Database met flitspalen voor Columbus

wanderer

Senior Member
je weet dat dit verboden is in Frankrijk met boetes tot wel 1500 €, en je weet ook Frankrijk moet bezuinigen.....

Maarten

Forumguru
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!
Misschien dat iemand er zelfs een Nederlandse versie voor kan schrijven om hier op het forum te gebruiken?

Ik wacht af!

TL@

Forumguru
je weet dat dit verboden is in Frankrijk met boetes tot wel 1500 €, en je weet ook Frankrijk moet bezuinigen.....

In Frankrijk is dit volgens mij niet verboden, er mag enkel geen icoontje van een flitspaal op staan, enkel een waarschuwing van een veiligheidsincident of zo. De Wikango of Coyote melders zijn er ook gewoon legaal.

RayDelft

Forumguru
HET WERKT!

Flitspalen POI bestandje te downloaden van van de berichten onder de link

Flitspalen / Mobiele Controles op de Columbus Nav (V8) - Radio & Navigatie - Skoda Forum Europe

Inmiddels heb ik een POI bestand geinstalleerd met flitspalen, trajectcontroles en Plaatsen waar vaak mobiele teams staan.

Het werkt ook nog.

Zipfile uitpakken.
Daarin zit een DB3 bestand

Mapje maken met de naam personalPOI

Het DB3 bestand in het mapje personalPOI doen.

Op SD kaartje zetten. Kan ook op kaartje waar je al muziek op hebt staan. (Heb ik ook gedaan)

Daarna op de normale wijze persoonlijke POI's toevoegen via het menu van Columbus.

1. Drücken Sie die Taste 'Setup' am Rand des Bildschirms, damit Sie in das Menü 'Einstellungen' gelangen.
2. Auf dem Bildschirm 'Einstellungen' drücken Sie bitte die Bildschirmtaste 'Navigation' um in das Menü 'Einstellungen Navigation' zu gelangen.
3. Auf dem Bildschirm 'Einstellungen Navigation' drücken Sie bitte die Bildschirmtaste 'Meine Sonderziele (Personal POI)'.
4. Auf dem Bildschirm 'Meine Sonderziele (Personal POI)' drücken Sie bitte die Bildschirmtaste 'Importieren'.

Het verloopt vlekkeloos, zonder errors en ze staan keurig op de kaart met cameraatje en al!
Helaas geeft Columbus geen piep signaal bij het naderen ervan, dus je moet zelf wel naar je scherm kijken af en toe.

Let op . voor eigen risico.
Het is BENELUX want in o.a. Frankrijk is het zwaar verboden.

Succes ermee.

RayDelft

Forumguru
NASCHRIFT
Het zou mooi zijn als de Columbus een geluid zou geven bij het naderen van een flitser. Bij mijn weten kan dat niet.
Als het toch kan, hoor ik dat graag.

RayDelft

Forumguru
NASCHRIFT 2 -
Ik heb al een paar ritten gereden maar die flitspalen hebben niet echt een toegevoegde waarde vanwege het ontbreken van een waarschuwingstoon.
Je zit natuurlijk niet permanent naar het schermpje te koekeloeren, dus ongemerkt rijd je ze allemaal voorbij.
Dus: Gewoon netjes de max snelheid aanhouden :winkie:

Yeti Linka

Actief lid
HET WERKT!

Het verloopt vlekkeloos, zonder errors en ze staan keurig op de kaart met cameraatje en al!
Helaas geeft Columbus geen piep signaal bij het naderen ervan, dus je moet zelf wel naar je scherm kijken af en toe.

Hoi Ray,

Ik heb de flitspalen netjes geimporteerd zoals omschreven. Ik kan er wel naar zoeken, maar zie ze standaard niet op het scherm staan. Moet er ergens anders ook nog een instelling worden veranderd?

Andre

Toet toet

Senior Member
Hallo allemaal,

zijn ze ook te installeren op de Admunsen+? Heb bestand inmiddels op SD kaart staan en ben benieuwd.

Toet toet

Senior Member
Hallo Andrehj,

heb je hier nog een reactie op gehad. Heb ook de Amundsen+ en de file inmiddels op de Sd staan.
Zal even checken of je zelf POI kan toevoegen in de manual.

Bovenaan Onderaan