SkodaRJ
Lid
Vanochtend startte mijn Skoda Fabia 2.0 mpi van februari 2005 niet.
Ik merkte al toen ik de auto ontgrendelde via de afstandbediening dat de knopjes niet omhoog gingen. Toen ik de auto met de sleutel opende ging het alarm af. Toen ik de auto wilde starten, hoorde ik wat geratel achter het dashboard, gingen de lampjes uit en verder niets. Wegenwacht gebeld (ik ben nog lid). Hoorde dat het druk was en pas na ca. 1,5 uur kwam een heel vriendelijke wegenwacht man die met accuklemmen mijn auto startte. Toen hij de accuklemmen losmaakte ging het stationair toerental even omhoog. Even met de man staan praten en deze man vond dat de kwaliteit van Skoda minder is dan van VW. Toen ik weg wilde rijden stuurde de wagen heel zwaar en ging het lampje van de stuurbekrachtiging aan. Helaas keek de wegenwacht niet in zijn spiegels en dacht dat alles in orde was en reed dus weg ondanks mijn getoeter en gebaren. Ik heb er toch even mee gereden (gaat heel erg zwaar) en toen ik de wagen na ca. 10 minuten even af zette en daarna weer wilde starten (in de hoop dat dan de stuurbekrachtiging het weer zou doen), gebeurde er weer niets. Dus weer de wegenwacht gebeld. Na ca. 0,5 uur kwam een andere aardige wegenwacht man en die constateerde dat de accu kapot is. Deze man was helemaal niet te spreken over VW produkten omdat zijn wegenwacht VW ook steeds brandende controlelampjes had. Een japanner als een Toyota of Mazda had zijn voorkeur. Wel deed de stuurbekrachtiging het weer en ik ben naar de dealer gereden met een heel stuk de wegenwacht achter mij aan. De wagen moet toch zijn eerste beurtje dus dat doen we dan gelijk maar. Ik hou jullie op de hoogte van hoe dit afloopt. Ben op dit moment niet zo blij want ons dagje uit met de familie is dus niet doorgegaan en het is heel vervelend om met een relatief nieuwe wagen zo'n probleem te hebben.
Ik merkte al toen ik de auto ontgrendelde via de afstandbediening dat de knopjes niet omhoog gingen. Toen ik de auto met de sleutel opende ging het alarm af. Toen ik de auto wilde starten, hoorde ik wat geratel achter het dashboard, gingen de lampjes uit en verder niets. Wegenwacht gebeld (ik ben nog lid). Hoorde dat het druk was en pas na ca. 1,5 uur kwam een heel vriendelijke wegenwacht man die met accuklemmen mijn auto startte. Toen hij de accuklemmen losmaakte ging het stationair toerental even omhoog. Even met de man staan praten en deze man vond dat de kwaliteit van Skoda minder is dan van VW. Toen ik weg wilde rijden stuurde de wagen heel zwaar en ging het lampje van de stuurbekrachtiging aan. Helaas keek de wegenwacht niet in zijn spiegels en dacht dat alles in orde was en reed dus weg ondanks mijn getoeter en gebaren. Ik heb er toch even mee gereden (gaat heel erg zwaar) en toen ik de wagen na ca. 10 minuten even af zette en daarna weer wilde starten (in de hoop dat dan de stuurbekrachtiging het weer zou doen), gebeurde er weer niets. Dus weer de wegenwacht gebeld. Na ca. 0,5 uur kwam een andere aardige wegenwacht man en die constateerde dat de accu kapot is. Deze man was helemaal niet te spreken over VW produkten omdat zijn wegenwacht VW ook steeds brandende controlelampjes had. Een japanner als een Toyota of Mazda had zijn voorkeur. Wel deed de stuurbekrachtiging het weer en ik ben naar de dealer gereden met een heel stuk de wegenwacht achter mij aan. De wagen moet toch zijn eerste beurtje dus dat doen we dan gelijk maar. Ik hou jullie op de hoogte van hoe dit afloopt. Ben op dit moment niet zo blij want ons dagje uit met de familie is dus niet doorgegaan en het is heel vervelend om met een relatief nieuwe wagen zo'n probleem te hebben.