defecte lampjes

Hallo,

Sinds gisteren heeft de Felicia een vervelend probleem. Vorig jaar begaf het waarschuwingslampje van de stadsverlichting het. Daar valt mee te leven. Echter, sinds gisteren is ook het waarschuwingslampje voor dimlicht uitgevallen, en de waarschuwingszoemer voor brandende verlichting terwijl de motor niet loopt is tegelijkgertijd "overleden".
Iemand enig idee wat er hier aan de hand kan zijn? Controle van de zekeringen heeft niks opgelverd helaas.

MVG, Peter

Dat vermoed ik ook, maar hoe hebben ze de lampjes gerepareerd? Laten doen of gewoon niet gedaan? Wel toevallig, onze Felicia heeft er zo'n 62.000 km opzitten...
De zoemer werkt inmiddels weer. Heb de truc van de godin toegepast, namelijk gepast geweld gebruikt, in combinatie met aanzetten van alle verlichtingsmogelijkheden. Bij de mistlampen voor begon de zoemer weer krakend tot leven te komen.....
Ik ga eens kijken hoe die lampjes vervangen moeten worden.

MVG Peter

Wallie

Lid
Laten doen tijdens een beurt geloof ik... was wel een gepiel volgens de garage, dashbord moet er helemaal voor los.

Skoda99

Nieuw lid
Hmm gewoon zelf het dashboard lospielen. alleen het terugplaatsen was lastig ivm de snelheidskabel.

Jan

dit is inderdaad toevallig ik heb de zelfde problemen en ook mijn km stand is nu 60049 heb mijn dashbord uit elkaar gehaald maar het zijn volgens mijn van die printplaat lampjes weinig aan te doen dus geloof ik

Bedankt voor de nadere informatie. Op 1 na branden alle lampjes weer, dus voorlopig laat ik het zo. Wellicht strakjes eens kijken naar een Octaaf Combi, of een C5 combi (vanwege het comfort).
En inderdaad, vrijwel alle moderne dashboards zijn moeilijk uit elkaar te peuteren........ Meestal in de fabriek erin geschreofd zonder dat er een voorruit in zit.....

MVG, Peter

Bovenaan Onderaan