Der Weiße , andere auto's

Miez1

Forumguru
@Superb III combi , ik ben niet anders gaan rijden noch gedraag ik mij anders. Ik ben dol op auto's maar zie het niet als een verlengstuk van mijn mannelijkheid zoals velen dat wel doen (zoals ik uit eigen ervaring op heb weten te maken). Het is zelfs zo dat ik door het hybride concept eerder rustig en geruisloos door het verkeer beweeg. Gevoelsmatig denk ik wel dat jij het juist omschreven hebt.

EdK

Forumguru
luid toeterend komt er een Volvo bestuurder achter mij aan
Kijk dat is nu VOLVO gedrag, is nog erger dan BMW gedrag.....

Na de rotonde kies ik voor de linker rijbaan en haal hem in, waarop hij besluit het gat tot de volgende auto (wat initieel ca.100 meter was) dicht te rijden
Ach joh dat heeft niets te maken met een BMW.... overkomt mij dagelijks als ik met de zakelijke Caddy onderweg ben...
Voor degene die niet weten wat een Caddy is, een bestelwagen van VW..

De auto roept tot nu toe onbegrijpelijke reacties op,
Misschien word het tijd om de BMW logo's te verwijderen en er Skoda logo's voor in de plaats te plakken...:pardon:

CDK

Forumguru
Ik ben me zojuist bijna dood geschrokken van een 330e voor me..... Ik hoop dat het er bij jou anders en beter uit ziet en anders heb je iets te doen komend weekend met een busje zwarte verf...... ;)

Check het linker uitlaatpijpje maar eens :fool: :cry:

IMG_0240.JPG

Fijne jaarwisseling @Miez1 ;)

sitechris

Donateur
Herkenbaar dat je als BMW rijder anders benaderd wordt door je medeweggebruikers. Ritsen in een BMW was altijd een beproeving. Niemand liet me er tussen. In VW, Seat, Skoda, Renault etc nooit last van gehad.

CDK

Forumguru
Dat wat een klep lijkt daar zit volgens mij het loze pijpje mee vast aan de demper

CDK

Forumguru
Als het een klep is dan zal hij bij volgas open moeten gaan :)

Edit: zou kunnen hoor, zelfs in de S3 van Skoda zit er een kleppensysteem in de uitlaat van de 280pk tsi.

B.Stuurder

Forumguru
Herkenbaar dat je als BMW rijder anders benaderd wordt door je medeweggebruikers. Ritsen in een BMW was altijd een beproeving. Niemand liet me er tussen. In VW, Seat, Skoda, Renault etc nooit last van gehad.
Zou het dan een self fulfilling prophecy zijn? Dat BMW rijders door de bank genomen asociaal rijden, omdat ze onheus worden bejegend?
Ik neem aan dat je dat Mitsubishi-hok er wel uit had kunnen trekken, zodat het gat niet te dichten was voor hem, maar dat je je keurig achter hem hebt ingevoegd in dit geval? Mijn ervaring is namelijk dat vooral die Outlander bestuurders denken dat ze God de Heer zelf zijn, gaan geen mm opzij in smalle straten en rijden inderdaad alles dicht. Wat zal ik genieten straks :D, zo'n rat ben ik wel ja.

Miez1

Forumguru
Ik heb geen idee wat het is? Ik ben er maar rustig achter gaan rijden, dat was ik gewend uit mijn (prettige)1.6tdi tijdperk:D

• Leuk
Waarderingen: CDK

geerrre

Forumguru
Dat klepje in de uitlaat is bij koude start gesloten om de katalysator/turbo... sneller op te warmen en om minder luid te zijn.
Onder de +-2000 rpm is die ook gesloten, zorgt voor meer tegendruk en hierdoor wordt koppel sneller opgebouwd.

Op mijn 130i zat ook zo een klep in de linkerpijp. Als je met de ruiten open reed kon je horen wanneer de klep opende/sloot.

Je kan die permanent open zetten door het slangetje af te klemmen of de stekker uit te trekken.
Dan heb je iets meer geluid bij lage toeren...

Bovenaan Onderaan