DE 5 DE

de5de

Lid
Foto Rapid molen.jpg In 1998 hoorde ik tot de eerste lichting Skoda Octaviarijders. Na 4 Octavia's noodgedwongen ruim 3 jaar in een zuinige Fiat Punto Diesel gereden (zonder echte problemen) en dus nu toch weer een Skoda, benzine. Weliswaar wat kleiner dan een Octavia, maar de achterbank wordt bijna toch niet meer gebruikt. Enige echte problemen welke ik met alle Ocavia's heb gehad is de Lamdasonde. Die zijn in al mijn Octavia's kapot geweest. Op de Rapid heb heb ik wintersloffen gelegd op Platin velgen. Moet alleen nog de voetsteun monteren die ik gekocht heb bij Superskoda. Dat wordt best lastig!

ertromp

Forumguru
Welkom hier!
Weer een Skoda rijder van het eerste uur!
Zelf begonnen met een Octavia 1.9 TDI HB in 1998.

Prachtige auto de Spaceback.
@paultie kan je voorzien van tips over de voetsteun die heeft er nl. ook 1 gemonteerd.

Pendragon

Donateur
Welkom. Wat zijn we toch trouw aan Skoda :) Ik heb ook als Skoda sinds begin 2000. De mijne was ook een Octavia 1.9Tdi en nu hebben we al onze 7e Skoda. Gave bak hoor die je hebt!

Cordoba

Forumguru
Welkom hier, en fraai plaatje om je voor te stellen. Overigens doen de lijnen van de Skoda mij onder deze hoek wel erg aan een Audi denken.

turboturbo

Forumguru
Precies mijn gedachte, @Cordoba , ik dacht: het lijkt wel alsof ik naar een nieuwe A3 zit te kijken.
Ik wist natuurlijk wel dat het een Rapid moest zijn, maar herkende 'm niet direct.

paultie

Forumguru

de5de

Lid
Welkom hier.
Veel rijplezier toegewenst.

voor meer DIY's bij de rapid of rapid spaceback. hieronder volgen ze.

http://www.skodaforum.nl/forum/thre...rlichting-op-deuren-schakelen-rapid-sb.21160/

en

http://www.skodaforum.nl/forum/thre...voetsteun-instaplijsten-en-rvs-pedalen.20940/

Ik ben benieuwd hoe jij het weggedrag van de rapid ervaart?
Mocht je nog wat pk's missen ik kan je een JD chip aanbevelen voor nog meer rij plezier in de spaceback.

De eerste km's (woon-werk) ervaar ik als best positief. Hij is stevig afgeveerd. Ik hou daar wel van. De nieuwe 16" velgen met 205/55 banden zijn groter als de standaard 16" met 215/45 dat zal ook invloed hebben.

paultie

Forumguru
Na wat snelweg ritjes ben ik van mening dat de auto op de snelweg vooral erg gevoelig is voor wind en ook snel overhelt in de bochten. We komen van een mini cooper dus dan is dat uiteraard al heel erg snel omdat deze veel stijver zijn afgevoerd. We overwegen dan ook om eibach veren te monteren.

ertromp

Forumguru
Uit ervaring kan ik melden dat het monteren van een Eibach Pro verenset de oplossing zal zijn voor je "klachten"

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan