Dashbord herstel

mustafakaya

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Vorige eigenaar heeft een anti slip matje gelegd op het daschbord van de auto,

Nu is het het aan de onder kant preus geworden, en het matje is door de warmte gaan op krullen,

Kent iemand die dit kan herstellen?


IMG_1254.JPG IMG_125511.JPG.jpg
 
Laatst bewerkt:

Duijzer

Donateur
Bestand kleiner maken, dan lukt het wel. Ik kan niet zien of het dashboard beschadigd is, maar is het niet gewoon een idee om een nieuw matje te halen?
 

1983jeroen

Forumguru
Oei, dat ziet er niet goed uit. Dashboard lijkt wel echt beschadigd door dat matje.
Had je dat niet opgemerkt bij aankoop?

Voor zover ik weet kun je hier niets aan doen. Nieuw matje er maar overheen dan...
 

Tees

Donateur
Precies wat ik dacht @Herperduin! Ik zou t eens goed proberen schoon te maken, eerst met water en zeep, daarna eventueel met iets als isopropanol.
Als het echt beschadigd is, dan krijg je dat eigenlijk nooit meer echt mooi. Interieurs worden van ABS gemaakt, dat is ontzettend moeilijk te repareren.
 

EdK

Forumguru
Zijn speciale bedrijfjes die dashboard reparaties doen
Zoals gaatje en scheuren repareren en zo netjes dat je niet meer ziet waar het is gebeurd.
Soort van spotrepair

Maar zou ook met water en zeep proberen en lukt dat niet dan eens met wasbenzine !
 

mustafakaya

Nieuw lid
Ik heb het beetje geprobeerd schoon te te maken, lijkt net of er hele kleine gaatjes in het dashbord is ontstaan,

Durfde het matje niet helemaal te verwijderen.
 

Tees

Donateur
Wasbenzine is redelijk veilig hoor, dat vreet weinig kunststoffen aan. Isopropanol geldt hetzelfde voor. Let wel op dat wasbenzine iets heel anders is dan terpentine, en dan begin ik maar niet over thinner (want dat verwoest bijna alle kunststoffen)
 

emilio3333

Forumguru
Hele veilige optie is WD-40. Tast niks aan.
Royaal opspuiten en even een minuutje laten inwerken.
Voorzichtig met micro vezel doekje afvegen. Goede kans dat dit werkt.
 

EdK

Forumguru
Denk dat dat heel erg zal meevallen met wasbenzine hoor @CDO
Kijk Tinner zou ik zeker niet doen op kunststof, dat brengt alleen maar schade aan kunststof.
Maar als ik zo de foto's bekijk dan lijkt het er op dat er weekmakers in dat matje de ellende op het dashboard hebben veroorzaakt.
Of je het 100% goed gaat krijgen ??? Betwijfel het....

Maar wat je ook gaat gebruiken , eerst klein beginnen op plek die je minst zal zien en indien je juiste gevonden hebt dan kun je het groots aanpakken
 
Bovenaan Onderaan