Defect dagrijverlichting Fabia combi 3 (2015)

Rjans

Nieuw lid
Goedendag allen,

Sinds een paar dagen brand er een waarschuwingslicht in mijn dashboard (Controleer dagrijverlichting rechts voor). Het gaat om de dagrijverlichting rechtsvoor. Na controle zag ik eerst geen bijzonderheden. Echter, na een paar dagen zag ik de lamp ineens flikkeren. Nu geeft de rechter lamp een gedimd licht. Ik heb al even wat verder gezocht op het internet en zie vooral staan dat dit mogelijk een reparatie is die veel geld kan kosten als de complete lamp unit vervangen moet worden. Zijn er mensen die ervaring hebben met dit probleem, andere probeersels weten of de reparatie kunnen beamen?

In mijn geval gaat het om een Skoda Fabia III combi uit 2015. De dagrijverlichting is een balkje met meerdere leds er in.

Groet,
RJans

EdK

Forumguru
Als je een Fabia 3 hebt dan zitten daar gewoon de halogeen lampen in die nog gewoon zijn te vervangen.
Dus ff paar lampen kopen ( waarschijnlijk H7) en gewoon de lampen vervangen.
Kosten ?? ja de twee lampen want beste is om meteen de goede ook te vervangen, want die komt anders binnen korte tijd ook....

Rjans

Nieuw lid
@EdK dank voor de reactie. Ik dacht zelf dat het een led balkje was, maar ik zal er nog eens naar kijken! Wellicht is het hiermee al opgelost

Antera

Donateur
Indien het je ledstrip is dan word het een nieuwe koplamp zover ik weet omdat hier geen vervangbare leds in zitten

EdK

Forumguru
Had even over dagrij verlichting heen gelezen !
Maar als die defect is en het is geen draadbreuk oid dan is het zoals antera al zegt een nieuwe lampunit

Bovenaan Onderaan