dashboardverlichting bij ventilatieknoppen

de lampjes die de draai knoppen voor de ventilatie verlichten branden meer niet dan wel.
tijd dus om eens te kijken of deze zelf makkelijk te vervangen zijn
heeft iemand hier praktische tips voor?:ahum:
(of kan ik hem beter naar de garage brengen?)
alvast bedankt

Lampje.

Dat is heel makkelijk zelf te vervangen. Je trekt de knop van de aanjager eraf. Achter die knop zit het lampje. Als je een klein tangetje hebt,kun je zo het lampje eruit trekken(er zit namelijk maar één lampje). Paar minuten werk. Let op,de knop kan behoorlijk vast zitten. Anders voorzichtig met een tangetje en een lappie stof ertussen om hem eraf te halen. Succes.

purk

Senior Member
om het lampje eruit te halen kun je ook een stukje slang gebruiken dat net om het lapje past.

Petter

Lid
Mijn Octavia heeft hier ook last van, de lampjes branden dan weer wel en dan weer niet, een welgemikte klap tegen de middenconsole en ze springen weer aan. Dit geeft aan dat de lampje niet kapot zijn anders zou een van de drie niet branden, toch?
Ik denk zelf eerder aan een slecht kontakt van een stekker o.i.d., maar waar bevindt zich deze? Iemand een idee zodat ik niet heel mijn dashbord eruit hoef te halen.

eigenlijk omschrijf je mijn probleem beter dan dat ik deed, bij mijn skoda gebeurt precies hetzelfde. ben al even voorzichtig bezig geweest met 'de knop' los te trekken, maar die zit inderdaad erg vast.
alle reakties zijn welkom

Mijn Octavia heeft hier ook last van, de lampjes branden dan weer wel en dan weer niet, een welgemikte klap tegen de middenconsole en ze springen weer aan. Dit geeft aan dat de lampje niet kapot zijn anders zou een van de drie niet branden, toch?
Ik denk zelf eerder aan een slecht kontakt van een stekker o.i.d., maar waar bevindt zich deze? Iemand een idee zodat ik niet heel mijn dashbord eruit hoef te halen.

Maar dat had ik ook. Een klap tegen het dashboard en hij ging weer een paar dagen aan. Heb toen het lampje vervangen en twee weken later weer het lampje stuk. Zal toen wel een slecht lampje geweest zijn,want nu ik het derde lampje erin heb doet hij het al weer een tijdje. Overigens zit er ,zoals ik al zei 1 lampje in het midden achter de ventilatorknop,althans bij een auto met handmatige airco. Er zit een stuk plastic die het licht verdeelt over de drie knoppen. Vervang het lampje gewoon en kijk hoelang hij het wel blijft doen. Succes.

Geprobeerd, met een tangetje de knop verwijderd, zat behoorlijk vast. Met een kleiner tangetje het oude lampje eruit gehaald, bij de brezan voor €0,73 een nieuw lampje gehaald en deze brandt nu. (kon alleen niet goed merken of het lampje goed in de fitting zit).
Dus voorlopig lijkt het erop dat het gelukt is.
Hartelijk dank! Scheelt weer een bezoekje aan de garage.

Bovenaan Onderaan