De ene O2 is de andere niet!

SkodaMan

Actief lid
Vandaag eindelijk mijn O2 teruggekregen na reparatie van de automaat en inderdaad, hij schakelt weer als een zonnetje.
De afgelopen dagen heb ik in een O2 1.9 TDI handbak gereden. Niet slecht maar heel anders. Er ligt veel meer gewicht op de voorwielen en dat merk je in het stuur. Het gaat allemaal met zwaarder en het gewicht voorin geeft je in de bocht het idee dat de voorkant uitbreekt.

Zelf heb ik een Elegance en dit was een Ambiente. Ik kwam er na tientallen kilometers in de regen pas achter dat de ruitenwissers wel erg traag reageerden op de regensensor. Alhoewel, na nog eens goed kijken zat er helemaal geen regensensor in. En ook geen verlichting met coming-leaving home functie, en geen achterruitenwisser en geen climatronic en nog een heleboel meer niet. Wat raak je toch gauw gewend aan al die frutsels.

Een maat van mij verklaarde mij voor gek dat ik een Skoda kocht en dan veel geld ging uitgeven aan extra's. Hij kocht dan liever een groter model of een Audi met wat minder uitrusting en meer status.

Hoe gaat dat nou bij jullie?

Remco28

Actief lid
Ik heb mijn skoda puur gekocht omdat ik hem mooi vind.
Ik koop altijd een auto die ik mooi vind,of het nou een skoda,audi of een lada is maakt me niks uit.
Ik moet wel zoiets hebben van:wauw...die neem ik,als ik hem voor het eerst zie en er in zit.(soort liefde op het eerste gezicht dan) /forum/images/graemlins/cool.gif
En mensen die een auto puur kiezen op status?heb ik een beetje medelijden mee.
Ze denken dat ze een betere auto hebben,of kunnen opscheppen tegen hun buurman dat ze een audi of bmw of wat dan ook hebben gekocht

Jan_Hein

Actief lid
Hallo Skodaman,

Zelf heb ik geen ervaring met een Octavia met een andere motor.Dus daarover kan ik niet meepraten. Kom uit een Fabia Combi 1.4 74 kW.
Ben ook in het bezit gekomen van een 2.0 FSI met automaat en ik moet zeggen (wat anderen mij ook al gezegd hadden) tis niet te vergelijken met een Fabia en dat is inderdaad zo.
Ik vind het een heerlijke auto die ik voor geen prijs zou willen ruilen voor een ander merk zoals Audi.
Er zitten verschillende opties op die ik zorgvuldig heb uitgekozen. Het was geen koopje deze Octavia maar ik heb er geen spijt van. Ik ben persoonlijk erg voor kwaliteit en ik hou van "mooie" dingen en wat mij betreft valt de Škoda daar ook onder. Ik heb zelfs het gevoel dat het een "luxe Volkswagen" is.
Kortom: Ik ben erg merkgevoelig of eigenlijk kwaliteitsgevoelig en daarom is Škoda ook een bewuste keuze.
/forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

Erikje

Actief lid
ik heb bewust niet meer gekozen voor een kale A4 maar voor een volgehangen O2 en dat kost me maandelijks ook nog eens 50 euro minder. En iedereen die ik spreek is onder de indruk, en dat komt met name door de combinatie van zwarte lak, 17" velgen en lichte leren bekleding.

Frankie

Actief lid
@skodaman: je hebt echt geen "tientallen" kilometers gereden zonder wissers aan terwijl regende. Als je r pas na zoveel tijd achterkomt dat er geen sensor inzit wordt t hoog tijd voor Hans Anders !!!

SkodaMan

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
@skodaman: je hebt echt geen "tientallen" kilometers gereden zonder wissers aan terwijl regende. Als je r pas na zoveel tijd achterkomt dat er geen sensor inzit wordt t hoog tijd voor Hans Anders !!!

[/ QUOTE ]

Klopt. Ik had de ruitenwissers op de intervalstand gezet en kwam er na tientallen kilometers achter dat de ruitenwissers niet sneller gingen omdat er geen sensor in zat. Bovendien heb ik al een bril.

SkodaMan

Actief lid
Misschien moet je ook ns met Remco28 praten, en wel hierover /forum/images/graemlins/smile.gif

[/ QUOTE ]

Heb ik al gedaan!

bert

Lid
Heb zelf heel bewust voor een O2 gekozen.
Het model sprak met meteen aan bij introductie. Heb dan zoiets van dat wordt hem. Tevens was een prijs kwaliteit verhouding van groot belang. Heb nu een bomvolle O2 ipv van een kale passat oid.
Tevens scheelt het me ca € 100,00 per maand in de bijtelling. Uitgaande van een nieuwe passat met dezelfde configuratie.

Ben na ruim 26.000 km nog steeds erg tevreden met de wagen. Natuurlijk zijn er een aantal minpunten maar goed dat heeft volgens mij iedere wagen. 100% perfectie bestaat volgens mij niet.

Dey

Actief lid
@Bert: Je kan beter je nummerplaat weghalen, anders halen anderen je auto vroeg of laat weg...

Dolf

Actief lid
Vandaag eindelijk mijn O2 teruggekregen na reparatie van de automaat en inderdaad, hij schakelt weer als een zonnetje.
De afgelopen dagen heb ik in een O2 1.9 TDI handbak gereden. Niet slecht maar heel anders. Er ligt veel meer gewicht op de voorwielen en dat merk je in het stuur. Het gaat allemaal met zwaarder en het gewicht voorin geeft je in de bocht het idee dat de voorkant uitbreekt.

Zelf heb ik een Elegance en dit was een Ambiente. Ik kwam er na tientallen kilometers in de regen pas achter dat de ruitenwissers wel erg traag reageerden op de regensensor. Alhoewel, na nog eens goed kijken zat er helemaal geen regensensor in. En ook geen verlichting met coming-leaving home functie, en geen achterruitenwisser en geen climatronic en nog een heleboel meer niet. Wat raak je toch gauw gewend aan al die frutsels.

Een maat van mij verklaarde mij voor gek dat ik een Skoda kocht en dan veel geld ging uitgeven aan extra's. Hij kocht dan liever een groter model of een Audi met wat minder uitrusting en meer status.

Hoe gaat dat nou bij jullie?

[/ QUOTE ]

hoi ik heb een kale ambiente 2.0FSI heb helemaal geen tijd
om de eventuele opties te gebruiken.......is ook niet nodig ........puur rijgenot...........dus.......het een of het ander............ieder zijn meug /forum/images/graemlins/baby012.gif

SkodaMan

Actief lid
hoi ik heb een kale ambiente 2.0FSI heb helemaal geen tijd om de eventuele opties te gebruiken.......is ook niet nodig ........puur rijgenot...........dus.......het een of het ander............ieder zijn meug /forum/images/graemlins/baby012.gif

[/ QUOTE ]

Helemaal waar. Mensen kopen een auto met heel verschillende motieven. De ene vindt de vormgeving aan de buitenkant mooi, de ander vindt wegligging het belangrijkst. Alles is goed.

Persoonlijk gaf ik niets om mistlampen, alu wielen en spoilers. Ik vond airco en een automaat belangrijk. Ik weet nog het commentaar van mijn familie: wat moet je nou met een airco voor die paar warme dagen per jaar? Of, ben jij nou invalide of zo? Gelukkig zat op de O2 Elegance standaard mistlampen en alu wielen en op aanraden van de dealer heb daar wat bijgelegd voor Sirius velgen. Mijn winterbanden staan echter op stalen velgen en daar heb ik gewoon wieldoppen opgezet en dat stoort me echt niet /forum/images/graemlins/smile.gif.

bert

Lid
@Bert: Je kan beter je nummerplaat weghalen, anders halen anderen je auto vroeg of laat weg...

[/ QUOTE ]

Ik denk dat het niet zo'n vaart loopt. Bevestigd wel gelijk mijn keuze. Anderen zijn dan blijkbaar gecharmeerd van m'n wagen. Goed om te horen. Maar goed je weet het nooit. Heb hem wel ff weg gehaald. Was trouwens benieuwd of je hier ervaring mee hebt. /forum/images/graemlins/489.gif

Bovenaan Onderaan