DEFA alarm type 3

Hallo allemaal,

laatst weer eens slachtoffer geweest van inbraak :sterretjes:
Een monteur van de garage adviseerde mij om een DEFA alarm type 3 in te laten bouwen. Welke moet ik hebben? en wat zijn de ervaringen hiermee?
Kosten ong 800euro had hij het over maar dan krijg je wel korting op je verzekering. Klopt dit verhaal?

Alvast bedankt voor de reacties :dankje:

bartvw

Forumguru
Hallo,

Ik heb een Defa klasse 3 op mijn auto zitten.
Met dit alarm ga je naar mijn idee geen inbraak tegen houden.
Ben wel is een filmpje tegen gekomen waar men gewoon doorgaat terwijl het alarm afgaat.
Heb er wel vertrouwen in dat de auto blijft staan ,mits men niet met een trailer komt :D.

Grt Bart

eriktv

Forumguru
Voor de SCM-certificering moet het signaal voor ontgrendeling alarm sinds enige tijd via een aparte handzender komen. Nu kun je dit na de certificering weer op je gewone AB laten zetten, maar er is natuurlijk een reden voor. Ik heb wel de losse handzenders erbij, je zal het net treffen dat zo'n grapjas het signaal van je sleutel + alarm oppikt en er met je auto vandoor gaat... Dan maak ik het hem liever wat moeilijker :)

:ot: Ben in dat licht ook erg blij dat KESSY zo'n beetje de enige optie is die de eerste eigenaar van mijn auto niet heeft aangevinkt bij zijn bestelling.

bartvw

Forumguru
Ik heb in het begin ook een paar keer een foutmelding gehad.
Maar is keurig opgelost door Fleetacces.
Ik heb een aparte handzender erbij voor extra autorisatie.

Grt Bart

bartvw

Forumguru
Ik heb kessy wel aangevinkt om de parkeersensoren voor een schade kost vaak meer.
Kessy was toen mijn grote angst voor diefstal met het Defa alarm ben ik er niet zo bang meer voor

Bovenaan Onderaan