Dealer garantie op el. ruitensysteem?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Blauw

Nieuw lid
Ik heb er nu twee gehad; een hatchback en een combi. Beide uit 2003. In totaal zijn me nu 4 el. ruitensystemen kapot gegaan. Nu wordt me voorgehouden dat het een probleem is dat bekend zou zijn bij de importeur en vergoed zou worden. In totaal heeft me dit ruim € 1000,- euro gekost.

Heeft iemand ervaring met het claimen van een dergelijk defect bij de importeur?

Alvast bedankt,
Blauw!

Fabia

† In Memoriam
Ik heb geen ervaring met claimen bij de importeur maar ik heb het ook gehad. Eerst rechtsachter en net nadat ik de Fabia ingeruild had ging het rechtsvoor stuk. Het lijkt mij sowieso een structureel probleem. Misschien kan je onder de Fabia rijders hier eens checken en kijken bij hoeveel het gebeurt id. Suc6.

EdK

Forumguru
Even bij TROS radar op website kijken !!
Er staan hier voorbeeld brieven om je euro's terug te krijgen bij de importeur
Maar terug krijgen doe je het bijna zeker
Nicht heeft 3 keer probleem gehad met ramen in der Golfje en alle drie de rekeningen zijn terugbetaald aan haar
Volgens mij als je een search op furom doet dan vind je er ook wat linkjes over want is meerdere malen besproken

succes met het teruginnen van je centen

Octaviarijder

Actief lid
Mijn el. ramen in de bestuurdersportier doen ook niet meer wat ze moeten doen, begin er inmiddels een beetje ziek van te worden. Bij elke beurt heb ik minstens 3 klachten en ik moet ze nog zelf betalen ook.

ad5000

Actief lid
Even bij TROS radar op website kijken !!
Er staan hier voorbeeld brieven om je euro's terug te krijgen bij de importeur
Maar terug krijgen doe je het bijna zeker
Nicht heeft 3 keer probleem gehad met ramen in der Golfje en alle drie de rekeningen zijn terugbetaald aan haar
Volgens mij als je een search op furom doet dan vind je er ook wat linkjes over want is meerdere malen besproken

succes met het teruginnen van je centen

Ik heb de brief al klaar en ga hem straks op de post doen.
afgelopen vrijdagmiddag wilde de elektrisch bediende ruit van de linker voorportier van onze Fabia niet meer omhoog, terwijl het motortje wel draaide.

Er drijgde een buitje dus de boel afgeplakt met een vuilniszak em de volgende dag (zaterdag) naar de dealer in Hoogland. Helaas i.v.m. het Pinksterweekend geen monteur te vinden. Ook niet via een van de dealers uit de regio.

Bij Auto Jawes in Ede het bewuste onderdeel gevonden en gekocht. Dezelfde middag had ik de boel zelf gemaakt (kind kan de was doen). Nu heb ik deze omstandigheden in de voorbeeldbrief verwerkt en heb ik het oude binnenpanneel ter controle voor de importeur bewaard.

Nu maar hopen dat ik die 110 euro weer terug krijg!

Wordt vervolgt.

Blauw

Nieuw lid
Niks eenvoudig of 'kind kan de was doen'. Een bevriende monteur en ik hebben het een keer zelf hersteld en ik vond het een rotklus. Maar het is wel gelukt. Inmiddels heb ik de voorbeeldbrief van de Radarsite opgestuurd en had binnen 3 dagen antwoord! Alles wordt vergoed! Zelfs een reparatie die ik in 2003 heb laten doen, geweldig!

Resumé: Pon (en daarmee vw) ziet in dat het een ondeugdelijk onderdeel is/was. Als we nu eens kijken naar de krakende en rammelende voorwielophangrubbers (panhardstang-rubbers) wat ook een veel voorkomende kwaal is bij de fabia, en duur om te repareren (zegge 350 a 400 euries), zou daar ook wat mee te doen zijn.....?

Fabia

† In Memoriam
Resumé: Pon (en daarmee vw) ziet in dat het een ondeugdelijk onderdeel is/was. Als we nu eens kijken naar de krakende en rammelende voorwielophangrubbers (panhardstang-rubbers) wat ook een veel voorkomende kwaal is bij de fabia, en duur om te repareren (zegge 350 a 400 euries), zou daar ook wat mee te doen zijn.....?

Volgens mij begint het bij mijn Fabia ook al. Ik hoor af en toe een klonk onder de auto bij het inveren of als ik over een slecht wegdek rij. Gelukkig heb ik nog garantie tot november dus ff voor die tijd langs bij mijn dealer.

ad5000

Actief lid
Niks eenvoudig of 'kind kan de was doen'. Een bevriende monteur en ik hebben het een keer zelf hersteld en ik vond het een rotklus. Maar het is wel gelukt. Inmiddels heb ik de voorbeeldbrief van de Radarsite opgestuurd en had binnen 3 dagen antwoord! Alles wordt vergoed! Zelfs een reparatie die ik in 2003 heb laten doen, geweldig!

Ik geloof dat er twee bevestigingsmethoden zijn bij de Fabia.
Bij de eerste zit het hele panneel gepopnageld en bj de tweede gebout.

Bij de onze zit de metalen plaat gebout en was het een kwestie van losschroeven en alle stekkerverbindingen loshalen. De CV stuurmotor was de lastigste. Voorts de gehele kabel eruit halen (tot en met de stekkers in de A-stijl) en natuurlijk het raam zelf verwijderen.

De rest gewoon in omgekeerde volgorde vastzetten en de ruit afstellen.
Deurpanneel terugplaatsen en voila.... Binnen een uurtje was het gepiept.
Dat heet bij mij kind kan de was doen!

Blauw

Nieuw lid
Deurpaneel wilde niet los, en allerlei bevestigingspalletjes braken af. Vervolgens brak het sierdopje rondom het slotpalletje doormidden. Het paneel waarop het ruitsysteem zit is inderdaad eenvoudig. Er bestaat zelfs een imitatie-onderdeel waarmee je een defect ruitpaneel kunt repareren. Staaldraad eraf, gebroken plastic houdertjes vervangen en vervolgens de staaldraad weer om de rollen geleiden. De laatste keer was bij mij de staaldraad in allemaal kleine draadjes gesprongen. Die kon dus niet weer klaar. Maar zoals eerder gezegd: vergoed!

Wat ik mij afvraag is het volgende:

Wat nou als je een fabje heb van bj 2000 (nov). En nu klettert het raam naar beneden. Vorgens TROS is de regeling tot 5 jaar en met max 150 000 Km ofzo.
De dealer zegt 220 euries!
Wat schatten jullie de kans in dat ik het geld terug zal krijgen?
Of moet ik bij de dealer niet meteen betalen en eerst het antwoord vna PON afwachten. (ik heb ze een brief gestuurd). Auto staat nu in de garage.

Blauw

Nieuw lid
Kijk, het raam moet toch weer gemaakt en de auto is krap 7 jaar oud. De kans dat je het vergoed krijgt neemt natuurlijk af naar mate de leeftijd stijgt maar...
Ze zijn als de dood voor verdere negatieve berichtgeving (insider info) en betalen ook buiten de gestelde termijnen. (de mijne is uit 2001). Ik krijg alleen de materiaal kosten omdat ik het niet bij de dealer heb laten doen. Doe je dat wel, dan schat ik de kans groot dat je de hele reparatie vergoed krijgt. Op de radar-site staat een voorbeeld brief die je aan jou situatie kunt aanpassen. Het zijn twee brieven: in de ene stel je de importeur in gebreke en in de andere tegelijkertijd de verkoper van de auto omdat je eigenlijk met hem de koopovereenkomst hebt gesloten.
Succes!

ad5000

Actief lid
Nou het is dus gelukt...
Net de bevestigingsbrief binnen gekregen dat ze zelfs na het verstrijken van de garantie termijn de gemaakte kosten (111,88 voor het raammechanisme) volledig worden vergoed.

Mag natuurlijk ook best wel, maar ik ben toch blijk dat ze het doen want de coulanceregeling zegt tenslotte 5 jaar of 150.000 KM.

Reparatiekosten 0 want dat had ik zelf al gedaan.

Erik_NL

Forumguru
PON vergoedt ook voor Skoda's met ervaring

... Wat nou als je een fabje heb van bj 2000 (nov). En nu klettert het raam naar beneden. Vorgens TROS is de regeling tot 5 jaar en met max 150 000 Km ofzo.
De dealer zegt 220 euries!
Wat schatten jullie de kans in dat ik het geld terug zal krijgen?

in augustus 2007 overkwam het onze Fabia (06/2001, 90.000 km): ratelend viel het linker portierraam naar beneden.
Reparatie door de vaste dealer: 227,31 €. Van coulance was geen sprake, hoewel ze vanaf het begin telkens de portieren moesten kitten

Bij toeval kwam ik kortgeleden diverse VAG fora op het spoor - met herkenbare problematiek ...
Vorige week een brief aan PON gestuurd.
Vandaag staat het volledige bedrag op mijn rekening bijgeschreven :xyxthumbs:

met dank aan het Skodaforum en het Passatforum; die twee kunnen voor mij niet meer stuk :worshippy:

nu wil ik proberen om de oorzaak van de lekstroom, die ons al twee accu's had gekost, vergoed te krijgen. Het vervangen van het regelapparaat van de centrale vergrendeling/alarm kostte ons 599,13 - geen coulance volgens de dealer ... maak ik toch kans?

Fabia

† In Memoriam
Gefeliciteerd, kan je weer lekker van uit eten gaan. Ik hoop voor je voor dat het andere ook gaat lukken want dat is ook een best bedrag.

EdK

Forumguru
Heren Heren ... waar is mijn provisie ?????

Skoda sleutelhanger of mok is al genoeg !!!

NielsW

Lid
Heeft iemand een voorbeeld van zo'n brief voor me die ik zo naar PON kan sturen (want daar hebben we het dacht ik over :tongue:).
Ik heb dit probleem nu ook, de auto is uit 2001 maar heeft nog geen 150000 gelopen.

Afrit13

Forumguru
Heeft iemand een voorbeeld van zo'n brief voor me die ik zo naar PON kan sturen (want daar hebben we het dacht ik over :tongue:).
Ik heb dit probleem nu ook, de auto is uit 2001 maar heeft nog geen 150000 gelopen.
Ja hoor, die heb ik wel. Op basis van de brief van Tros Radar, maar zelf even aangepast. Zal 'm even zoeken in mijn digitale archief....
Mijn auto was op het moment at het mij overkwam (7 september 2007) 7 jaar oud en had zo'n 55.000 km op de teller staan.

enne.... dan moet ik wel weten waar ik 'm naar toe kan mailen.

Erik_NL

Forumguru
openbaar maken van je emailadres

tip 1: je emaildres op een openbaar forum zetten is vràgen om spam
met een Privébericht loop je veel minder risico

tip 2: je kàn het betreffende antwoord wijzigen ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan