renYek
Lid
Zo dan! 1 jaar, 9 maanden en 100.000 kilometer op de teller. Tijd voor een momentopname dacht ik zo.
Mijn ervaringen na het eerste jaar kun je hier nalezen en daar op voortbordurend kan ik zeggen dat de auto nog steeds erg goed bevalt (dat zal weinigen verbazen denk ik zo).
Het stationair schokken waar ik 9 maanden geleden over sprak heb ik niet meer gemerkt sinds er een nieuwe motor in zit en het hoge olieverbruik is sindsdien ook verleden tijd!
De kuren met de Stream hebben er uiteindelijk toe geleid dat het ding vervangen is (nu dus wel MP3 functionaliteit!), maar helaas heeft hij af en toe weer kuren die op de eerdere ervaringen lijken. Alleen nu als extraatje nog dat CD's er maar 2 millimeter ofzo uitkomen als ik 'eject'eer, zodat ik en snel moet zijn en hard aan de CD moet trekken om hem eruit te krijgen. Best wel een minpunt dit.
Dan nog wat overige bijzonderheden:
- Voorbanden vervangen na ca. 83k (geloof ik, kan ook eerder zijn geweest..)
- 3e remlicht is kapot. Alleen de buitenste 3 ledjes aan beide zijden doen het nog. De gehele lichtunit moet hiervoor vervangen worden. Had de monteur nog nooit meegemaakt.
- De middelste gordel op de achterbank zit muur- en muurvast. Ook dit had dezelfde monteur nog nooit meegemaakt. Hij heeft een nieuwe besteld en deze staat nog in backorder. Samen met het 3e remlicht wordt dit dan gemaakt. Voor de gordel schijnt de hele, of een groot gedeelte van, achterbank uit elkaar te moeten. Vaag van die gordel, want ik heb zelden 3 man op de achterbank dus die is al amper gebruikt.
- Een enorme kras (1500 x 5 x 2 mm) vergezelt van een lichte deuk precies boven mijn rechterachterwiel. Geen idee hoe dat is gebeurt. De auto staat nu in ieder geval bij het schadecenter en ik rijd nu rond in een Mitsubishi Grandis (wat een enorme dooie hoeken voorin zeg, gevaarlijk!)
- winterbanden onder de ketel, maar die hebben nog 0,0 nut gehad..
- De rammelende kentekenplaat duikt nog steeds nu en dan de kop op. Afgelopen zaterdag heeft eerder genoemde monteur het ding vastgeplakt met dubbelzijdige tape, dus ik ben benieuwd hoe lang het nu goed gaat
Verder ben ik nog steeds enthousiast over de ketel als in het begin.
Het ziet er naar uit dat ik ergens dit jaar de volgende auto uit mag gaan zoeken. Als het weer een O2 wordt, wordt het waarschijnlijk een combi maar ik moet zeggen dat ik de Avensis Wagon en de Mondeo Wagon ook nog serieuze alternatieven vindt. Maar goed, daar hebben we nog een flink aantal maanden voor!
Mijn ervaringen na het eerste jaar kun je hier nalezen en daar op voortbordurend kan ik zeggen dat de auto nog steeds erg goed bevalt (dat zal weinigen verbazen denk ik zo).
Het stationair schokken waar ik 9 maanden geleden over sprak heb ik niet meer gemerkt sinds er een nieuwe motor in zit en het hoge olieverbruik is sindsdien ook verleden tijd!
De kuren met de Stream hebben er uiteindelijk toe geleid dat het ding vervangen is (nu dus wel MP3 functionaliteit!), maar helaas heeft hij af en toe weer kuren die op de eerdere ervaringen lijken. Alleen nu als extraatje nog dat CD's er maar 2 millimeter ofzo uitkomen als ik 'eject'eer, zodat ik en snel moet zijn en hard aan de CD moet trekken om hem eruit te krijgen. Best wel een minpunt dit.
Dan nog wat overige bijzonderheden:
- Voorbanden vervangen na ca. 83k (geloof ik, kan ook eerder zijn geweest..)
- 3e remlicht is kapot. Alleen de buitenste 3 ledjes aan beide zijden doen het nog. De gehele lichtunit moet hiervoor vervangen worden. Had de monteur nog nooit meegemaakt.
- De middelste gordel op de achterbank zit muur- en muurvast. Ook dit had dezelfde monteur nog nooit meegemaakt. Hij heeft een nieuwe besteld en deze staat nog in backorder. Samen met het 3e remlicht wordt dit dan gemaakt. Voor de gordel schijnt de hele, of een groot gedeelte van, achterbank uit elkaar te moeten. Vaag van die gordel, want ik heb zelden 3 man op de achterbank dus die is al amper gebruikt.
- Een enorme kras (1500 x 5 x 2 mm) vergezelt van een lichte deuk precies boven mijn rechterachterwiel. Geen idee hoe dat is gebeurt. De auto staat nu in ieder geval bij het schadecenter en ik rijd nu rond in een Mitsubishi Grandis (wat een enorme dooie hoeken voorin zeg, gevaarlijk!)
- winterbanden onder de ketel, maar die hebben nog 0,0 nut gehad..
- De rammelende kentekenplaat duikt nog steeds nu en dan de kop op. Afgelopen zaterdag heeft eerder genoemde monteur het ding vastgeplakt met dubbelzijdige tape, dus ik ben benieuwd hoe lang het nu goed gaat
Verder ben ik nog steeds enthousiast over de ketel als in het begin.
Het ziet er naar uit dat ik ergens dit jaar de volgende auto uit mag gaan zoeken. Als het weer een O2 wordt, wordt het waarschijnlijk een combi maar ik moet zeggen dat ik de Avensis Wagon en de Mondeo Wagon ook nog serieuze alternatieven vindt. Maar goed, daar hebben we nog een flink aantal maanden voor!