De O2 is geleverd + vraag sportstoelen

meer

Nieuw lid
Eindelijk, na 6,5 jaar Seat Leon TS, is mijn nieuwe O2 geleverd!!!
Ik moet nog wel heel erg wennen aan de DSG, maar verder rijdt het prima.

Even wat specs:

O2 Combi, 1.8 TSI, DSG, Elegance en sport pakket dynamic.

Nu met dat laatste het ik een probleem. De Lendesteun (de zijdelingse steun van de rugleuning) van de bestuurdersstoel, stond na 300 km al naar binnen gevouwen. Hebben jullie hier ook problemen mee? Ik had begrepen dat de stoelen van de RS hetzelfde zijn als van het sport pakket dynamic, alleen is de stof anders....

Eerst het goede nieuws :grin::

24092010353.jpg

En helaas het slechte nieuws:

24092010347.jpg

higgy

Forumguru
Da's zeker niet goed. Ben jij (excusez) zwaarlijvig en/of ga je misschien verkeerd zitten? In elk geval voldoende redenen om terug te gaan naar de garage, wellicht zit er een productiefout in die stoel.

corsaar

Senior Member
Ik heb in de Yeti dezelfde stoelen + lendesteun geen probleem.
gewoon voor garantie herstellen.

meer

Nieuw lid
Da's zeker niet goed. Ben jij (excusez) zwaarlijvig en/of ga je misschien verkeerd zitten? In elk geval voldoende redenen om terug te gaan naar de garage, wellicht zit er een productiefout in die stoel.

Nee ik ben niet zwaarlijvig ( < 80 kg ), maar ik begrijp je punt. Maar dan nog zou het niet mogen natuurlijk met nog geen 1000 km.

De auto is natuurlijk al direct retour gegaan naar de dealer, en toen ik 'm ophaalde was het weer keurig geregeld, echter na 100 km was het al weer mis. De dealer kon niets verkeerds vinden aan de stoel en heeft zelfs nog e.e.a. verstevigd. Voor mijn gevoel zijn het gewoon hele goedkope stoelen, en omdat de dealer niets verkeerd kon vinden bevestigdt dat mijn vermoeden.

De Stip

Forumguru
Ik zag laatst bij een dealer ook een vrij recente occasion staan en die had ook een dergelijke omgebogen lendesteun. Ik dacht meteen hetzelfde, dat moet toch niet kunnen en ben benieuwd of het idd aan een "foute serie" ligt.

Captain Hook

Forumguru
Hmm, dit lijkt me toch echt een productfout.
Ik had in mijn O2 uit 2005 ook zo'n verstelbare lendesteun. En zelfs na 5 jaar en ruim 180.000km zitten zat/zag alles er nog als nieuw uit!
En ja, ik ben groot en zwaar.

meer

Nieuw lid
Hmm, dit lijkt me toch echt een productfout.
Ik had in mijn O2 uit 2005 ook zo'n verstelbare lendesteun. En zelfs na 5 jaar en ruim 180.000km zitten zat/zag alles er nog als nieuw uit!
En ja, ik ben groot en zwaar.

Had je ook Airbags in de stoel? Ik begreep van mijn dealer dat de stof rondom de airbag erg zacht is om de airbag makkelijk uit te laten komen....

skodaboy

Forumguru
ik heb m'n 02 4X4 tdi nu een kleine 3 jaar (71.000km).
mijn beide voorzetels hebben een verstelbare lendesteun,maar ik heb tot nu toe,ook nog geen problemen gehad met de lendesteunen...
de zetels zijn in half stof/leder en hebben ook airbags in de stoelen...

volgens mij is dit een productiefout,dus ff terug langs je dealer...:winkie:

Rallye

Forumguru
Zit de lendesteun niet in de rugleuning in plaats van in de zijkant van de stoel? Ik heb een verstelbare lendesteun en als ik aan de knop daarvan draai, beweegt er iets in de rugleuning.

E

Ex-lid 2926

Sluit me aan bij Rallye. De verstelbare lendesteun regelt volgens mij de bolling onderin de rugleuning. Er verandert niets aan de zijwangen van de rugleuning.
Toch maar even terug naar de dealer.

Darkside

Forumguru
Denk dat het niet zoveel uitmaakt waar de lende steun zit. Maar dat het niet normaal is dat een stoel zo snel er zo uit ziet.

Maar de lendesteun zit inderdaad in de onderrug.

yal

Lid
onze octavia elegance heeft net 13.000km gereden en de stoelen zie je niets aan, lijkt het nou zo of staat je portiervanger zo scheef?
Mijn 10jaar oude bora heeft ook zijairbags en verstelbare lendensteunen, en dat ziet er nog ook prima uit.

Dealer zal je stoen moeten vervangen, aangezien repareren niet werkt.

Balen, hoop dat je een goede dealer hebt.

grtn yal

meer

Nieuw lid
Ik geloof dat de gewone stoelen van de O2 wel goed zijn. Waar het mij om gaat is of er mensen zijn met de stoelen van het sport pakket dynamic die dezelfde problemen hebben.

Laatste tussenstand: Dealer heeft nieuwe schuimvulling besteld voor de lendesteun, maar wil mij pas uitnodigen als ze er zeker van zijn dat dit de oplossing is. Ik heb verder geen ervaring met mijn dealer omdat dit de eerste skoda is, maar ik heb er alle vertouwen in omdat het een kleine dorps garage is.

Luke

Forumguru
Wat ben ik blij dat ik dit topic heb gevonden! Ik heb namelijk hetzelfde probleem. :722:
Het is er vrij snel gekomen -ik vermoed na 2à3 maanden- nadat ik de wagen heb gekregen (maart 2010), maar had er niet echt last van. Nu doe ik wel veel kilometers per jaar en ik vrees dat het fenomeen erger zal worden. Ik ben normaal gebouwd en spring heel voorzichtig om met de wagen omdat ik gewoon niet graag een nieuwe wil betalen. Het is dus abnormaal dat deze situatie te wijten zou zijn aan slecht gebruik van de stoelen! In de wagen steekt ook het dynamic interieur. Ik ga na nieuwjaar eens naar de garage omwille van dit probleem en hoop in garantie een nieuwe stoel te krijgen. Dit is toch niet normaal, he.
Verder vind ik het ook spijtig dat de wagen niet het drie-spakig stuur uit het dynamic interieur kreeg omdat ik dus ook de bediening op het stuur had genomen als optie. En tegenwoordig heb ik gemerkt dat zulk een optie dus wél mogelijk is. Echt jammer, want dat driespakig stuur vond ik heel mooi.

meer

Nieuw lid
Het sportstuur is zonder problemen te bestellen met stuurwielbediening. Maar misschien is dit in Belgie anders?

Ik zal even een tussenstand geven van de stoelen:

Ik ben inmiddels 4x retour geweest om het probleem op te laten oplossen.
1e keer is het schuim vervangen, maar dit mocht niet baten
2e keer is wederom het schuim vervangen en verstevigd door de dealer
3e keer is er contact geweest met de importeur die verzekerde dat het schuim nu af-fabriek verstevigd was, dit bleek ook doordat er een ander artikel nr. in het systeem stond, echter... dit bleek de rechter stoel te zijn. Dus weer nieuwe besteld en toch maar vervangen. Tevens weer het schuim verstevigd.
4e keer is de stoel compleet aangepast door de dealer. metalen platen zijn er gelast en de bekleding is extra vast gelijmd.

Het lijkt erop dat het nu beter is, maar perfect is het nog zeker niet. Dus pas op met nieuw schuim bestellen, dit heeft geen enkele zin!
Als mijn stoel nu weer problemen gaat geven ga ik naar de importeur!

Ter info... en doe er je voordeel mee!

Luke

Forumguru
Hartelijk dank. Ik denk dat ik mijn dealer eventjes dit artikel laat lezen na nieuwjaar want in maart verloopt de garantie. Zo ziet hij dat het geen alleenstaand probleem is. greez

TL@

Forumguru
Wat ben ik blij dat ik dit topic heb gevonden! Ik heb namelijk hetzelfde probleem. :722:
Het is er vrij snel gekomen -ik vermoed na 2à3 maanden- nadat ik de wagen heb gekregen (maart 2010), maar had er niet echt last van. Nu doe ik wel veel kilometers per jaar en ik vrees dat het fenomeen erger zal worden. Ik ben normaal gebouwd en spring heel voorzichtig om met de wagen omdat ik gewoon niet graag een nieuwe wil betalen. Het is dus abnormaal dat deze situatie te wijten zou zijn aan slecht gebruik van de stoelen! In de wagen steekt ook het dynamic interieur. Ik ga na nieuwjaar eens naar de garage omwille van dit probleem en hoop in garantie een nieuwe stoel te krijgen. Dit is toch niet normaal, he.
Verder vind ik het ook spijtig dat de wagen niet het drie-spakig stuur uit het dynamic interieur kreeg omdat ik dus ook de bediening op het stuur had genomen als optie. En tegenwoordig heb ik gemerkt dat zulk een optie dus wél mogelijk is. Echt jammer, want dat driespakig stuur vond ik heel mooi.

Ik heb mijne gekregen in juni 2011 en heb wel het dynamic interieur kunnen combineren met het driespakig sportstuur met bediening voor audio/telefoon en DSG (ook in België). Het is inderdaad veel mooier dan het gewone en ligt ook beter in de hand (had het gewone op mijn 2 vorige O2's)

Mijn stoel (heb ze wel met leer laten overtrekken) zakt ook niet weg, hij is gewoon perfect.

Bovenaan Onderaan