Demonteren radio Swing

Beste heren,

Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn radio Swing en de afdeklijst erom heen kan demonteren. Het betreft een Octavia II:icon_smile_question

Alvast bedankt

EdK

Forumguru
Volgens mij kun je de afdeklijst er met beleid aftrekken
Mooie tool hiervoor is het plastic stripje wat je bij de wasmachine krijgt om het noodluikje te openen.

Dan zal de Swing waarschijnlijk met een paar schroeven vast zitten !

Verzoek: zou je een foto kunnen maken van de antenne aansluiting die op de swing zit !
Kreeg laatst namelijk de indruk van één van de leden hier dat er een speciale stekker aanzit !
En doordat ik mijn swing ook moet uitbouwen over 5 a 6 weken kan ik dan al een eventueel overgangskabeltje zoeken en dus bestellen !

Bij voorbaat dank

P: wat ga je er voor in de plaats inbouwen ?

mmarechal

Actief lid
De afdeklijst kan worden losgehaald. Dit kan het makkelijkst (zonder gereedschap) worden gedaan door bij de asbak (of opbergvak welke hiervoor in de plaats zit) open te maken. Je kunt dan met je hand het uiteinde van de afwerk lijst 'beedpakken' en vanuit daar beginnen met lostrekken. Naarmate je de bovenkant van de lijst nadert, zal het loshalen mogelijk wat moeilijker gaan. Let op, doe dit wel met beleid. Een nieuwe afwerklijst is weliswaar niet heel duur, maar een nieuwe kopen is altijd zonde natuurlijk. De radio zit dan vervolgens vast met vier 'tork' schroeven, althans dit was bij de stream radio het geval, de schroeven zaten hier achter 4 afdek plaatjes welke je ook ziet zitten wanneer de lijst er nog op zit. Gebruik geen gereedschap om de lijst los te maken, de afwerklijst is nogal kras gevoelig namelijk. In mijn vorige auto (O2) heb ik zelf een carkit ingebouwd en heb deze lijst er vele malen af moeten halen.

Heren,

Bedankt voor de info. Ik ga eerste even op vakanatie naar Schotland en daarna ga ik er naar kijken.

Om mijn navigatie met handsfree bellen :623:eek:p een nette manier te plaatsen.

namleop

Actief lid
Verzoek: zou je een foto kunnen maken van de antenne aansluiting die op de swing zit ! Kreeg laatst namelijk de indruk van één van de leden hier dat er een speciale stekker aanzit !

De stekker van de antenne bestaat uit twee ronde stekkertjes die in een plastic omhulsel zitten. Het gaat er makkelijk af maar je moet er wel even om denken dat aan de onderkant van de stekker (die haaks naar boven loopt) een piepklein en ook nogal fragiel lipje zit die je eerst naar achteren moet trekken om de stekker te ontgrendelen. Dan trek je hem er recht naar achteren af.

Ben er achter dat dit type stekker (dual) Fakra heet.

Bijlagen

• imagesCAZT96NB.jpg
    imagesCAZT96NB.jpg
    4 KB · Weergaven: 98

Michel

Forumguru
Het document dat Hemi24 heeft vermeld is een handig document over de achteraf inbouw van een MDI.
Enigszins offtopic: Wat ik me wel afvraag: is het na al het installatiewerk nog noodzakelijk om het e.e.a. aan te melden via VAG-COM, zodat de Swing weet dat hij een MDI aansluiting heeft of gebeurt dit automatisch?

namleop

Actief lid
Want als goed is heb ik dan dit verloop nodig straks om de antenne op me DNX aan te kunnen sluiten. De link: http://www.caraudiodirect.co.uk/dual-fakra-to-din-plug-antenna-adaptor.html

Graag gedaan. Maar de twee rondjes lijken verder uitelkaar te zitten dan bij de Swing, die zitten vlak tegen elkaar aan. Misschien kan je ze van elkaar halen, want er zit verder geen verbinding tussen die twee.

Binnenkort moet ik mijn radio er weer uithalen, omdat ik een ignibox heb gemonteerd die het werkt zoals het hoort. Ik zal dan even een foto maken van de aansluiting.

EdK

Forumguru
graag namleop , en als het dan mogelijk is van de stekker van opzij en de voorkant zodat ik de pennen kan zien zitten.
Ben namelijk al op internet aan zoeken geweest en op www.autosound.nl wat gevonden
maar als partikulier kan je daar niet kopen dus mail nogmaals gestuurd aan wie zij leveren in mijn regio !
Had zelf de A1524-09 daar gevonden en kreeg dus mail terug met advies de S44.7230-175 te nemen en wel om de volgende reden: Deze zoekt steeds tussen de 2 antenne's ( dak en raam ) degene met het sterkste signaal en stuurt die door naar de Radio ! Laatste is wel 2x duurder maar als deze goed blijkt te zijn om te gebruiken ( als verloop ) dan is de keuze voor mij snel gemaakt !

namleop

Actief lid
De foto's van de antennestekker heb ik zojuist geupload naar mijn album.

Anders kan je misschien ook een stekker bij de dealer kopen en daar zelf een verloop op monteren, het zijn toch eigenlijk gewoon twee draadjes denk ik dan.

Succes.

EdK

Forumguru
Namleop mijn dank voor de foto's , mij is nu geheel duidelijk hoe en wat er nu excact achter zit.
En ga met dit gegeven de al gevonden verlopen zoals mijn vorige bericht bestellen in de vorm van de S44.7230-175
Met het andere artikelnummer zal het ongetwijfeld ook werken zoals al vermeld

Bovenaan Onderaan