De zevende generatie van de succesvolste Volkswagen allertijden is in aantocht.

Hetzer

Forumguru
2077s4k.jpg

2egdx76.jpg

De zevende generatie Volkswagen Golf komt begin 2013 op de markt, maar de eerste exemplaren rollen eind 2012 van de band. De Volkswagen Golf zou volgens Automotive News op een revolutionair nieuw platform, genaamd MQB, gebaseerd worden. Nóg meer modellen binnen de VW-familie zouden van deze bodemsectie gebruik kunnen maken, met kostenbesparingen tot gevolg. De verwachting is dat zo'n drie miljoen auto's per jaar met dwarsgeplaatste motor op dit platform gebouwd gaan worden. Volkswagen is binnen de Groep verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de bodemsectie. Porsche zorgt voor het onderstel van de sportwagens, Audi heeft de verantwoording voor het platform voor modellen met een in lengterichting geplaatste krachtbron

bron autovisie

foto's autoexpress

hemi24

Forumguru
Beetje teveel Renault design...

Verder weinig nieuws: nieuw platform komt als eerste voor de A3 beschikbaar, dat is al langer bekend...
Daarna zal de hele riedel volgen totdat alle modelen die momenteel op het Golf platform staan (PQ35) de revue zijn gepasseerd.

Hetzer

Forumguru
Ik vind zelf de voorkant juist het mooiste, aan de achterzijde moet ik wel even wennen, hij in z'n geheel oogt wel erg dik en breed

TL@

Forumguru
Denk toch niet dat ie er zo gaat uitzien. Zal wel allemaal een beetje braver worden, VW kennende.

Ben al blij dat ze hem niet op de Astra/Mégane/Bravo/Civic/... hebben laten trekken, met zo'n veel te dikke achterkant. Het zal de eerste keer ooit zijn dat de Golf er anders uitziet als al de rest in zijn segment.

MarcoO2

Forumguru
Hm, mooie wagen! Ik vind de achterkant juist heel mooi (en helemaal niet Renault-achtig). De voorkant is minder spanndend. Ben wel benieuwd hoe die kofferklep er uiteindelijk uit gaat zien... nu is de bagageruimte inderdaad wel heel slecht bereikbaar.

sitechris

Donateur
ben niet direct enthousiast bij zien van eerste spyshots. Wellicht is het design des VW's. Voorzien van lange houdbaarheid. Maar eerste indruk is niet echt positief.

Bovenaan Onderaan