de roomster

he allemaal ik heb gisteren in de nieuwe roomster 1.9 tdi in confort uitvoering gezeten.

en......
ik ben onder de indruk

daar ik zelf wel een fan ben van afwijkende auto's ,en de roomster is er zo een,kan ik alleen maar zeggen erg mooi.

ook de afwerking en de indruk die het interieur geven is van een hoog niveau.

skoda heeft echt een mooi stukje werk afgeleverd,helaas is de rijdende demo een 1.6 benzine in gelijke uitvoering.

de dealer zei mij dat er einde van het jaar ook een sport uitvoering komt met 17 inch lichtmetaal en het befaamde glazendak.

de dealer overigens zit in gronau dat is bij enschede over de grens.

als ik kleiner wil gaan rijden is dit een serieuze kandidaat.

als er mensen geinteresseerd zijn ik heb een beperkte folder en duitse prijslijst die ik eventueel online kan zetten.

Bijlagen

• 32779-Roomster RR.jpg
    32779-Roomster RR.jpg
    28,5 KB · Weergaven: 58

Jpoers

Lid
goh heb je in die roomster gezetten. /forum/images/graemlins/laugh.gif.
en geloof best dat het een goede auto is.
octavia onderstel (zelfs nog een grotere wielbasis)
mooie materialen. volgens mij geen verkeerde marktstrategie.

Zet maar online die folder. De prijzenlijst lijkt me zinloos maar die beperkte folder wil ik wel eens zien.

ook aan de pijslijst heb je wel wat je weet wat de bpm is in nederland plus het verschil in de btw 17 tegen 18 % en klaar is de redelijk naukeurige prijslijst.

ik ga hem morgen in scannen,maar verwacht er niet te veel van het is de pre folder zei de dealer hij moest de uitgebreide nog krijgen.

Wallie

Lid
De prijzen volgens http://www.autoweek.nl

Basis versie:
B 1,2 16.240 euro
B 1,4 17.375 euro
B 1,6 18.475 euro
D 1,4 20.125 euro
D 1,4 21.125 euro
D 1,9 22.625 euro

Style:
B 1,2 18.175 euro
B 1,4 19.175 euro
B 1,6 20.275 euro
D 1,4 21.925 euro
D 1,4 22.925 euro
D 1,9 24.425 euro

Sport:
B 1,2 niet leverbaar
B 1,4 20.375 euro
B 1,6 21.475 euro
D 1,4 23.125 euro
D 1,4 24.125 euro
D 1,9 25.625 euro

Comfort:
B 1,2 niet leverbaar
B 1,4 21.875 euro
B 1,6 22.975 euro
D 1,4 24.625 euro
D 1,4 25.625 euro
D 1,9 27.125 euro

Michel

Forumguru
Dat zijn behoorlijk stevige prijzen. Kijk voor het gemak maar eens naar de prijs van een 1.2 Style. Voor exact dezelfde prijs (18.175 Euro) kan je ook een behoorlijk aangeklede Fabia Combi Elegance met 2.0 liter motor krijgen. Misschien iets minder practisch en minder ruim als de Roomster, maar toch......

Octaviarijder

Actief lid
Ik denk niet dat je een Fabia op wat voor manier nog kan vergelijken met een Roomster. Je krijgt een grotere modernere en volgens mij ook betere auto. Autoweek heeft een paar maanden geleden gezegd dat als de 1.6 onder de 20 mille zou blijven, de Roomster een goede kans zou maken. Ik denk trouwens dat Roomster rijders ook mensen zullen zijn die vanuit een grotere auto een stapje terug doen.

Erg leuke auto voor een redelijke prijs. Tsja, en dat ie duurder is dan de Fabia is logisch. Tenslotte is ie groter! Zolang de prijs maar onder die van de Octavia blijft, lijkt het me een idd een goed alternatief voor mensen die een stapje terug willen doen.

elcocheSKODA

Actief lid
Bijgevoegd in PDF, de prijslijst van de roomster ingaande 12 augustus 2006.

Lees en huiver !!!
shocked.gif

Prijslijst Roomster

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Wallie</font><hr />

De prijzen volgens http://www.autoweek.nl

Basis versie:

Style:

Sport:

Comfort:

[/ QUOTE ]

Die type namen kloppen niet.

L&amp;K magizine: Classic, Ambiente, Elegance, Sport.
Niet onverstandig om die in lijn met de andere modellen te houden.

In Belgie is alles stukken goedkoper maar daar hebben ze toch een model onder de Classic: de Go (gesponsord door DomTom?)

Wallie

Lid
Moet wel zeggen dat de standaard uitrusting al behoorlijk hoor is, zo'n 1.9 TDI in Sport uitvoering wil ik wel hebben... hoeft bijna niks meer bij, nou ja, het panoramische dak dan
laugh.gif

LenK

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Matra_Murena</font><hr />

Ach hij blijft toch met de prijzen netjes onder de concurentie dacht ik zo. Golf plus of Corolla verso zijn duurder.

[/ QUOTE ]
Ik denk dat de gemiddelde potentiële koper eerder naar de prijzen van Kangoo, Berlingo en aanverwanten zal kijken.
En dan kan ik ze geen ongelijk geven gezien het uiterlijk van de Roomster.
De Roomster is dan véél duurder. Ik denk dat het daarom geen kaskraker gaat worden met dit prijspeil.

AMBIO2

Actief lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

Ach hij blijft toch met de prijzen netjes onder de concurentie dacht ik zo. Golf plus of Corolla verso zijn duurder.

[/ QUOTE ]
Ik denk dat de gemiddelde potentiële koper eerder naar de prijzen van Kangoo, Berlingo en aanverwanten zal kijken.
De Roomster is dan véél duurder. Ik denk dat het daarom geen kaskraker gaat worden met dit prijspeil.

[/ QUOTE ]

Typisch appels met peren vergelijken
Dit is geen vergelijk, Golf plus en Corolla Verso
zitten in een heel andere categorie.
De Roomster is meer model bestelauto naast de Berlingo,
Kangoo enz. gebouwd op laadruimte.
Maar ja, dat is mijn mening

Wallie

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: AMBIO2</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

[/ QUOTE ]

[/ QUOTE ]

Typisch appels met peren vergelijken
Dit is geen vergelijk, Golf plus en Corolla Verso
zitten in een heel andere categorie.
De Roomster is meer model bestelauto naast de Berlingo,
Kangoo enz. gebouwd op laadruimte.
Maar ja, dat is mijn mening

[/ QUOTE ]
Ik denk dat je hem daar ook niet mee kan vergelijken, zeker als je de afwerking en uitrustingsniveau ziet... 't is naar mijn mening een buitenbeentje die vanalles combineert.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: Wallie</font><hr />

Ik denk dat je hem daar ook niet mee kan vergelijken, zeker als je de afwerking en uitrustingsniveau ziet... 't is naar mijn mening een buitenbeentje die vanalles combineert.

[/ QUOTE ]

De Berlingo's en gelijkwaardige auto's van tegenwoordig zijn ook van alle gemakken voorzien (airco, cruise control, mistlichten voor, etc.). Volgens mij kun je de Roomster dus zeker wel naast die auto's plaatsen. En dan komt het natuurlijk op de prijs aan. We blijven toch allemaal nederlanders! Ik heb het zelf nog niet vergeleken, maar ik begrijp uit bovenstaande posts dat de Roomster stukken duurder is dan vergelijkbare motor uitvoeringen van Berlingo, Kangoo of Partner.

Om jezelf dus van meet af aan uit de markt te prijzen lijkt me geen beste strategie. Maar de tijd zal het leren!

Bovenaan Onderaan