demontage dashboard bakje

Frankie

Actief lid
Hoi...

wie kan mijn helpen met instructies hoe het bakje bovenop het dashboard zonder beschadigingen te verwijderen ? Ik heb al ontdekt dat als je het opent en het naar voren/boven trekt het op enig moment "klik" zegt aan beide kanten en dus twee bevestigingen los zijn/komen. T blijft nog steeds aardig strak op zijn plek daarna :-)

Thanks !!

Volgens mij kun je het rubberen matje eruit halen. De dealer vertelde me dit. Ik wil op die plek namelijk ook een stroom aansluiting willen hebben voor mijn navigatiesysteem.

Nu we toch aan het DHZ'n zijn. Weet iemand anders toevallig hoe je de jumbobox en middneconsole kan losmaken. In de jumbobox zou ik een 2e stroompunt willen maken.

Frankie

Actief lid
Volgens mij kun je het rubberen matje eruit halen. De dealer vertelde me dit. Ik wil op die plek namelijk ook een stroom aansluiting willen hebben voor mijn navigatiesysteem.

Nu we toch aan het DHZ'n zijn. Weet iemand anders toevallig hoe je de jumbobox en middneconsole kan losmaken. In de jumbobox zou ik een 2e stroompunt willen maken.

Uhm, t rubberen matje kun je zeker eruit halen !!! slimme dealer... maar dan ? t bakje zit dan nog muurvast en er zijn geen schroeven zichtbaar :-) Ik wil op die plek een aansluiting voor spanning op mijn mobiel en GPS-ontvanger.

Idd, slimme dealer. Was de verkoper :crazy:
Verder nog niet de moeite genomen om te kijken.

Hopenlijk heeft iemand anders wel een nuttige bijdrage in dit topic

Ik heb het bakje ook een keer los gehad.
Aan de zijkanten ging het inderdaad wel makkelijk.
Het midden stuk zit net als de zijkanten vast geklikt.
Ik heb het met een schoevendraaier en een doekje ertussen los gekregen.
Je moet was kracht zetten om hem los te krijgen.
Ik heb een foto hoe die eruit ziet als je hem los hebt.
Als je dat wil zien moet ik hem even in een andere computer zoeken.

Frankie

Actief lid
Ik heb het bakje ook een keer los gehad.
Aan de zijkanten ging het inderdaad wel makkelijk.
Het midden stuk zit net als de zijkanten vast geklikt.
Ik heb het met een schoevendraaier en een doekje ertussen los gekregen.
Je moet was kracht zetten om hem los te krijgen.
Ik heb een foto hoe die eruit ziet als je hem los hebt.
Als je dat wil zien moet ik hem even in een andere computer zoeken.

Doe niet TE veel moeite, maar n foto zou al zeer behulpzaam zijn.. Geen haast, morgen ofzo is ook al oké !! Dank je !!

Olaf

Lid
Het beste kan je het geheel loshalen, dus incl. de ventilatie openingen.
Platte schroevendraaier (of kunstof plaatje) onder de zijkanten zetten en omhoog wippen (ongeveer ter hoogte van de onderkant van de ventilatie openingen). De unit komt dan aan de voorkant omhoog.
Nu naar je toe trekken en het geheel komt los.
De knop voor de alarm lichten kan je vanaf de onderkant naar buiten drukken en de stekker losklikken.
Resultaat is een gapend gat bovenop je dashboard.
Jumbobox heb ik geen idee maar bedoel je echt de middenconsole (radio, knoppen ventilatie e.d.) of de midden tunnel (handrem)?

De middenconsole kan je loskrijgen door:
- asbak verwijderen
- 2 schroeven net voor schakelpook losdraaien
- rest van de asbak verwijderen
- onderkant van de omlijsting vastpakken en langzaam naar je toe trekken
- pookhoes losdrukken door aan de voorkant (als in de kant van de achterbank) te drukken en de hoes omhoog te trekken
- omlijsting van de pook zachtjes omhoog te trekken

Nu heb je toegang tot de ruimte van onder de radio tot aan de handrem

Als je dan de jumbobox los hebt kan je zo een draad trekken.

Suc6

Frankie

Actief lid

Hoi Olaf !! Dank je voor de uitleg. Niet dat ik twijfel aan de uiteenzetting, maar heb je dit zelf al eens gedaan ? Ik vraag dat omdat je zegt het beste het geheel, incl ventilatie openingen, los te maken. Maarre, volgens mij kan het niet eens anders. Dat is toch één stuk !?

Olaf

Lid
Hoi Olaf !! Dank je voor de uitleg. Niet dat ik twijfel aan de uiteenzetting, maar heb je dit zelf al eens gedaan ? Ik vraag dat omdat je zegt het beste het geheel, incl ventilatie openingen, los te maken. Maarre, volgens mij kan het niet eens anders. Dat is toch één stuk !?
Ja verschillende keren.
Daarom geef ik ook aan dat het geheel eruit moet. Je begon nl. je post met de melding dat 'het bakje' eruit kan en dat is inderdaad niet zo.

Jumbobox heb ik geen idee maar bedoel je echt de middenconsole (radio, knoppen ventilatie e.d.) of de midden tunnel (handrem)?

Yep, bedoel de idd de tunnel. Wil ook een 12v aansluiting in de jumbo box.

Aansluiting naar het bakje bovenop zal wel lukken op de manier zoals je hebt omschreven. Ga dit weekeinde eens DHZ'n. Dealer vraagt er toch weer makkelijk €100 voor.

Frankie

Actief lid
Ja verschillende keren.
Daarom geef ik ook aan dat het geheel eruit moet. Je begon nl. je post met de melding dat 'het bakje' eruit kan en dat is inderdaad niet zo.

Je hebt helemaal gelijk :-)!! Dank je voor de uitleg. Ik zal er morgen naar kijken.

louigi58

Senior Member
Bakje met ventilatieopeningen op dashbord verwijderen

Platte schroevendraaier (of kunstof plaatje) onder de zijkanten zetten en omhoog wippen (ongeveer ter hoogte van de onderkant van de ventilatie openingen). De unit komt dan aan de voorkant omhoog.
Nu naar je toe trekken en het geheel komt los.
Zie afbeelding uit de electronische VAG com.

Bijlagen

• Bakje boven op dashbord O2.jpg
    Bakje boven op dashbord O2.jpg
    28,9 KB · Weergaven: 191
Bovenaan Onderaan