Demonteren 0am dsg versnellingsbak

DLAM

Nieuw lid
Beste skodavrienden.
Heeft er iemand van jullie de demontage en montagehandleiding om de bovenstaande versnellingsbak te demonteren?
Aangezien deze elektronisch bediend wordt, zal erwel een bepaalde werkwijze achter zitten.
Ben benieuwd of ik hier op de juiste plaats zit om deze aanvraag te sturen.
Alvast bedankt
Dirk
 

DLAM

Nieuw lid
Dit is inderdaad wat ik bedoel, maar nu voor de skoda octavia.
@ertromp thanks mate
Dirk
 

Ronnie

Forumguru
Ik zit nu tussen de Fjorden in Noorwegen, ik heb het thuis wel op de PC staan.......,dus als je nog tot half juni kunt wachten.....
 

DLAM

Nieuw lid
Beste,
Heb via internet Elsawin aangeschaft, dus heb het gewoon op de pc staan nu.
Alvast bedankt voor de moeite.
Mvg
Dirk
 

ertromp

Forumguru
Goed om te lezen dat je verder gekomen bent. Houd ons op de hoogte van je demontage / montage werkzaamheden. Post wat foto's ervan. :thumbsup:
 

DLAM

Nieuw lid
Is al gedemonteerd en gemonteerd,uithalen was makkelijker dan monteren, versnellingsbak weegt 77kg.
Daarna de dubbele koppeling vervangen en geplaatst met het speciale gereedschap van LUK, super eenvoudig!
Na montage de mekatroniek inleren, met een diagnosetoestel.
Het eindresultaat was perfect.
Dik
 

DLAM

Nieuw lid
Jazeker, 2de4deen 6de versnelling slipte de koppeling, trillingen in het voertuig.
Koppeling 2 was nagenoeg versleten, bimassa in de koppelingen zat ook speling op.
Na vervangen van dit alles is het voorbij met de miserie.
Serieus werkje maar het is perfect afgelopen.
dirk
 

andrehj

Forumguru
@DLAM: Hier loopt een uitgebreide draad over DSG-7 problemen. Daarin probeer ik een beetje bij te houden wat voor DSG-7 problemen er zoal voorkomen en welke bouwjaren, -maanden en motortypes het betreft.

Zou je daarom met ons (voor de statistieken) deze gegevens willen delen?
  • Bouwjaar/maand
  • Auto en motortype
  • KM-stand waarbij de problemen begonnen op te treden.
  • KM-stand waarbij de koppeling vervangen is.
Verder ben jij (voor zover ik weet) hier op het forum de eerste die z'n eigen DSG-7 koppelingset heeft verwisseld, dus daarmee heb je al een heleboel bonuspunten verdiend! :thumbsup: Je hebt zeker geen foto's gemaakt van deze vervanging die je met ons wilt delen?
 

DLAM

Nieuw lid
Beste,
De wagen was een Octavia Combi van 05/2011.
De problemen zijn begonnen rond 80000km, en de wagen heeft nu 89000km.
Ik ben zelf diagnosespecialist bij Doyen-Auto Belgie vandaar deze threat.
Wat ik jullie kan mededelen zijn volgende aandachtspunten:
  • Er is een software update om de slijtage van de 2de koppeling meer tegen te gaan.
  • Bij stilstaan dient men hard op het rempedaal te duwen, dan pas komen beide koppelingsplaten tot stilstand, zoniet blijft de 2de koppeling slippen, vandaar ook dat deze ALTIJD eerst versleten is.
De foto's kan ik later posten en indien gewenst zelfs een filmpje.
De vervanging van deze koppeling is live gefilmd, waarbij een 20 tal garagehouders aanwezig waren.
Dit om te laten zien dat je zonder de speciale montagekit van LUK, hier NOOIT moet aan beginnen!
Zelfs bij de dealers hebben ze deze montagekit niet, en zijn er ook weinig die deze vervanging aandurven.
Mocht u verdere vragen hebben, aarzel niet om ze te stellen.
Ik geef met alle plezier mijn ervaring door, het is tenslotte mijn job.
Mvg
Dirk
 

andrehj

Forumguru
Hoi Dirk
Bedankt voor de uitgebreide info. Bestaat de mogelijkheid misschien om die film op Youtube te zetten en vervolgens hier op het forum een link te maken? Ik (en waarschijnlijk vele medeforummers met mij) vinden dat erg interessant.
Nog een vraagje: Welk motortype heb je? Omdat je Belg bent en veel rijdt gok ik op de 1.6 TDI, maar volgens mij is/wordt in de Octavia de DSG-7 ook geleverd i.c.m. de 1.4 of 1.8 TSI.
Ik heb je auto vast aan de probleemlijst toegevoegd.
 

DLAM

Nieuw lid
Motorcode CAYC, 1600tdi dus, goed gegokt.
Ik zie wat ik kan doen, en hou jullie op de hoogte.
Voor verdere vragen weet je mij wel te vnden
Dirk
 
Bovenaan Onderaan