Defecte accu?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vanochtend startte mijn Skoda Fabia 2.0 mpi van februari 2005 niet.
Ik merkte al toen ik de auto ontgrendelde via de afstandbediening dat de knopjes niet omhoog gingen. Toen ik de auto met de sleutel opende ging het alarm af. Toen ik de auto wilde starten, hoorde ik wat geratel achter het dashboard, gingen de lampjes uit en verder niets. Wegenwacht gebeld (ik ben nog lid). Hoorde dat het druk was en pas na ca. 1,5 uur kwam een heel vriendelijke wegenwacht man die met accuklemmen mijn auto startte. Toen hij de accuklemmen losmaakte ging het stationair toerental even omhoog. Even met de man staan praten en deze man vond dat de kwaliteit van Skoda minder is dan van VW. Toen ik weg wilde rijden stuurde de wagen heel zwaar en ging het lampje van de stuurbekrachtiging aan. Helaas keek de wegenwacht niet in zijn spiegels en dacht dat alles in orde was en reed dus weg ondanks mijn getoeter en gebaren. Ik heb er toch even mee gereden (gaat heel erg zwaar) en toen ik de wagen na ca. 10 minuten even af zette en daarna weer wilde starten (in de hoop dat dan de stuurbekrachtiging het weer zou doen), gebeurde er weer niets. Dus weer de wegenwacht gebeld. Na ca. 0,5 uur kwam een andere aardige wegenwacht man en die constateerde dat de accu kapot is. Deze man was helemaal niet te spreken over VW produkten omdat zijn wegenwacht VW ook steeds brandende controlelampjes had. Een japanner als een Toyota of Mazda had zijn voorkeur. Wel deed de stuurbekrachtiging het weer en ik ben naar de dealer gereden met een heel stuk de wegenwacht achter mij aan. De wagen moet toch zijn eerste beurtje dus dat doen we dan gelijk maar. Ik hou jullie op de hoogte van hoe dit afloopt. Ben op dit moment niet zo blij want ons dagje uit met de familie is dus niet doorgegaan en het is heel vervelend om met een relatief nieuwe wagen zo'n probleem te hebben.

Hetzer

Forumguru
/forum/images/graemlins/ot.gif De kwaliteit van Skoda minder dan VW !!!!, klinkt als een behoorlijk ervaren ANWB monteur!! /forum/images/graemlins/crazy.gif

/forum/images/graemlins/ot.gif het is ook vaak zo, dat de echte japanse auto liefhebbers een hekel aan Duitse auto's hebben, andersom ook trouwens /forum/images/graemlins/grin.gif

wel rot voor je, ik heb zelf met mijn Fabia's nog niet gehad, wel met mijn vorige 1.4 MPI heb ik een keer een dynamo gehad die niet goed functineerde, is toen keurig hesteld door de dealer!!! /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

p.s waarom heb je de mobiliteits-service trouwens niet gebelt?? (hebben ook wat meer ervaring met die minder VW technieken /forum/images/graemlins/grin.gif)

Mark

Banned
VW en Skoda gebruiken toch dezelfde onderdelen, kwaliteit zal dan toch ook wel het zelfde zijn. /forum/images/graemlins/ahum.gif
Maarja, voor sommige is Skoda nog steeds het mindere merk.

Timothee

Actief lid
Als iedereen een japanner zou rijden, had de wegenwachter geen werk meer gehad /forum/images/graemlins/smile.gif

Fabia

† In Memoriam
Dat klopt heb ik al een keer mee gemaakt met de Mazda van mijn vader. Netjes de mobiliteitsservice gebeld en na laaaaaaaaaaaaaaaaaaang wachten kwam daar de ANWB. Hadden we die zelf ook wel direct kunnen bellen.

Mark

Banned
Ik geloof dat voor in Belgie de VAB word ingeschakeld.
Die werken ook samen met Ford asistance.
Ben ik wel gerust in moest ik ze ooit nodig hebben, die pechverhelpers kennen hun vak.
Touring wegenhulp is wat anders, de verhalen die ik daar van gehoord heb (en zelf heb meegemaakt) vind ik niet normaal.

Vanmiddag heb ik de auto opgehaald.
Beurtje is uitgevoerd waarbij rekening is gehouden met het briefje dat ik had bijgeleverd (bijvoorbeeld geen ruitenspoeiervloeistof bijvullen). Totaal bedrag was € 179,- incl. BTW zoals afgesproken en zoals in het foldertje staat.
Een nieuwe accu is onder garantie geplaatst omdat ook de dealer heeft gemeten dat de accu defect was en er geen andere oorzaak (zoals een defecte dynamo)gevonden is.
Omdat ik weinig rij en dan vooral korte stukjes, is mij een type accu druppellader geadviseerd en het type op een briefje opgeschreven.
Tussentijds ben ik gebeld over de status (dat mijn briefje en e-mailje was ontvangen, wanneer men eraan ging beginnen en toen de auto klaar was).
Mijn auto stond netjes binnen in de ruime werkplaats zodat ik op mijn gemak kon bekijken wat gedaan was en de werkplaatsreceptionist legde mij alles netjes en kundig uit (hoe ik bijvoorbeeld zelf het deksel van de accubak los kon halen om een druppellader aan te sluiten).
Toen ik even alleen in de werkplaats stond (receptionist haalde de sleutels) vroeg de eigenaar van dit dealerbedrijf mij of hij iets voor mij kon doen (op een manier van 'wie bent u en wat doet u hier'). Dat vind ik prima want ik wil ook niet dat er andere mensen aan mijn auto zitten, dus op deze manier vind er controle plaats wie er bij de auto's van klanten zijn.
Keurig gespecificeerde rekening gehad. Rekening is met mij doorgenomen. Boekje is netjes afgestempeld. Zoals door mij gevraagd zijn geen stickers/kaartjes met volgende beurt in de auto geplakt/gehangen.

Kortom, ik ben weer blij. /forum/images/graemlins/smile.gif
Ik heb een zeer goede indruk van de Skoda dealer in Voorschoten. Als ze op deze manier blijven doorgaan blijft mijn auto bij hen in onderhoud en koop ik er over een paar jaar weer een nieuwe.

/forum/images/graemlins/ot.gifOverigens stond er een heel mooie blauwe nieuwe Octavia RS Combi en een heel mooie zwarte gebruikte Superb (niet eens zo gek geprijsd) in de showroom.

Bedankt voor jullie reacties. /forum/images/graemlins/xyxthumbs.gif

Spiegeltje

Senior Member
Hedenochtend stond ik en mijn 2 weken "oude" Fabia in Duitsland met een lege accu /forum/images/graemlins/407.gif
En nee, niets laten branden /forum/images/graemlins/grin.gif Dat zou toch niet moeten mogen met zo'n nieuwe auto lijkt me.
Ben er iedere dag mee wezen rijden dus lang stilstaan was er niet bij.
De hotel eigenaar was zo vriendelijk om te helpen en met startkabels hebben we de auto na een kwartier weer aan de praat gekregen.
Hij zei dat er een (te) goedkope accu inzat.
Ook m'n achter ruitenwisser (niet het rubber) is kapot gevroren. Het gaat lekker zo.

Hetzer

Forumguru
@;gevaarlijke gek, dat klopt half , de anwb word vaak ingezet ,als de dealer waar jij onder valt geen of niet genoeg eigen service auto's heeft, mijn huis-dealer ( www.vepreda.nl / www.vp.nl ) is een vrij grote dealer en die heeft over het algemeen genoeg EIGEN service auto's rondrijden /forum/images/graemlins/grin.gif

Spiegeltje

Senior Member
En weer is m'n accu leeg!! /forum/images/graemlins/confused.gif /forum/images/graemlins/407.gif /forum/images/graemlins/confused.gif /forum/images/graemlins/407.gif

Dan denk ik dat het verstandig is om terug te gaan naar de dealer en onder garantie een nieuwe accu te laten plaatsen net zoals ik heb gedaan.
Wellicht heeft Skoda de leverancier van accu's te veel uitgeknepen waardoor er een slechte kwaliteit accu's is geleverd.
De dealer zal dit aan de importeur terugkoppelen en de importeur aan de fabriek (ten minste, zo hoort het). Op die manier krijgt de fabriek de kosten en zal de acculeverancier aanspreken en er evt. toe over gaan andere accu's in te kopen.

Mark

Banned
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />

Ook m'n achter ruitenwisser (niet het rubber) is kapot gevroren. Het gaat lekker zo.

[/ QUOTE ]

Effe off-topic, die achterste ruitenwisser is inderdaat niet van het stevigste soort, als je die optilt denk je dat je die direct gaat afbreken.
Toch jammer dat ze op zo'n manier probereren te besparen op de productie kost.
Bij mijn tante haar Fabia is ook de baterie overleden toen ze ongeveer drie jaar oud was.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan