De eerste 2 weken met mijn octavia..

Een skoda octavia 1.4tsi dsg7 op de oprit....

Wat een genot om met deze auto te rijden...zo stil, zo soepel.

Jammer dat er dan toch een paar kleine punten zijn die mij hekelen.
De skoda hoe netjes deze ook is, is niet zo netjes opgeleverd zoals het hoort.
Met dat ik de auto ophaalde bij de verkoper, kocht ik er nog een mooi set zwarte stalen velgen met winterbanden bij. Eenmaal alles ingeladen vol trots op de weg terug naar huis, en daar kwamen we na een dik uur rijden er toch achter dat het erg koud bleef in de auto. Wel raar, want de ventilator hoorde je brullen, maar er kwam geen luchtverplaatsing. Eenmaal thuis toch maar gelijk een belletje gewaagd. Het kon zijn dat de klepmotor niet goed zn kanalen aan zou sturen, en dat het zou kunnen komen omdat de auto even stilgestaan heeft. Excuses van de garage en de optie om een dealer in de buurt op te zoeken, en er naar te laten kijken op hun kosten. Met dat ik een uur later mijn eerste langere rit ging maken, deed de ventilatie het opeens wel weer, en doet het tot op heden nog, al heb ik wel wat storingsverleden opgehaald met de vcds. (zie de bijlage)
Iets om dus in de gaten te houden.
Afgelopen zaterdag mn winterwielen onder de octavia geplaatst, en gelijk een een blik geworpen op de remmen, want die begonnen opeens de eerste enkele stops na koude start te piepen. Man man wat zaten die wielen vast gevreten op de naaf. achterste wielen met een blok hout er af moeten slaan. alles maar eens flink schoongemaakt, en weer eens een belletje naar de garage gepleegd. want bij m'n opleverbeurt van €700,- zou de grootte 120dkm beurt zitten. Na een dag teruggebeld met het excuus dat inderdaad de wielen er niet af geweest zijn bij de beurt, en dat dit eigenlijk wel had gemoeten. Erg slordig vond de verkoper Ook vond ik het raar dat mijn kofferbak verlichting het niet deed, dus ben ik gisteravond weer eens op het forum hier gaan neuzen, en daar kwam ik er achter dat het slot wel eens kon falen, ipv lampjes die stuk zouden zijn. dit ook weer gemeld bij de verkopende partij, en die vroeg of ik niet eerst lampjes wou checken alvorens ik actie zou ondernemen. Aldus vanavond het slot eruit gehaald, en het stekkertje doorverbonden.... en jawel, verlichting doet het, en ik kreeg netjes een melding op het display dat de klep open stond. deze had ik ook nog even gemist. Dus morgen weer even bellen hoe we dat nu weer op gaan lossen. Al met al wat vervelende probleempjes waar je dan tegen aanloopt, zelfs als je je auto bij een dealer koopt. en dan nog eens 1.5 uur verder dan je thuis adres. Ik heb met vcds ook nog wat andere info binnengesleept, waaronder een foutcode die ik niet thuis kan brengen bij een benzine auto.
Zie ook hiervoor de bijlage met ignition glow error. en ik heb de dsg bak uitgelezen. Deze is nog origineel, en niks aan vervangen. ik hoor graag jullie bevindingen over de dsg stats.
Al met al een heel verhaal, maar ik wou het toch even kwijt, en ik ben blij dat ik nu al hele goede info heb kunnen vinden omtrent de probleempjes met de octavia.

Gr R-J

Bijlagen

• Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    17,3 KB · Weergaven: 68
  • Knipsel2.PNG
    Knipsel2.PNG
    1,7 MB · Weergaven: 66
  • Knipsel3.PNG
    Knipsel3.PNG
    25,3 KB · Weergaven: 58

DJSmiley

Actief lid
Heb je klimatronic? Dan kan het zijn dat je de klepposities ff moet resetten. uit mn hoofd de AC knop en de knop van de luchtrichting vanaf je dashboard ('frontaal') tegelijk indrukken

En de DSG bak, is die al aangepast? Anders zou je dat kunnen overwegen, de DSG7 is, zeker met zn normale schakelmomenten, niet de beste bak...

Heb je klimatronic? Dan kan het zijn dat je de klepposities ff moet resetten. uit mn hoofd de AC knop en de knop van de luchtrichting vanaf je dashboard ('frontaal') tegelijk indrukken

En de DSG bak, is die al aangepast? Anders zou je dat kunnen overwegen, de DSG7 is, zeker met zn normale schakelmomenten, niet de beste bak...

Heb ik nog even voor de zekerheid gedaan. Wel grappig dat je inderdaad even alle ventilatie kanalen open hoort sturen. functioneren lijkt normaal, maar ik zal hem komende week nog eens uitlezen.

Bovenaan Onderaan