De nieuwe Golf (en dus ook het onderstel) eerder op de markt!

Falcon

Donateur
Volkswagen Golf VII komt eerder

Slecht nieuws voor Ford en Opel: de volgende generatie Golf komt eerder dan verwacht. De concurrentie ging er van uit dat de populaire hatchback uit Wolfsburg pas in 2013 zou worden afgelost, maar de zevende generatie Golf komt al in november 2012 op de markt. Dat heeft een hooggeplaatste interne bron laten weten.
.
De Golf VII wordt de eerste Volkswagen die volgens het zogeheten modulaire bouwkast principe ontworpen zal worden. De betreffende flexibele voertuigarchitectuur zal gebruikt worden voor 37 verschillende modellen, verdeeld over de merken Audi, Seat, Skoda en Volkswagen. De primeur is voor de zomer 2012 debuterende nieuwe generatie Audi A3. De modulaire bouwwijze wordt door concerntopman Martin Winterkorn geroemd vanwege de relatief lage productiekosten en zal Volkswagen zodoende een voorsprong op de concurrentie bezorgen.
.
Een jaar na de presentatie van de Golf VII, in 2013, wordt de hatchback ook leverbaar in elektrische uitvoering. Aan deze versie wordt momenteel in hoog tempo gewerkt omdat Volkswagen wil voorkomen dat zij de boot mist in het segment voor elektrische auto’s. Directe concurrenten zijn de Nissan Leaf en de Opel Ampera. Deze modellen komen al dit jaar op de markt. In 2012 volgt Ford met een elektrische uitvoering van de Focus. Volkswagen is van plan de emissieloze versie van de Golf als premiumproduct te positioneren (met een bovengemiddeld hoog prestatieniveau) en niet als spaarvoertuig. De elektrische aandrijflijn komt in een later stadium ook beschikbaar voor andere modellen van het Volkswagen concern.

Bron

hemi24

Forumguru
Nou ja, kun je nog ruim 2 jaar genieten van je Golf VI, want volgens de berichten komt de VII pas begin 2013 naar NL...
Moet ik misschien toch maar voor een A3 gaan voor de volgende wagen: de Golf komt te laat, om maar te zwijgen over de O3!

sitechris

Donateur
Ik wist idd al dat de nieuwe Golf op komst is, is voor mij verder niet zo interessant. Als de nieuwe komt is mijn auto al 2 jaar oud en gat met nieuwe GTI qua prijs is dan te groot, dus ik heb geen last van de concurrentie van een nieuw model. Mbt Golf.....restwaarde is sowieso geen issue, is gewoon goed.GTI 5-jes doen het nu ook nog steeds goed.

Bovenaan Onderaan