De-activeren van automatisch vergrendelen deuren en sluiten ramen?

HBos

Lid
Beste lezers,

Weet iemand toevallig (of niet toevallig) hoe ik het automatisch vergrendelen van de deuren (en ramen) kan uitschakelen? Als je de deuren ontgrendeld en ramen openzet om bv. even de warmte eruit te laten sluiten na ca. 30 sec de ramen en deuren weer, dat is irritant met dit weer (is een soort diefstalbeveiliging bij onterecht openen van de auto).
Het gaat om een O2 van 2011 met matrix display.

Het gaat dus niet om het vergrendelen bij wegrijden, dat weet ik wel te deactiveren

Alvast dank,
Hans

DevilsOwn

Nieuw lid
Hans,

Het meest simpele is even een deur op en doen en gelijk weer dicht. Hierdoor zal de vergrendeling niet meer automatisch in werking treden.
Let wel, ik baseer dit op mijn eigen auto. Een O1 die alleen de deuren weer doodleuk dichtdoet. De ramen laat ie met rust...

RJ

HBos

Lid
Ja dat kan, maar dat vind ik nog niet de oplossing. Ik wil graag de auto en ramen vanuit huis openen en openlaten.
Maar jou oplossing werkt wel.

Antera

Donateur
dat zal als het goed is in vagcom uitgezet kunnen worden. Daar zitten namelijk ook deze instellingen en niet in de maxidot. Kan wel zijn dat je 2x op de knop moet drukken misschien maar beloven doe ik eht niet

hemi24

Forumguru
Al geprobeerd de optie "rainclosing" uit te schakelen? Hoewel dit de ramen bij droog weer niet na 30 sec weer zou mogen laten sluiten, is het de moeite waard om te proberen.
Als het wel werkt, heb je er wel gelijk een volgend probleem bij, want dat zou inhouden dat er iets mis is met de regensensor...

Al geprobeerd om bij vergrendelde auto de ramen te open door de "open" knop op de afstandsbediening langer dan 2 sec. vast te houden?

Rallye

Forumguru
Ik heb nog nooit gemerkt dat ook de ramen na 30 seconden weer dichtgaan. Is dat een verschil tussen FL (niet) en PFL (wel) Octavia's?

Antera

Donateur
de ramen worden standaard ook niet aangestuurd en dat is ook niet mogelijk in vcds. Dit zou kunnen duiden op en niet standaard module ( alarm) die de ramen aanstuurd

hemi24

Forumguru
Bij mijn eerste O2 uit 2007 werden de ramen automatisch gesloten/nagedrukt als je de sleutel uit het contact haalde en deze had geen alarm...

HBos

Lid
Ik ben er wel uit: vandaag nog even geprobeerd, maar de ramen sluiten toch niet automatisch, de deuren wel. Ik denk dat het sluiten van de ramen iets met de regensensor te maken heeft wellicht lag er toen net wat vocht op de sensor.
In het instructieboekje het volgende gevonden op pag 43: "als u de wagen ontgrendelt en daarna binnen 30 seconden geen portier of de achterklep opent, wordt de wagen automatisch weer vergrendeld...." is zo te zien niet in te stellen, die ramen was dus toeval.
dank voor jullie reacties,
groet, Hans

Beste lezers,

Weet iemand toevallig (of niet toevallig) hoe ik het automatisch vergrendelen van de deuren (en ramen) kan uitschakelen? Als je de deuren ontgrendeld en ramen openzet om bv. even de warmte eruit te laten sluiten na ca. 30 sec de ramen en deuren weer, dat is irritant met dit weer (is een soort diefstalbeveiliging bij onterecht openen van de auto).
Het gaat om een O2 van 2011 met matrix display.

Het gaat dus niet om het vergrendelen bij wegrijden, dat weet ik wel te deactiveren

Alvast dank,
Hans

Beste Hans,
Het hoe te deactiveren van vergrendelen bij wegrijden zou ik graag willen weten, kan jij me dat doorgeven?
Alvast bedankt,

Jeroen

Mijn Skoda Octavia sluit de ramen bij regen, dit heb ik wel weten te deactiveren (i.v.m. hond in de auto). Nu sluiten de ramen weer en ik weet niet meer hoe ik het kan deactiveren.
Wie kan mij helpen?

Bovenaan Onderaan