De T5 California van Herzog Jan

Herzog Jan

Forumguru
Sinds een week of 3 eigenaar van een prachtige VW T5 California uit 2011. Met nog geen ton op de teller en zeer goed onderhouden. 140pk diesel met DSG7.
Al minstens 7 jaar af en aan op zoek naar zoiets. Veel ingelezen en steeds iets slimmer geworden. Maar ik leer nog steeds. En nu trok deze T5 ineens m'n aandacht. Eerst een andere bekeken maar die was niet zo netjes. Direct daarna doorgereden naar deze bruine. Een proefrit mocht ik maken maar heb ik niet gedaan want ik wou eigenlijk alleen naar de toestand kijken. En die was meer dan prima ! Week erna wat gehandeld en weer een week later mocht ik me eigenaar noemen.
Foto's van de advertentie:
Cali1.jpg

Cali10.jpg

Cali5.jpg

Cali9.jpg

Met wat prettige extra's zoals een uitschuiflade aan de achterkant, een tas aan de achterste zijruit, porta potti.

Afgelopen weekend maar eens een test gedaan en naar Duitsland gereden. Ik heb daar een paar jaar gewoond en heb de California achter m'n stamcafé geparkeerd. Ik had het koffiezetapparaat van thuis mee en 's morgens met de kroegbaas in de camper een flinke bak koffie gedronken.
Vergeten een foto te maken. Nou ja, eind van de maand ben ik er weer. Nieuwe kans...
Onderweg naar een oude bekende eerst nog ff snel pauze gemaakt:
20241208_103845 - kopie.jpg

Kortom, test geslaagd en ik ga er nog veel plezier aan beleven !

Dit is weer gewoon bij mij om de hoek:

20241207_094053 - kopie.jpg

Samen met Octavia:
20241123_122710 - kopie.jpg

Laatst bewerkt:

Herzog Jan

Forumguru
Vorige eigenaar heeft er nieuwe banden op laten leggen, helaas zomerbanden. Dus heb ik zo eenzelfde set Devonport velgen met winterbanden op de kop getikt. Die hebben nog maar 4 mm en zijn van 2016. Daar komen dus nog nieuwe op.
En dan de audio. Als je de Android Auto van de O3 gewend bent is de huidige radio in de T5 nogal ouderwets (en ik mis de achteruitrijcamera best wel, eigenlijk)
20241124_153107.jpg
Ik kan wel internetradio luisteren via mijn telefoon in combinatie met een bluetooth ontvanger in de AUX plug. Werkt perfect !
Daar moet nog wat anders in dus. Een Zenec 2055 zoals hier op het forum aangeraden wordt gaat niet passen zonder een extra inbouwframe. Maar dat wordt iets voor na de feestdagen.

De parkeersensoren werken niet. Waarschijnlijk is er eentje defect. Die laat ik nog uitlezen bij de garage waar ik met de O3 in onderhoud ben.

Nog iets voor op het wensenlijstje: een paar lampen voor en achter van led voorzien.

Japanese Power

Donateur
Lekker hoor, helemaal in deze zeldzaam fraaie bruine kleur. En ja, nu de inboedel compleet maken. Gewoon gaan en noteren wat je allemaal niet hebt. En koop geen zaken waarvan je achteraf zou denkt: had ik die maar niet gekocht. Veel plezier, ik ga volgen ;)

Bovenaan Onderaan