DEFA alarm

Rutger0706

Senior Member
Hoi jongens,

Mijn O2 staat nog bij de garage. In overleg heb ik gelijk maar besloten een DEFA alarm in te laten bouwen. Kost me 400 euro.

Wat zijn de ervaringen hier met zo'n alarm? Zijn er forumleden die het kunnen inbouwen?

Rutger0706

Senior Member
Het moet niet van de verzekering, maar een navilock kost 200 euro en als ze dan besluiten de RNS510 toch te willen hebben (want die zijn gewild en worden gewoon op bestelling uit je auto gehaald) dan gaat je halve dashboard eraan.

Dan was het alarm een betere investering. Hij zit er inmiddels in met alles erop en eraan. Geen verkeerde keuze geweest!

bartvw

Forumguru
@Rutger0706 misschien toch nog is denken over een navilock een alarm gaat die gasten niet buiten houden.
Degene die dat soort dingen doen zijn zo snel en handig dat een alarm alleen hun niet afschrikt.

Grt Bart

Rutger0706

Senior Member
Hij waarschuwt al als je op het raam tikt. De auto staat onder mijn slaapkamer en daarnaast heb ik een losse handzender, dus even elektronisch het alarm omzeilen omdat die op de originele sleutel zit is er ook niet bij. Je moet wel heel erg veel lef hebben wil je voor mijn deur nu nog naar binnen willen...

bartvw

Forumguru
Ik neem aan dat de auto ook wel is op een andere plek staat dan thuis.
Je gaat op visite ergens heen en dan kan het zijn dat ze het proberen.
Als je een alarm plus navilock hebt heb je er alles aan gedaan lijkt mij.

Grt Bart

Spierings

Forumguru
@Rutger0706 misschien toch nog is denken over een navilock een alarm gaat die gasten niet buiten houden.
Degene die dat soort dingen doen zijn zo snel en handig dat een alarm alleen hun niet afschrikt.

Grt Bart
Dat is mijn gedachten ook, die mannen weten het beter als de inbouwer... Als ze iets willen dan houd een alarm ze ook niet tegen.

Als in een alarm in zou bouwen zou ik de sirene in de auto doen, dan vertikken ze het wel. Of ze moeten gehoorkappen hebben ;)

Rutger0706

Senior Member
Zoals ik al zei heb ik het alarm laten inbouwen. Nadien de auto opgehaald en probleemloos naar huis gereden. Vanaf afgelopen zaterdag heeft de auto stil gestaan. Afgelopen maandag is hij gewassen en gepoetst, nog steeds onverplaatst.

Woensdagavond.. Nachtdienst: Auto open middels cv afstandsbediening, alarm eraf middels deactivatieknop, contact aan ennnn.. Niet starten. Er was een tik te horen vanuit de motorruimte, er brandde wat (controle)lampjes, de koplampen knipperden een keer en daar bleef het bij. Bij herhaling van het ritueel steeds hetzelfde..

Ik vermoed een kwaal in de accu / alarm of een combi van de twee.

Toen ik een proefrit maakte werd de auto gestart met de accubooster. Na de aankoop heeft de accu 60 uur aan de druppellader gestaan en bij de apk is er een accutest gedaan en die bleek ok af te geven. Toch verdenk ik de accu....

Fabia van moeders maar gepakt.. Morgen contact met de garage...

Cordoba

Forumguru
@Joske +1
Overigens heeft de officiele registratie van een defa alarm ook een nadeel: een aantal jaren terug was dat de manier van autodieven om potentiele slachtoffers op te sporen.

Rutger0706

Senior Member
Hij heeft bij de verkoper een tijdje stil gestaan. Afgelopen woensdag is hij van Moerkapelle naar Waddinxveen gereden, en 3 dagen later vanaf daar naar Zoetermeer. Vanaf afgelopen zaterdag heeft hij dus stil gestaan. Vanaf maandag ben ik best wel een beetje druk geweest met de auto.. Oeps:pardon:

Poetsen en dus auto open, achterklep open, je kent het wel. Spelen met de navi.. Alles naar wens instellen en dus contact aan. Coming/leaving home is ook niet helemaal lekker voor de accu schijnt.. Maaarrr, hij doet het weer. Anwb hier gehad en rijden. Accutest was ok. Geen lekstroom en ff 50 km gereden dus moet goed gaan zometeen.. Nachtdienst #2:sterretjes:

Stinger

Actief lid
Ik ben erg benieuwd welke type defa alarm en alarm klasse u hebt gekregen voor €400,-. Het top model van defa is de DVS90 icm een extra autorisatie bij een klasse 3 alarm (verplicht SCM). Zonder de extra autorisatie kan men toch het alarm deactiveren via de can bus manipulatie.

Ik vind het wel erg vreemd dat accu snel leeg raakt. Bij mij vorige fabia combi had ik ook een defa dvs90 geïnstalleerd. Zelf nadat wij 2,5 week op vakantie waren. Start de auto nog prima bij de bij de eerste keer. Ik vermoed toch een foutieve montage.

Rutger0706

Senior Member
@Stinger zeg maar je tegen u hoor... ;)

De tijd zal het leren. Alarm is klasse 2 met aparte autorisatie via externe handzender.

Ik heb denk ik te veel te lang en te vaak de accu aangesproken de laatste dagen tijdens het poetsen, inruimen en instellen.

De auto startte net probleemloos. Wordt vervolgd...

Bovenaan Onderaan