De eerste Rapid update / nieuw modeljaar

Noord26

Forumguru
Was voor mij een reden om een nieuwe Rapid niet mee te nemen als beoogde aanschaf. Toen ik de optielijst zag ontbraken er teveel zaken waar ik bereid was voor te betalen, maar konden gewoon niet af-fabriek geleverd worden. Draait PON nu een beetje bij?

Pendragon

Donateur
Ik denk dat er veel mensen bij de dealers geklaagd hebben over het ontbreken van bepaalde dingen en pakken ze er een paar van mee, ofzo.

turboturbo

Forumguru
Maar het zou toch ook goed kunnen dat de Rapid met opzet niet 'te' luxe te verkrijgen is (zoals bijv met xenon)? Immers, dan zou die teveel markt afsnoepen van de luxere Octavia (die bijna even groot is, dus waarom zou je dan nog voor een Octavia gaan - nou voor de xenon en andere luxe dus)?

CDK

Forumguru
tot heden is er ook nog geen combi van de Rapid, al circuleren er genoeg plaatjes op het world wide web, aangezien de meeste leasers een combi ambiëren boven een hatchback zal dat de grootste reden zijn om voor een Octavia te kiezen denk ik

EdK

Forumguru
Het is natuurlijk een moeilijke wagen om te positioneren tussen de Fabia en de Octavia.
En het word misschien wat makkelijker nu met de Octavia 3 die weer wat groter is en wat luxer en duurder in startprijs.
Maar straks zal er ook weer een nieuwe uitvoering van de fabia komen, en als die weer groter en duurder word dan zijn voorganger de Fab2 dan bungelt die Rapid er weer tussen.
Maar het aanpassen van de 2014 versie zal zo zijn reden hebben van de fabriek, zal vanuit de landen van de importeurs wel bepaalde vraag gekomen zijn , bv voor Xenon

Canon-Eye

Forumguru
Maar het zou toch ook goed kunnen dat de Rapid met opzet niet 'te' luxe te verkrijgen is (zoals bijv met xenon)? Immers, dan zou die teveel markt afsnoepen van de luxere Octavia (die bijna even groot is, dus waarom zou je dan nog voor een Octavia gaan - nou voor de xenon en andere luxe dus)?
Maar ik kan me toch slecht voorstellen dat Skoda de Rapid heeft geïntroduceerd met als doelstelling, niet deze te verkopen maar de verkoop van de Octavia te bevorderen...

Pendragon

Donateur
Kan ik me ook niet voorstellen Canon-Eye. Maar ik kan niet goed bedenken waar dan wel voor. Ik heb de Rapid gezien en het is een aardige auto, maar het mist het gevoel van dat je een mooie auto hebt. Aan de buitenkant vind ik hem wel mooi, maar het interieur schrikt veel mensen af denk ik. Het ziet er te goedkoop uit. En ook de opties die je erbij kunt nemen zijn beperkt. Ik zei toen direct, ik zou dan doorsparen voor een Octavia, dan heb je toch veel meer auto (en opties). Ik zie de Rapid ook maar weinig rijden ondanks dat deze nu al weer even beschikbaar is.

Dennis Nijholt

Forumguru
Volgens mijn dealer verkoopt de Rapid nu wel aardig bij hun sinds dat aktiemodel, ze schenen er al een stuk of 4 in bestelling te hebben. Daarvoor liep hij voor geen meter.

Dennis Nijholt

Forumguru
Rapid Businessline Plus v.a. 17.490 euro

met Lm 15 inch
Amundsen Navigatie
Cruise Control
Mistlampen voor
Klein leder pakket
Multifunctioneel stuur

Bovenaan Onderaan