Dashcam aansluiten op binnen verlichting

Hallo

Ik wil een dashcam viofo a229 pro kopen voor voor en achter.
Ik kan het langs de voorruit doen en dan links naar beneden zonder over mijn zij airbag te gaan.

Makkelijker zou zijn om deze plug bij de binnen verlichting te gebruiken.. Geen idee hoe ik het los krijg en of er een splitter Bestaat . Is het verstandig. Kan ik hier de benodigde draden wel aansluiten.

Ik wilde ook via het dak naar achteren of is dit niet verstandig. Ik gebruik geen radio

Hoe kan ik het onderwerp aanpassen want ik kan niet meer tiepen:

om binnen veelichting --> op binnen verlichting​

1000015233.jpg

Herperduin

Forumguru
Hoe kan ik het onderwerp aanpassen want ik kan niet meer tiepen

Eerste momenten na plaatsen van bericht kan je nog wijzigen. Er zit dan naast de “Rapporteer” knop nog een mogelijkheid tot wijzigen of verwijderen van je bericht. Na enige tijd (ik weet uit mijn hoofd niet hoe lang) verdwijnt deze mogelijkheid en zou je aan de moderator moeten vragen om bericht te wijzigen. Kan je dan doen via de rapporteer knop.

Slider

Forumguru
Geeft dat wel vaste of geschakelde stroom dan? Ik zou denken dat die lamp alleen stroom krijgt als de BCM hem aanstuurt, even met deur open enzo.
Weet niet meer uit mijn hoofd, maar zit links in het dashboard ook niet meteen de zekering kast bij de O2? Makkelijkste is daar af te tappen. Zo sluit ik altijd de dashcam aan. Kabel via de A-stijl naar beneden, ben je meteen op de juiste plek.

• Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
De binnenverlichting heeft zowel een algemeen geschakelde als een deur-geschakelde plus. In de ene stand gaat de spanning eraf na afsluiten van de auto of na 30 min inactiviteit, de tweede alleen met deur open.

Ik weet niet hoe je jouw dashcam wilt gebruiken en wat de dashcam nodig heeft. Maar ik zou er altijd de voorkeur aan geven om bedrading langs de A-stijl direct naar de zekeringenkast te leiden. Piggyback-zekering op een geschakelde en/of permanente plus (sommige dashcams willen allebei hebben) en dan zit je sowieso goed.

Eerste momenten na plaatsen van bericht kan je nog wijzigen. Er zit dan naast de “Rapporteer” knop nog een mogelijkheid tot wijzigen of verwijderen van je bericht. Na enige tijd (ik weet uit mijn hoofd niet hoe lang) verdwijnt deze mogelijkheid en zou je aan de moderator moeten vragen om bericht te wijzigen. Kan je dan doen via de rapporteer knop.
weer wat geleerd, mijn dank

@Tees @Slider: Ik denk inderdaad dat het maar de zekering kast word, maar wilde de airbag vermijden.

Ik ga maar via het raam naar benrden en daar dan recht streeks naar beneden dan kom ik de airbag niet tegen.
Anders moet er voor zichtig onderdoor maar hoor van die verhalen van kans op afgaan dus wil er zo min mogelijk doen.

Dat was ook de reden om via plafond naar achter te gaan dan kom ik voor de rear cam geen airbag tegen

Laatst bewerkt:

Slider

Forumguru
Wat ik altijd doe, je kunt de A-stijl bekleding, makkelijk een draad achter proppen/duwen. Die bekleding hoeft er niet af.
Ik doe dat ook bij de het raam en dak bekleding.

EdK

Forumguru
je kunt de A-stijl bekleding, makkelijk een draad achter proppen/duwen.
Ja alleen is de kans dan aanwezig dat de bedrading VOOR de airbag langs loopt en alssss die dan zijn werk moet doen..........
En accupolen even los en de A stijl even losnemen en ke kunt zonder enkel probleem die bedrading langs de airbags leggen ...
En daarna A stijl weer terug en de accu polen weer aansluiten en hoppa je bent weer een handigheid rijker :koffie:

• Leuk
Waarderingen: Tees

Slider

Forumguru
Denk dat dat heel erg aan het type auto ligt?

Heb eens voor de O3 gekeken:
Schermafbeelding 2024-06-29 135624.png

Daar zit inderdaad een klein stukje van de grote head airbag in de A-stijl gemonteerd. Maar mijn kabel zit daar niet, dus zie geen probleem bij mijn toepassing.

Ik volg denk ik EdKs advies en accu even los maken maar op anders mijn geluk kennende knalt airbag tegen mijn kop.

En dan bij mijn O2 de veilig om airbag heen werken

• Leuk
Waarderingen: EdK

hemi24

Forumguru
Nou dan weet ik niet wat er voor witte zak in de Yeti zat in die A stijl !!??
Het daadwerkelijk deel wat opgeblazen wordt zit ter hoogte van de handgrepen in het dak:

airbags-jpg.3311

Tees

Donateur
Bij de O2 zit iig het mechanisme dat voor opblazen zorgt in de A-stijl. Hoe de zak precies zit weet ik niet, maar ik zou t risico niet nemen dat er iets voor zit. Safety first...

Edit: net even achter de afdekking van de A-stijl gekeken: zit gewoon een witte zak direct achter. Dus geen draad voor langs trekken. Overigens is de afdekking makkelijk aan de kant te halen, dus ik zou daar gewoon aan de slag gaan hoor. Veiligheidshalve wel even de massa kabel van de accu loshalen.

Laatst bewerkt:
Ik had ook een beetje gespiekt en de zak loop erg ver door maar er zit bij mij wel al een kabel onderdoor. Denk dat ooit door dealer is gedaan voor mijn parrot carkit die er ooit inzat. Heb de microfoon nog in gebruik op mijn zenec

Bovenaan Onderaan