Wat kan dat zijn, motor loopt mooi
Onlangs met 2,0TDI Caddy max ook het lampje brandend gehad
Dit kwam nadat de accu leeg was en ik niet meer zelfstandig kon starten en er dus een ander met startkabels mijn caddy weer aan zwengelde.
Vanaf dat moment had ik ook dat lampje branden, tot ik na een 300Km verder gereden te hebben moest tanken.
Maw motor uit tank vol diesel gegooid , betaald en weer starten en na een 30sec ging dit lampje opeens weer uit en is sindsdien niet meer aangegaan ( min 5K verder )

LdN

Forumguru
Misschien handig als je wat meer gegevens geeft? b.v. wat voor motor?

Kan van alles zijn, mijn dealer zei destijds als het lampje continue brand betekend het dat de motor niet meer aan de milieueisen voldoet
m.a.w. de verbranding is niet meer optimaal.
Alles wat daar normaal gesproken voor zorgt is dus verdacht.
In mijn geval met een 1.4 140pk TSI bleek het de achterste lambda sensor te zijn.

Eerste verstandige actie: uit laten lezen

D

Deleted member 17627

Ha Bedankt,, uit laten lezen .... niks te vinden. Lampje nu uit. Kunnen volgens uitleesgegevens 4 dingen zijn. Druksensor ofzo e.d..
Nou als het weer brandt terugkomen zei garage

s-line

Forumguru
Ik heb het een keer gehad toen in het buitenland mijn tank echt bijna leeg was. (Had de laatste tankbeurt geen echt merk kunnen tanken daar)Hij gaf een hikje en ging meteen in noodloop met het brandende motorlampje de pomp gered, vol gegooid met nog ultimate een tijdje stationair laten draaien en daarna ff rond gereden op de parkeerplaats en hij liep weer goed. Daarna de hele nacht Frankrijk door gereden met het brandende lampje, en bij de volgende tankbeurt was het lampje ook weer uit, en verder geen storing meer gehad daarna.

D

Deleted member 17627

Na uitlezen bleek het 1 gloeispiaal te zijn..... Bedankt voor meedenken groet

Bovenaan Onderaan