Daylight Running Lights voor Octavia 08/2000+

ceasar

Nieuw lid
Ik rijd als sinds jaren overdag met mijn dimlichten aan, zoals vele van jullie ook zullen doen. Het nadeel is dat je er om moet denken die lampen in te schakelen, en dat behalve de dimlichten ook de stadslichten, achterlichten etc. branden zonder dat daar echt een reden voor is.

Je wilt dus eigenlijk echte Daylight Running Lights hebben zoals die dingen in goed nieuw Nederlands heten. Ik kon echter niets passends vinden voor de Octavia 1U, totdat ik bij het Duitse bedrijf Dectane een aankondiging voor nieuwe DLR's vond. De originele luchtroosters onder de bumper worden daarbij vervangen door nieuwe exemplaren met high power LED's als DLR. Ze kosten €199. Dat lijkt veel, maar goede universele exemplaren van Philips of Hella of andere merken zijn ook niet goedkoop. Hier een linkje naar deze DLR's.

Tachi

Actief lid
In goed Nederlands heten ze gewoon dagrijlichten of dagrijverlichting ;)
Jammer dat mijn octi net te oud is...

Rick Blaine

Actief lid
Dat ziet er erg mooi uit zeg! Wel verleidelijk ondanks de prijs. Maar ik vind het nogal raar dat bij dagrijverlichting je achterlichten niet branden. Ik rij bijvoorbeeld veel door bosrijk gebied om naar mijn werk te komen en dan vind ik het, ook overdag, erg prettig dat mijn achterlichten ook branden!

Ideaal zou volgens mij zijn dat ik de stadslichten (die ik toch nooit gebruik) zou kunnen vervangen door deze dagrijlichten, zodat mijn achterlichten ook branden. Het voordeel is dat de dagrijlichten dan automatisch uitgaan zodra ik dimlicht voer. Maar deze constructie zal wel illegaal zijn, vrees ik.

ceasar

Nieuw lid
Ideaal zou volgens mij zijn dat ik de stadslichten (die ik toch nooit gebruik) zou kunnen vervangen door deze dagrijlichten, zodat mijn achterlichten ook branden. Het voordeel is dat de dagrijlichten dan automatisch uitgaan zodra ik dimlicht voer. Maar deze constructie zal wel illegaal zijn, vrees ik.