Dealer-matten ipv skoda-matten?

mister9

Actief lid
Hallo,

Hebben jullie bij jullie nieuwe O2 ook matten gekregen van de dealer, ipv matten van Skoda? Voelt een beetje aan als goedkope matjes... Zijn orginele matten wel stevig. Of zijn dit de orginele waar de dealer zijn naam opgenaaid heeft??

ertromp

Forumguru
Mijn octavia is in 2010 afgeleverd met orginele matten.
Hier is "Octavia" in geweven.
Nu bijna 2 jaar verder zien ze er nog steeds goed uit en gelukkig geen slijtageplekken zoals je ook wel eens leest op forum's.
Nu rijd ik maar gemiddeld 15000km per jaar en meest lange afstanden. Ook heb ik DSG dus koppelen (met de hak op de mat) en de daaraan gerelateerde slijtage heb ik ook niet.

evgerven

Nieuw lid
Ik heb ook heel mooie 'auto kokkelink' matten. Niet de orginele dus. Ook eigenlijk niet blij mee want ik heb een Skoda gekocht, geen Kokkelink

mister9

Actief lid
Geen toeval lijkt me. Ik heb ook Kokkelink matten gekregen. Wel jammer want bij een hagel-nieuwe 02 horen toch gewoon echte octavia matten. Ik ga toch maar eens langsrijden om die te vragen...

tha a

Senior Member
Bij mij lagen er ook "broekhuis" matten in... Dit terwijl velours matten waren afgesproken. De velours zijn later nog via dealer hier geleverd. (ga geen 150km rijden voor de matten....)
Broekhuis matten mocht ik ook houden. Dit zijn nu de wintermatten, velours voor de zomer

hemi24

Forumguru
Van de originele velours mattenset wordt niemand vrolijk...

Na 30.000 km is de rubber onderlaag verpulvert onder de hak en gaat de mat lekker dubbel onder de pedalen zitten omdat de stevigheid eruit is...
De velours set van de dealer, zoals Broekhuis deze bijvoorbeeld levert gaat bij mij al 120k mee, t.o.v. de originele set die na een half jaar en 30k "op" was.

andrehj

Forumguru
Ik ben, gezien de zeer slechte ervaringen van anderen met de originele matten, erg blij met mijn stevige matten van dealer Vruggink. Deze lijken qua structuur ongeveer hetzelfde als degenen die ik in mijn vorige Laguna had, en die er na 12.5 jaar gebruik nog goed uitzagen.

Bovenaan Onderaan