De telefoonmodule in een Superb S2 uitschakelen

Jewepe

Forumguru
De vraag is helder dacht ik. Ik kan 'm niet vinden. De module zit in ieder geval niet onder de bijrijdersstoel. En ook niet onder de bestuurdersstoel :-). Waar bevindt hij zich dan? Of heeft de module een aparte zekering, zodat ik die eruit kan halen? Wie kan me helpen?

andrehj

Forumguru
Als hij niet onder de bijrijdersstoel zit, is het geen af-fabriek module en kan ie dus overal zitten. Wat zegt een VCDS scan?

Jewepe

Forumguru
Dank voor het snelle antwoord. Scan niet gedaan want ik heb niet zo'n apparaat. Wellicht het probleem duidelijk maken. Ik heb mijn Amundsen vervangen door een Clarion NX403EV (volledig integreerbaar). Daar zit een Parrot ingebouwd. Mijn telefoon blijft echter pairen met de Skoda unit (Skoda_BT), ondanks dat ik deze verwijderd heb op mijn telefoon. Het gevolg is dat ik via de display van de Clarion alles kan doen (bellen inclusief telefoonboek, contacten, etc.), maar die informatie niet op mijn maxidot zie. Daar staat de informatie uit de "oude" Skoda module. Ergo ik kan mijn Clarion niet bedienen via de stuurwielbediening. Terwijl ik het radiogedeelte van de Clarion wel via de stuurwielbediening kan bedienen.

Laatst bewerkt:

Bakkertje

Forumguru
waarom zou je hem uit willen schakelen? Je kunt toch gewoon niet koppelen?
Als ie niet onder de bijrijdersstoel (onder de vloerbedekking) zit, zit ie waarschijnlijk achter je radio/navigatie zitten.

Arjann

Forumguru
Zit je telefoonmodule niet IN de Amundsen dan? En je gekoppelde telefoon kan je toch in het maxidot gewoon verwijderen?

Bakkertje

Forumguru
er zijn wel amundsen+ versies met bluetooth (verborgen feature aan te zetten met VCDS)
in dat geval staat er een mac adres voor bluetooth op de amundsen

Jewepe

Forumguru
@Arjann

De Amundsen zit niet meer in de auto. De telefoonmodule zit dus nog in de auto, anders kan hij niet om verbinding vragen. En zoals gezegd is het een Amundsen zonder +.

andrehj

Forumguru
@Bakkertje : De Amundsen met BT is in NL nooit in een S2 geleverd. Als je in een NL af-fabriek een carkit in een S2 hebt (en dat klopt met de identificatie Skoda_BT), dan zit die altijd onder de plastic kap voor-onder de bijrijdersstoel.
Tenzij natuurlijk achteraf de af-fabriek module is ingebouwd, dan kan deze overal zitten. In dit geval zou dit trouwens te zien moeten zijn aan de bedrading, en zou je die kunnen volgen. Zelf zou ik het dashboardkastje eens uitbouwen, dat lijkt een logische plek, want achteraf veel makkelijker bereikbaar dan de plek onder de bijrijdersstoel.

Cordoba

Forumguru
Stomme vraag misschien, maar is het niet veel logischer om nadat je de Skoda_BT gewist hebt van je telefoon (zoals je blijkbaar al hebt gedaan), de telefoon te koppelen met de Clarion, en daar even het scherm van de Clarion zelf voor te gebruiken (of heeft ie geen scherm?). Dan zijn Clarion en telefoon in elk geval gekoppeld, zit je alleen nog met het probleem dat je de info ook in je maxidot wil hebben en de stuurknoppen wil gebruiken.

andrehj

Forumguru
Sowieso denk ik dat de OP (zelfs als ie de Skoda module gevonden heeft) nog VCDS nodig heeft, om de Skoda module uit te coderen.

Spinal

Forumguru
Bij mij zit de niet af fabriek Mobridge BT module achter het climatronic paneeltje, daar zou je ook nog kunnen kijken.

Jewepe

Forumguru
@andrehj Dank voor de tip van het dashboardkastje. Ik ga er mee aan de slag. Bestaat hier een "how to" van op dit forum? Ik vrees ook dat ik VCDS nodig heb, ook om de navigatie in maxidot te krijgen (zie mijn eerdere vraag over de microfoon)

@Cordoba Die oplossing is erg logisch en die pas ik ook toe in de praktijk. Maar ik ben een z**kerd, ik wil alles netjes via mijn stuurwielbediening doen en in de maxidot zien.

@Spinal Ook jij bedankt voor de tip. Ik ga het dashboard maar weer eens uit elkaar halen en goed zoeken.

AndreM

Forumguru
Trek eens de zekering van je radio eruit en kijk dan of je de Skoda_BT dan nog kan paren.
Zo ja, dan zit hij apart gezekerd en kan je andere zekeringen proberen en vanaf de zekeringkast de bedrading volgen.
Zo nee, dan zou je de bedrading van de radio kunnen volgen en moet je bij de unit terecht komen.

Meten is weten, begin bij het stopcontact! :thumbsup:

JeroenHamann

Forumguru
@Spinal
Ik heb dezelfde module als jij echter moet ik steeds handmatig verbinden? Voorheen verbond hij altijd automatisch.
Moet er in vcds iets omgezet worden
Of aangevinkt?
Als hij handmatig verbonden is werkt alles zoals het hoort maar niet handig...
Moet de module ge-update worden? Ik heb een iPhone 7 met nieuwste software

Antera

Donateur
Dit zal je vermoedelijk moeten zoeken in je Iphone. Dit is geen instelling met VCDS ofzo helaas.

Omtrent de TS. Goede vraag waar die module zit. Die hoort onder de stoel te zitten verstopt ergens anders lijkt me raar. Daarnaast de RNs315 heb je dan met BT gehad maar dat zit in de radio en verdwijnt met verwijderen radio en kan je die ook niet meer connecten. Ik denk dat de TS het niet goed omschrijft of zijn telefoon verbind met iets anders.

Daarnaast is het niet gegarandeerd dat de nieuwe radio ook de juiste connectie heeft met de auto om alles te laten zien en bedienen zoals je wenst.

maar lees hem eerst maar eens uit en dan kunnen we eens meer zeggen :-)

Antera

Donateur
Durf ik helaas niet te zeggen. Weet niet of die zich automatisch zichtbaar maakt of gecodeerd zou moeten worden als telefoon modules

Spinal

Forumguru
@JeroenHamann een parrot en mobridge zijn twee verschillende systemen ;)
Bij mij verbond de telefoon altijd automatisch via bluetooth. Ik had de mobridge icm een Columbus navi (RNS 510) en een iPhone 6 dus aan de telefoon ligt het waarschijnlijk niet

Bovenaan Onderaan