Datum voorstelling

Sparkie

Forumguru
Ik moest eerst ook tweemaal kijken en driemaal denken, maar ik vermoed dat de vragensteller bedoelt wanneer de Rapid officieel in België wordt gepresenteerd

Hetzer

Forumguru
De Vlaamse taal is een stuk puurder Nederlands dan het Nederlands...
Maar goed, ik heb ook al gezocht naar de intro in Nederland, daar is nog niets bekend en ook op ?KODA - ?KODA is er nog geen nieuws bekend.

@Glenn heb jij het al nagevraagd bij je lokale dealer (Verdeler) ??

peperskoda

Forumguru
Ik heb bij mijn dealer navraag gedaan en daar hebben ze ook nog geen officiële datum te horen gekregen. Ik weet wel dat de Rapid al vanaf 20 oktober in de duitse showrooms staat. Ik heb de Rapid daar voor het eerst in levenden lijve gezien. Het is een nette, ruime auto. Pas a;s je met je handen aan het dashboard komt merk je dat er voor goedkopere materialen is gekozen, het voelt allemaal even hard aan. Ik ben wel benieuwd hoe lang dat kraak en rammel vrij blijft..... Tevens viel mij op dat je bij de uitvoering met 4 electrische ramen in de linkervoordeur slechts 3 knoppen vindt, 1 om de boel te blokkeren en 2 voor de ramen aan de voorzijde. Je kunt vanaf de bestuurdersstoel dus niet meer de achterramen openen, vind ik persoonlijk niet zo heel erg, maar het geeft wel weer aan waar de lage prijs vandaan komt. Overigens gaf mijn dealer aan te weten dat hier in NL alleen de uitvoeringen met TSI motoren geleverd gaan worden en dat zou er dus voor kunnen zorgen dat de vanaf prijs niet onder de 15 mille blijft. Misschien wordt het dan toch tijd om eens bij de Koreaanse merken te gaan kijken, die zijn niet heel veel duurder en hebben een prettiger aanvoelend kunststof gebruikt en lelijk vind ik ze toch ook niet meer........

Noord26

Forumguru
Het verschil tussen een MPI 70pk en een TSI 86pk is zeer groot. Koreanen zijn idd ook zeer aantrekkelijk, maar ze weten daar inmiddels ook de prijzen wel te vinden als je wat opties wilt nu ze wat hoogwaarderige auto's bouwen als in het verleden. (Ik mik nog steeds op een 2e hands SuperB full-option)

peperskoda

Forumguru
De Koreanen weten inderdaad ook wel hoe ze de marge op een auto kunnen verhogen, toch zijn ze nog steeds in vergelijking met de Europese merken ontzettend compleet uitgerust voor een redelijke prijs. Voor minder als 20k heb je een voertuig dat van alle gemakken is voorzien. Bij de Europeanen is dat wel ff anders, zo mag je bij aanschaf van een Fabia of Roomster(en straks ook bij de Rapid) nog steeds een flinke som geld betalen voor gordijnairbags die naar mijn mening gewoon standaard moeten zijn. Mijn goedkoopste Yaris heeft ze wel standaard............

Koreanen hebben, vind ik, niet zulke fijne en zuinige motoren. Voor mij een reden om geen Kia ed te kopen...

Skoody Boo

Actief lid
Overigens gaf mijn dealer aan te weten dat hier in NL alleen de uitvoeringen met TSI motoren geleverd gaan worden en dat zou er dus voor kunnen zorgen dat de vanaf prijs niet onder de 15 mille blijft.

Ik zie de logica wel. USP: Skoda = tsi voor weinig geld.

Moet het voor nog minder, dan kan je idd net zo goed een Koreaan kopen, en dan is dat wellicht ook een betere keus. Het heeft voor Skoda niet zoveel zin een motoruitvoering aan te bieden waarbij de concurrentie sterker is.

van_der_P

Senior Member
Koreanen hebben, vind ik, niet zulke fijne en zuinige motoren. Voor mij een reden om geen Kia ed te kopen...
Het zal ergens vandaan moeten komen.
Voorheen hadden veel motoren zo'n zelfde soort karakter
We zijn de laatste jaren ook nogal verwend met die TSI motoren met een hoog koppel over een breed toeren gebied.
Skoda hoeft niet terug naar het verleden maar moet zich wel realiseren dat de Koreanen hun concurenten zijn. En zich niet uit de markt prijzen zoals men de laatste jaren bezig was.

peperskoda

Forumguru
Hij wordt officieel geïntroduceerd half januari. Prijzen zijn er ook al: 14.190 voor de Go en 15390 voor de Rapid Go Comfort(enige extra t.o.v. de Go is de airco) wil je een beetje leuke uitvoering met wat must-have opties dan komt de prijs al heel snel in de buurt van de 22000 euro's. Dus als je behoefte niet verder gaat dan vervoer en ruimte dan zijn de basisuitvoeringen best heel scherp geprijsd, wil je wat meer dan kost dat meteen de hoofdprijs.

Steerclear

Senior Member
Op mijn werk staan nu een stuk of zeven Rapid's.
Wat een geweldig mooie auto en ongelooflijk ruim! Tijdloos design (sorry Korea), goed en mooi interieur (geen premium, maar dat vindt niemand gek) en heel praktisch. Kolossale kofferbak. Ik ben fan! Favoriete kleur: lichtblauw metallic. IJskoud de beste.

Bovenaan Onderaan