Demonteren rugleuning van de achterbank van een Fabia combi greenline.

laagvlieger

Forumguru
Ben ik ook benieuwd naar. Echter zijn de rugleuningen met stalen kabels vast gemaakt aan de bodem, dus het zou me niet verbazen als je ze niet kunt verwijderen. Alles kan natuurlijk, maar hoeveel moet je hiervoor gaan demonteren? Ik hoor het graag.

Cordoba

Forumguru
Voor de duidelijkheid: de vraag is om de rugleuning volledig te demonteren, dus uit de auto verwijderen om bijvoorbeeld iets groots mee te kunnen nemen?
Bij de Fabia I kun je wel heel makkelijk de zittingen van de achterbank verwijderen, door de zitting naar voren te klappen en vervolgens de verende bevestigingsstangetjes naar elkaar te drukken, en dan haal je die er zo uit. Ik weet niet of dat bij de Fabia II ook nog zo makkelijk gaat, maar als dat zo is, helpt het misschien al met het vervoersprobleem dat je blijkbaar hebt.

Okke

Lid
De leuningen kan je er echt uithalen, geheel links en rechts vind je hiervoor een mechanisme. In het midden zitten ze geschoven. Probleem is de gordel, die blijft vast zitten aan de auto...dus op lokatie er geheel uithalen gaat niet! Overigens kost het loshalen behoorlijk wat geduld de eerste keer...

EdZ, bedankt voor de tip. De rugleuning is erin een mum van tijd uit te halen. Wat mij betreft kan dit onderwerp gesloten worden.

Bovenaan Onderaan