Defect in achteruitrijlamp

ik heb (na iets meer dan vier jaar) de eerste (kleine) storing te pakken. De achteruitrijlamp links brandt niet meer zodra je de klep sluit. Lamp is vervangen, en met open klep brandt de lamp. Iemand eerder aan de hand gehad?

Superb II, sedan

Monteurtje

Forumguru
Maakt het nog uit of je de klep in zijn geheel opent of alleen het kleine klepje?
Misschien een slechte kabel, breuk. De kabelboom in het schanier gedeelte van de klep en achterruit is kwetsbaar.

Heb ik niet geprobeerd. Ik heb bij de sluitgrendel met een schroevendraaier het sluiten gesimuleerd.

Je bedoelt dan het scharnierpunt waar de korte klep opent en de ruit gesloten blijft neem ik aan. Of helemaal bovenin?

Op basis van jouw ervaring; kans dat het een blanke draad is die afgeplakt kan? Of moet er een heel stuk vervangen?

Monteurtje

Forumguru
Ik bedoel het scharnierpunt idd waarbij de ruit gesloten blijft en de korte klep opent.
Als het maar 1 kabel is dan kun je alleen die wel repareren.
Het probleem zit alleen links, ik verwacht eigenlijk dat de kabel in de klep gesplitst wordt en dan naar beide lampen gaat. Maar dan moet ik of iemand anders eerst in het stroomloopschema kijken.
Als dat zo is, dan zit het probleem waarschijnlijk niet in het scharnier maar in het korte klepje vermoed ik. Dat zal het schema moet uitwijzen.

Bovenaan Onderaan