Welk onderscheid maak jij tussen snel en hard? Ik kan bochten nemen met snelheden waar ik in mijn vorige auto niet aan durfde te denken. Een Porsche kan het vast beter, maar dat is een andere klasse. Gewicht en zware neus hebben invloed, maar zwaartepunt, ophanging en grip (banden), maken ook veel verschil.
Uiteindelijk gaat hij schuiven over de voorwielen, maar dat komt nooit als een verrassing en is goed onder controle te houden.
Snelheid kan niet hard zijn. Een steen is hard.
Laat ik het zo zeggen: als je meerdere races hebt gedaan in competitie verband (in mijn geval Suzuki Swift en Suzuki GRX-R600) zal je het verschil beter begrijpen tussen wat voor je gevoel snel een bochtje nemen is, en daadwerkelijk snel de bocht omgaan is. Andere perspectieven denk ik dat wij hebben.
Moet wel zeggen dat na deze ervaring ik juist op de openbare weg rustiger aan ben gaan doen. Omdat de drang er niet meer is na deze ervaring; en het vader te zijn geworden.
Raakvlak met het topic: heb in een S3 proef gereden. En prioriteit bij een andere auto zou comfort zijn. Dagelijks gemak. Dat is een S3 zeker wel. Maar dat standaard onderstel laat erg veel ruimte voor communicatie over. Dat deed de S2 beter. Wil ik even uitwaaien, stap ik op de 2 wieltjes.
Dus ik begrijp de topic-starter helemaal betreffende het onderstel.