Weet een van jullie of de dealer de standaard dempers van een O2 kan verstellen of kan dat alleen met van die speciale (bijv. Koni) dempers?
Ik vind de balans tussen demping en vering niet echt optimaal. De vering is vrij zacht, dat rijdt wel prettig maar de demping is met name voor veel wegen in de bebouwde kom (die dus niet optimaal zijn) wat hard vind ik. Misschien komt het ook door de relatief korte wielbasis, maar ik vind dat hij toch wat stug is op sommige wegen. Hij hobbelt niet maar doordat slecht wegdek goed wordt doorgegeven rammelt er binnen wel sneller iets. Soms vind ik dat oneffenheden wat netter weg gewerkt hadden kunnen worden, vandaar dat ik me afvraag of er iets te verstellen valt.
Op de snelweg heb ik er echter niet of nauwelijks last van omdat die wegen meestal egaler zijn. Ik heb trouwens een normaal onderstel.
Hoe ervaren jullie de balans tussen vering en demping?
Het is niet zo dat ik nu ontevreden ben met mijn O2 en het valt me ook pas na 2,5 maand echt op (je went nl. aan alles). Ik rij ook merendeels snelweg dus dat scheelt ook
Ik vind de balans tussen demping en vering niet echt optimaal. De vering is vrij zacht, dat rijdt wel prettig maar de demping is met name voor veel wegen in de bebouwde kom (die dus niet optimaal zijn) wat hard vind ik. Misschien komt het ook door de relatief korte wielbasis, maar ik vind dat hij toch wat stug is op sommige wegen. Hij hobbelt niet maar doordat slecht wegdek goed wordt doorgegeven rammelt er binnen wel sneller iets. Soms vind ik dat oneffenheden wat netter weg gewerkt hadden kunnen worden, vandaar dat ik me afvraag of er iets te verstellen valt.
Op de snelweg heb ik er echter niet of nauwelijks last van omdat die wegen meestal egaler zijn. Ik heb trouwens een normaal onderstel.
Hoe ervaren jullie de balans tussen vering en demping?
Het is niet zo dat ik nu ontevreden ben met mijn O2 en het valt me ook pas na 2,5 maand echt op (je went nl. aan alles). Ik rij ook merendeels snelweg dus dat scheelt ook