Decoratie stuurwiel

guillaupa

Senior Member
Hallo,

Ik heb het volledige standaard stuurwiel zonder een randje chroom ofzo.
Op aliexpress ben ik dit tegen gekomen. Heeft er iemand enige ervaring hiermee? Afwerking, kwaliteit, hoe voelt het in de hand, enz.
Dit wat ik bedoel:
8GcD2K.jpg

R9cx6F.jpg

Ik had graag zoiets gehad:

5E0064241%20%20CWD%20lederen%20stuurwiel%20octavia-550x550.jpg

En op dit moment heb ik dit: (het is wel wat moeilijk te zien)
t2Vpl4.jpg

piair1982

Forumguru
Sorry niet goed gekeken.

Je kan dit proberen. Ik weet alleen niet of via cars equipment dit beter of goedkoper is. Dit is de tjechische site

guillaupa

Senior Member
Ook al is de auto van 2014? Want heb hem besteld eind november en ontvangen 25 december 2014.
Ik heb het er nu wel niet voor over om de hele boel te vervangen.

Altos

Banned
@Joske & @guillaupa : Ik heb het stuur van het Superb plaatje, origineel, maar dan beplakt met wrap folie, bij mijn Citigo met witte hoogglans en bij mijn broertje met zilver metallic. Ik vind dat eerste plaatje wat je geplaatst hebt er verschrikkelijk uitzien met die chrome randjes...maar dat is mijn mening...afwerking is niet op Skoda niveau.
De randjes kunnen gewoon los dus is makkelijk aan te passen, ook bij jou stuur, maar dan zonder chrome of je moet via de dealer de originele zien te krijgen...
image.jpg image (1).jpg

Laatst bewerkt:

guillaupa

Senior Member
Ik heb het er mee eens dat de afwerking niet zo goed is op mijn eerste foto, het is dan ook maar een voorbeeld :)
Maar je zegt dat die randjes eraf kunnen, ook bij mij, maar ik heb zo al eens zitten voelen en alles ziet ernaar uit dat het 1 geheel is.

Altos

Banned
@guillaupa bij jou lijkt alles idd wel 1 geheel, maar ook dat kan eraf hoor als het goed is...accu los gooien, stuur een kwartslag draaien, met een stevige korte schroevendraaier de borgpin van de airbag aan de achterkant losdrukken (even friemelen, dat wel) dat ook aan de andere kant en dan komt de airbag los, dan kun je nadat je deze hebt afgekoppeld, de lipjes losmaken en dan het kunststof er zo af afhalen en er mee doen wat je wilt, dippen, spuiten, plakken of vervangen voor een ander exemplaar...
Een leuk kleuraccent (of geborsteld alu look folie ofzo) frist de hele boel al goed op en dat lijkt me mooier dan een chinees exemplaar :jaja:
Heb je een duidelijkere foto van jou stuur zodat we kunnen zien of deze idd ook los is of 1 geheel?

Altos

Banned
hmmm...misschien was ik wat te voorbarig...ik zie zo niet waar deze los is van elkaar, dat zou dus betekenen dat ze dit stuur in 1 geheel persen of gieten en dan de airbag erin zetten...dan wordt Wrappen of iets dergelijks wel heel erg moeilijk ben ik bang...ik heb dit stuur ook nog nooit in het echt gezien dus ik kan je geen uitsluitsel geven. Als je niet met je nagel achter de driehoekjes kan komen dan is het 1 geheel ben ik bang. Misschien zijn er 2e hands sturen te krijgen? dit model wordt in de Fabia 3 en ook in de Citigo gebruikt evenals de Octavia 3...maar dan als lederen uitvoering (zoals mijn foto's) de rest weet ik niet zeker.

guillaupa

Senior Member
Nee, ik kan er idd niet achter met mijn nagel. Het is dus zoals ik had verwacht.
Maar heel het stuur veranderen, daar heb ik ook nie echt zin in. Dan leg ik er mij gewoon bij neer dat het zo blijft.
Nu die lelijke dingen op aliexpress kosten nog geen 15 euro. Ik kan er altijd een bestellen, kijken hoe het staat en is het lelijk, dan ben ik "maar" 15 euro kwijt.

CDK

Forumguru
@guillaupa ik denk niet dat die gaan passen om dezelfde reden dat het niet te trappen is, namelijk dat het uit 1 geheel bestaat. Correct me if I'm wrong ;)

guillaupa

Senior Member
Wel op de andere fotos op aliexpress, kun je zien (en dat houdt me terwijl ook wat tegen) is dat ze geplakt worden op het stuur.
Zie hier:
9iWO2V.jpg

• Leuk
Waarderingen: CDK

Altos

Banned
Idd, ik zie ook een plakrand zitten, echter ben ik een beetje bang voor een niet zo mooi passend geheel, maar ik heb makkelijk praten natuurlijk...

guillaupa

Senior Member
Goh ja, zoals ik al verteld voor 15€ en gratis verzending wil ik het wel eens proberen.
En alvorens te plakken hem al eens op zijn plaats zetten om te zien hoe het staat en of de afwerking degelijk is.
Toch ?

Bovenaan Onderaan