demonteren achterremklauw + asbaklampje

raak-4

Nieuw lid
Hallo, ik heb zitten zoeken of ik iets kon vinden maar niet echt. Het volgende 'probleem' doet zich voor; ik wilde de achterremklauw eraf halen om de schijven te vervangen maar ik krijg ze niet los.
Als ik het goed begrepen heb (en ook kijk naar de remklauw) dan zit die met 2 inbusbouten vast aan het grote geheel. Als ik er een inbussleutel opzet dan wil die wat doorbuigen (is geen pisbakkenstaalgereedschap).
M.a.w. het zit heel goed vast. Ik weet het moment niet maar mij lijkt dat ze veel te vast zitten. Bijna 2 jaar geleden zijn er nieuwe blokken opgegaan door een garage dus toen is alles nog losgeweest lijkt me
Iemand een idee hierover om het geheel los te maken, andere volgorde ofzoiets, of .........

En de 2e; het lampje is de asbak is defect. Moet ik hiervoor de hele middenconsole daarvoor verwijderen of is er een snellere manier?

Alvast bedankt voor de bestede aandacht.:cool:
Roland

Chatslet

Forumguru
Klein beetje WD40 er op en even laten inwerken wil ook nog wel eens werken. Daarna wel even goed schoonmaken.

piair1982

Forumguru
Of klap er op geven op de inbus dop als ie erin zit met een hamer. Moet wel stevige dop zijn natuurlijk. Kan zijn dat ie dan losschrikt.

Adoks

Senior Member
Als je de inbusbout weer vastzet, zet hem dan niet te vast. Deze bouten hoeven minder vast dan je denkt. Check het aanhaalmoment. Ook handig voor de volgende keer ;)

Chatslet

Forumguru
Dan weet je ook meteen waarom die nu zo vast zit. Neem willekeurig onderdeel: Lompe monteur met luchttol ramt het even vast. Paar jaar later is er wat aan de hand en zit er wat roest op. Ja meneer we kregen die bout niet los, zat helemaal vast gerot, we hebben er op staan rammen maar lukte niet dusmoesten we hem uitboren uren zijn we er mee bezig geweest, kunt u even betalen? :xyxthumbs:

raak-4

Nieuw lid
nou de bout is los, ik weet niet precies wat het aanhaalmoment is maar volgens minder als waar hij nu mee vastzat. Weet iemand misschien het aanhaalmoment??? En idd handig voor een volgende keer nu nieuwe schijven en blokken bestellen en we kunnen weer even vooruit.....

Bovenaan Onderaan