Defect infotainment systeem

Goedemorgen beste Skoda liefhebbers.

Ik lees al een tijdje mee op dit forum, voornamelijk in het Karoq onderdeel omdat ik zelf een Karoq heb.

Ik heb nu toch maar een account aangemaakt aangezien ik een vraagje heb over de Octavia uit 2014 van mijn vader.

Het lijkt erop dat het infotainment systeem kapot is, ik twijfel alleen een beetje of het alleen het scherm is of dat er meer aan de hand is.

Het scherm werkt niet (zie foto)
Wat we daarnaast geprobeerd hebben:
- Bluetooth/carkit werkt niet (verbind niet automatisch) was hiervoor wel zo.
- Radio gaat niet aan
- Als we op het scherm drukken horen we wel de plopjes/geluidjes die je normaal hoort als je op de schermknopjes drukt.

Heeft iemand tips/adviezen? Of kent een goede reparateur in de regio Zuid-Holland zuid?

Bijlagen

• 4DA37CC0-D8BF-4A90-BF71-9C6F5ADD62AC.jpeg
    4DA37CC0-D8BF-4A90-BF71-9C6F5ADD62AC.jpeg
    157,8 KB · Weergaven: 88

JeSko

Forumguru
Ik zou gelijk van de nood een deugd maken en een Android steken, ben je gelijk up to date, je blijft up to date en je bent goedkoper af wellicht dan dit laten maken. Ze gaan je toch gewoon een nieuw systeem aansmeren.

SkodaJosh

Senior Member
Ze zullen misschien wel een nieuw systeem aansmeren maar aangezien het scherm nog lijkt te werken en zelfs ook nog geluiden maakt als je ze op tikt zou ik eerder denken dat er een ergens een slecht contact is

Tees

Donateur
Dit ziet eruit als een kapot contact van het beeldscherm. Ik vermoed dat dat ín de unit zit, dan zou je m echt open moeten maken en kabeltjes checken. Geen idee of dat bij deze kan alleen...maar gegeven dat je anders toch een nieuwe moet gaan halen, is het het proberen waard.

Dank voor jullie reacties! reset had helaas geen nut. We gaan binnenkort het hele systeem is nalopen en alle kabeltjes los en vast maken. Hopelijk gaat dat het probleem op lossen. Over een android unit heb ik ook nagedacht, maar ik ben een beetje bang dat er dan dingetjes toch niet werken of is dat helemaal vlekkenloos tegenwoordig? met camara/parkeersensoren/carkit e.d.?

Tees

Donateur
Daar zijn al een aantal (recente) topics over op dit forum, zoek even in t Car Audio... deel.

Oh ja, even voorstellen in de Meet en Greet wordt door velen ook op prijs gesteld!

Antera

Donateur
Neem even contact met mij op via whatsapp aub denk dat ik je ermee kan helpen dit op te lossen als stekkertjes niet helpen

EdK

Forumguru
En mocht antera je niet kunnen helpen dan kun je eens contact opnemen met KMS in Apeldoorn.
Die repareren veel vag onderdelen die een dealer alleen maar wil vervangen voor nieuw

Ronnie

Forumguru
Mijn ervaringen bij het repareren van TV's (schermen enz.) is dat waarschijnlijk de flatcable van de print in het schermgedeelte naar het scherm loszit of geoxideerd door vocht. Dit omdat het touch-gedeelte wel werkt.
Bij TV's levert dit meestal een soortgelijk beeld op.

• Leuk
Waarderingen: Tees
Heel erg bedankt allemaal! We gaan van het weekend de boel zoveel mogelijk open trekken en alle kabels controleren. Mocht dat niet helpen zal ik even contact met je opnemen Antera.

Zo, van het weekend alle kabels los-vast gemaakt maar geen resultaat. Zojuist heb ik het scherm open gemaakt en op sommige delen zit een iets siliconen achtig goedje en bij de rechter flatkabel zit ook soort witte lijm. Ik heb regelmatig laptops open gehad maar dit heb ik nog nooit gezien. Weet iemand of dit normaal is? Ik krijg een beetje een vermoeden dat er al een keer aan het systeem is gerommeld.

Bijlagen

• 21594835-CD81-4413-AF40-63521283B7E5.jpeg
    21594835-CD81-4413-AF40-63521283B7E5.jpeg
    260,1 KB · Weergaven: 84
  • B46BD6D3-FBB5-4B0F-A404-C63553900280.jpeg
    B46BD6D3-FBB5-4B0F-A404-C63553900280.jpeg
    385 KB · Weergaven: 89
  • C75AA5CD-5B6C-419B-A6E1-55F3573A7223.jpeg
    C75AA5CD-5B6C-419B-A6E1-55F3573A7223.jpeg
    368,2 KB · Weergaven: 86
  • 00CF8F00-689E-4D1E-9467-68FCE65F4389.jpeg
    00CF8F00-689E-4D1E-9467-68FCE65F4389.jpeg
    402,8 KB · Weergaven: 74

EdK

Forumguru
Als ik die foto's zie dan heb ik zoiets van dat die print wat brandschade heeft.
En als wij een print watervast willen hebben dan gaat er altijd een blanke lak op de print of hij word geheel ingegoten in kunsthars.
Kan wezen dat deze print er normaal uitziet, maar aan hand van waar wij zakelijk mee werken vind ik dit er toch vreemd uitzien

Bovenaan Onderaan