De emblemen op motorkap en achterkant vervangen

Na een aantal dagen uitstellen heb ik mijn verjaardagscadeau dan eindelijk erop gezet.
Beide emblemen waren behoorlijk verkleurd en zijn nu vervangen door nieuwe kleurrijke logos.

Eerst met een visdraad er achter om hem los te krijgen. ( er zitten 2 uitstekende stukjes plastic dus je kunt er niet helemaal achter komen met het draad maar het grootste gedeelte kun je op deze manier goed doorsnijden.

Daarna met sticker verwijder middeltje en een ijskrabber ( wel een nieuwe zodat er geen uitstekende stukjes op zitten die de lak kunnen beschadigen)

hier bij wat foto's
foto 1.JPG foto 2.JPG foto 4.JPG foto 3.JPG

Achterkant was makkelijker dan de voorkant vind ik omdat je makkelijk met het visstand achter het embleem kan komen ( geen opstaande randjes van de grill)

Met poetsen denk 10 minuten werk

Cordoba

Forumguru
Logo aan de voorzijde kun je ook voorzichtig uitboren heb ik al op het forum gelezen. Het logo voor zit vast met versmolten kunststof pennetjes. Die pinnen kun je vanaf de binnenzijde van de motorkap uitboren, of als je dat makkelijker vindt even de grill demonteren.

EdK

Forumguru
Hier zat ook niets vastgesmolten hoor en heb de oude emblemen met interieur gereedschap losgewipt.

5 minuten all in.

turboturbo

Forumguru
Bij mij ook niet (versmolten)
Ik denk dat misschien voor kan komen, bijv dat de plastic pootjes vanzelf haast zijn gaan smelten door de hitte in motorruimte?

dirkkroneman

Forumguru
Lijkt me sterk.. Zo heel warm wordt het daar niet lijkt mij, de rijwind komt er vlak onderlangs. En als dat zou gaan smelten dan zou er eerst wel wat meer gaan smelten ben ik bang..

Bovenaan Onderaan