Daytime running Lights op mistlampen, dimmen?

Hallo Allemaal,

Ik ben sinds kort ook in het bezit van VCDS en was een beetje aan het rondneuzen.
nou wil ik graag mijn mistlampen als DRL gebruiken, ik heb beide instellingen gevonden die aan moeten namelijk:

Byte 00 Bit 3 Dagrijverlichting (Daytime Running Lights, DRL, Tagfahrlicht): dimlichten automatisch aan/uit als het contact aan wordt gezet. Dashboard verlichting en achterlichten doen het w.s. niet.

Byte 17 Bit 4 Mistlampen als dagrij-verlichting (Nebelscheinwerfer als Tagfahrlicht activ). Let op: je moet dan ook byte 00 bit 3 of byte 00 bit 4 inschakelen. Bij byte 00 bit 3 gaat (in combinatie met byte 17 bit 4) de stadsverlichting en achterlichten ook mee branden. Bij byte 00 bit 4 gaan (in combinatie met byte 17 bit 4) alleen de mistlampen branden als de handrem niet is aangetrokken.

Deze opties heb ik ingeschakeld en dan werkt het prima, lampje op dashboard gaat branden dat er verlichting brand, interieur verlichting blijft uit en buiten de auto branden alleen de mistlampen.

Nou las ik dus elders op het forum dat dit verboden om te gebruiken op de openbare weg.

In mijn mistlampen zitten hallogeen lampen, nou kwam ik de optie tegen om dimmen in te stellen %.

kan iemand mij uitleggen wat ik het beste kan doen, de lampen gewoon 50% dimmen ofzo zodat het minder fel is en dus minder opvalt?

wanderer

Senior Member
ik ben al diverse keren (ook in het buitenland) aangehouden door de politie met de opmerking het is verboden overdag mistlampen te voeren, de DRL zitten bij mijn fabia nl in de mistlampunit, dus dan moest ik iedere keer showen wat mijn mistlampen wel waren, dus om ellende te voorkomen zou ik als ik jou was de mistlampen NIET als DRL gaan gebruiken, ook niet als je ze dimt......het is gewoon verboden.....koop dan zo'n setje ledlampjes, duur zijn die niet....

Bovenaan Onderaan