De gehele okkie1 is dood

Hallo beste forum mensen,

Zit met een megaprobleem en misschien heeft er iemand een oplossing voor mij als volgt.
Auto 4 weken 2de hands gekocht 1 week daarna een afstandbediening voor centrale deurvergrendeling ingebouwd geen problemen mee gehad tot nu dan.
Vandaag 1-5-2010 een stukje gereden en bij mijn 2de aankomst deuren via de cv afgesloten bij terug komst gingen de deuren niet meer open en op het instrementen paneel zag je de kilometerstand vlikkeren en enkel bij insteek van de sleutel zag je het instrementen paneel helemaal dood zijn behalve het accu lampje brande nog sleutel verder gedraaid nu doet de auto ook helemaal niks meer.
Iemand een idee wat er aan de hand is.

greetz ramon
 
Ja het mooie van het gehele verhaal is dat ik dus bij mijn 2de aankomst bij een VW dealer stond(toeval bestaat niet zeggen ze dan)
Die konden niet iets snel vinden die hebben even een nieuwe accu gemonteerd geen geluk.
De auto staat nu in sliedrecht bij ames VW dealer.
Ik moet tevens ook even vermelden dat ik gisteren nog een nieuwe radio erin heb gezet van pioneer daarvoor had ik een alpine radio erin zitten geen problemen.

Kan het zo zijn dat mijn controleunit defect is of een slechte massa???
 

bing69

Actief lid
Kijk eens of de accu klem wel vast zit!! Komt wel vaker voor als ie bij de dealer in de verkoop heeft gestaan
 

van_der_P

Senior Member
Ik zou de gemonteerde spullen los halen,.Wellicht herstel het zich dan weer en kun je zien waar zich eventueel een probleem voor doet bij de ingebouwde acc. Als daar het probleem ligt.
Zolang er geen rook uit het dashboard komt denk dat het wel mee valt.

Succes.
 

EdK

Forumguru
wil je niet gaan laten zweten maar als je controleunit de geest heeft gegeven dan verbaast me dat niets !
Bij een inbouw van mijn radio in mijn fabia toendertijd moest er zo en zo één draad uit isostekker losgehaald worden omdat dit anders problemen kon geven met de controleunit !

Dus zoals van der P al zegt, koppel het gehele ingebouwde systeem eens los ( elektrisch ) en kijk eens wat er dan gebeurd ??

Succes en sterkte.
 
Kijk eens of de accu klem wel vast zit!! Komt wel vaker voor als ie bij de dealer in de verkoop heeft gestaan

Als je goed leest is er bij de dealer net een nieuwe accu gemonteerd geweest dus de klemmen zijn wel degelijk goed vast gezet of gemonteerd geweest toch hou ik het probleem
 
wil je niet gaan laten zweten maar als je controleunit de geest heeft gegeven dan verbaast me dat niets !
Bij een inbouw van mijn radio in mijn fabia toendertijd moest er zo en zo één draad uit isostekker losgehaald worden omdat dit anders problemen kon geven met de controleunit !

Dus zoals van der P al zegt, koppel het gehele ingebouwde systeem eens los ( elektrisch ) en kijk eens wat er dan gebeurd ??

Succes en sterkte.

welke draad is er toen der tijd bij los genomen dan want zou het wel een beetje raar vinden nadat ik een nieuwe radio gemonteerd heb na een oude radio dat die deze problemen gaat geven dat is in mijn opinie toch wel een beetje raar.
De radio geeft geen problemen nadat ik het gemonteerd heb en kan vervolgens na 2 adressen rijden met gemiddeld 45 minuten er tussen nu bij mijn 2de aankomst adres deed de okkie ineens niks meer beetje vreemd allemaal hopenlijk kan de vw dealer wat vinden maandag en dit mij vertellen want ik snap het totaal niet meer.
Misschien dat iemand anders nog suggesties heeft omtrend dit geval.

ten alle tijden hou ik jullie uiteraard wel op de hoogte waar het probleem heeft gezeten dit doe ik dan voor mijn mede okkie gebruikers hihihi
 
Laadt hij wel bij?
Dynamo defect?

Mocht de motor starten kon ik dat natuurlijk even met een multimeter na meten maar ik kreeg hem dus al niet meer aan de praat vandaar dat ik deze topic ben begonnen om dit dus even motorisch aan de praat te krijgen om dit verhaal dus even na te kunnen meten.
Het enige wat ik nu dus weet is dat ik met het probleem een accu spanning heb onbelast van 12,85 volt en niet eens de motor gestart krijg ivm problemen dat die dus niet wil starten alle andere functies van de wagen doen het ook niet binnenverlichting airco centraledeurvergrendeling noem het maar op ik denk echt dat mijn unit defect is de auto is inmiddels ook alweer 10 jaar uit

nog andere suggesties iemand?
 

van_der_P

Senior Member
Als de accu vol is zou die wel moeten starten, ook als de dynamo kapot is.

Wat zo'n regelunit op de sloop kost weet ik niet maar je zou eens kunnen proberen daar een te kopen. Als het dan weer werkt ben je wellicht (op een goedkope manier) geholpen. Maar dan moet je wel weten wat je hebben moet, en dat zou een probleem kunnen zijn. Ik weet bijvoorbeeld niet hoe zo'n apparaat uitziet. En waar ik het zoeken moet.
 

TurboBooster

Forumguru
Is er wel spanning op de grote klemmenstrook onder de kunststof afdekplaat onder het stuur?
Zekering bij de accu defect?

TB.
 
Als de accu vol is zou die wel moeten starten, ook als de dynamo kapot is.

Wat zo'n regelunit op de sloop kost weet ik niet maar je zou eens kunnen proberen daar een te kopen. Als het dan weer werkt ben je wellicht (op een goedkope manier) geholpen. Maar dan moet je wel weten wat je hebben moet, en dat zou een probleem kunnen zijn. Ik weet bijvoorbeeld niet hoe zo'n apparaat uitziet. En waar ik het zoeken moet.

Hallo van der p
mocht het in mijn geval de regelunit defect zijn dan heb ik er altijd nog 1tje achter de hand want ben al voor het ergste uitgegaan dat die idd defect zou kunnen zijn en zo een regelunit is op de sloop niet echt prijsig want was voor de mijne maar 50 euro kwijt en dat voor een rotterdamse slooperij vind ik dat dus wel mee vallen.
Deze unit heb ik idd in mijn okkie gezet en getest maar het werkt nog steeds niet dus ben er al van uit gegaan dat er wat anders aan de hand is dat weet ik natuurlijk nu niet want de garage is nu inmiddels dicht en zelf ben ik nu naar huis toe gebracht door hun goede service trouwens mag van hun hun garage gebruiken en word daarna ook nog eens thuis gebracht waar vind je deze tijd nog zo een goede service.

Alle mensen die hierop gereageerd hebben echt super bedankt voor jullie mee denken enzo.
Ik wacht nu nog even af wat er maandag gaat komen en wat er met mijn okkie aan de hand is ik hou jullie op de hoogte en hopenlijk kunnen ze het snel vinden.

met alle insteek super bedankt ben nu thuis en ga even wat eten tot zover maandag hopenlijk een beetje goede nieuws.
greetz en tot horens
rämon
 
Is er wel spanning op de grote klemmenstrook onder de kunststof afdekplaat onder het stuur?
Zekering bij de accu defect?

TB.

Zelfs dat had ik al gecontroleerd daar staat op klemmen 30 en 30a de zelfde voltage als op de accu namelijk 12,85 volt en alle zekeringen zijn ook heel niet defect of slechte verbinding.
 

Ronnie

Forumguru
Leg eens een massakabel (startkabel of zoiets) van de accu (min) naar het motorblok, en de andere startkabel van de min van de accu naar het chassis.
Ik verdenk een slechte massaaansluiting.
 
Hallo beste mede forum gebruikers,
Ik heb slecht nieuws gehoord vandaag van de garage namelijk de printje in de controleunit heeft intern kortsluiting gehad nu word deze vervangen voor een nieuwe.
Nu is mijn vraag aan jullie is dit mogenlijk en kan dit wel of is dit een goekope verkooppraat omdat ze er niet uit kunnen komen???
 

EdK

Forumguru
een interne sluiting is mogelijk, kan door vuil in de box gekomen zijn
Maar door een externe sluiting kan er intern ook wat kapot gegaan zijn wat men dan gauw een interne kortsluiting noemt

Zie het met je lichtinstallatie thuis, ik maak sluiting in een stopcontact (WCD) maar hierdoor heb ik ook een sluiting in de groepenkast want de zekering gaat defect !
 

guitar_billy

Senior Member
gezien je oorspronkelijke verhaal met probleem omschrijving geloof ik het verhaal van interne kortsluiting wel. ik werk bij een elektronica fabrikant die ook aan automotive sector levert.

de vraag rijst dan waarom is deze kortsluiting ontstaan; dit soort is meestal EOS (elektrische overbelasting), wat normaliter door 'niet netjes' werken komt... werken zonder de spanning eraf te halen, werken zonder elektrostatische bescherming, dat soort zaken.
 
Nou na alles te vervangen te zijn geweest bij de dealer heb ik nu weer het volgende probleem:
Ben zelf in het bezit van een vag-com 311-2N installatie en heb weer een foutcode in mijn systeem namelijk 153 dat is dus een sensor voor mijn krukassensor bij 70 graden houd de motor 50pk in dat is dus behoorlijk wat heb de wagen nu bijna 7 weken in bezit en ben nu al bijna meer als 1000 euro kwijt aan alle defecten die ik dus niet kon zien tijdens de aankoop de sensor word aankomende week vervangen kosten plaatje 155 euro met 1 man uur erbij genomen.
Ik heb niet echt veel geluk gehad met mijn okkie1 hopenlijk blijft het dan ook hierbij,want hij rijd echt super heerlijk en de vertrouwingsband tussen de okkie en mij komt wel goed.
Qwa belasting heeft dit denk ik te maken met de pas geplaatste subwoofer en nieuwe radio die trekken best wel wat heb dit nu rechtstreeks op de accu geplaatst hopenlijk ben ik dan van dat probleem af aldoende met heel veel geld komt alles tot een goed einde toch hihihi.
Met veel rij plezier hou ik nog wel stiekem een beetje van mijn okkie hoor
 
Bovenaan Onderaan