Der Weiße , andere auto's

eriktv

Forumguru
Als het een klep is dan zal hij bij volgas open moeten gaan :)

Edit: zou kunnen hoor, zelfs in de S3 van Skoda zit er een kleppensysteem in de uitlaat van de 280pk tsi.

Vandaag even op de knieën gegaan (nee niet zo, dat was jaren geleden :wavecry:) en ik kan bevestigen dat er kleppen zitten in de buitenste van de vier pijpen van de S3 280pk Sportline. Man, wat heb ik staan kwijlen bij deze auto :dankje:

image.jpeg image.jpeg

EdK

Forumguru
Heeft gewoon een muis zitten kotsen omdat hij weer aan de half volle flessen drank heeft gezeten....
Lijkt wel of jullie allemaal op jullie knieen achter de wagen zitten, rijst wel de vraag wat jullie daar dan werkelijk doen....:thumbsdown::pieker::nono::nono:

eriktv

Forumguru
Dat had ik gelezen, dus snel even een plaatje bij het praatje geschoten, nu ik de kans had :)

• Leuk
Waarderingen: CDK

B.Stuurder

Forumguru
Heeft gewoon een muis zitten kotsen omdat hij weer aan de half volle flessen drank heeft gezeten....
Lijkt wel of jullie allemaal op jullie knieen achter de wagen zitten, rijst wel de vraag wat jullie daar dan werkelijk doen....:thumbsdown::pieker::nono::nono:
We lijken wel petrolheads. Levensgevaarlijk die lui heb ik vernomen :nailbiting:

Fmoon

Forumguru
Er is nog iets wat mij is opgevallen; sinds twee weken rijd ik BMW, ik heb sinds die tijd al 3x 'onenigheid' gehad onderweg. Dat is mij in de 5 jaar dat ik Skoda heb gereden nog nooit gebeurd. Zoals ik het nu ervaar bestaat er een vorm van irritatie tegen het merk (of de bestuurder).

-1x Parkeer ik mijn auto in een parkeergarage op een laadplaats voor electrische voertuigen, luid toeterend komt er een Volvo bestuurder achter mij aan welke mij onvriendelijk verzoekt mijn auto direct weg te halen omdat hij zijn 'electrische voertuig' moet opladen. Ik leg hem uit dat ik precies hetzelfde voormnemens ben waarvan hij schrikt. Onwetendheid, dat geeft niet maar sla een andere toon aan en luid toeteren helpt helemaal niet in zo'n situatie.

-Op een dubbelbaans 70km weg binnen de bebouwde kom rijd ik achter een Mitsubishi Outlander welke netjes 70 rijdt. Na de rotonde kies ik voor de linker rijbaan en haal hem in, waarop hij besluit het gat tot de volgende auto (wat initieel ca.100 meter was) dicht te rijden zodat ik er niet meer tussen pas en doe dat dus ook niet. Lichtsignalen, zwaaien en toeteren vallen mij ten deel......:nono:

-Ik rij op eerste kerstdag nota bene vanuit een 60km weg een woonwijk binnen (30km) om mijn broer te bezoeken. Aan het begin van de wijk is een ongeregelde wegversmalling, voor mij rijdt een auto de versmalling door en ik zie dat ik ruim dichter bij de versmalling ben dan de auto aan de andere kant, die besluit gas te geven en ook weer te toeteren, handgebaren etc. en probeert mij klem te zetten wat niet lukt. Ik ben wel gestopt en ben achteruit gereden, de man zit met zijn gezin in de auto, zijn vrouw is spierwit en waarschijnlijk geschrokken van zijn actie. Ik vraag aan hem hoe het met de kerstgedachte is en of het rijden verder wel goed gaat, sluit mijn raam en rijd door.

De auto roept tot nu toe onbegrijpelijke reacties op, gelukkig ben ik mijn emoties de baas. Hij rijdt overigens wel top!

Fijne jaarwisseling!

Miez

Dit soort dingen heb ik eigenlijk voordurend. Heb ook nog nooit zoveel bumper klevers gehad als afgelopen 2 jaar.

Miez1

Forumguru
Dit soort dingen heb ik eigenlijk voordurend. Heb ook nog nooit zoveel bumper klevers gehad als afgelopen 2 jaar.

Ja, nu je er over begint, dat is ook wel een dingetje aan het worden. Maar ik laat me (veelal) niet meeslepen.

Een ander fenomeen (als we het er toch over hebben) is het volgende; als je gaat inhalen, dat de auto welke je dus in wilt halen harder gaat rijden !? :mad: Dit is overigens niet auto gebonden, dat had ik met de Octavia ook al, maar herkennen jullie dit?

Immer gute fahrt !

Miez

vleier

Forumguru
Ja, nu je er over begint, dat is ook wel een dingetje aan het worden. Maar ik laat me (veelal) niet meeslepen.

Een ander fenomeen (als we het er toch over hebben) is het volgende; als je gaat inhalen, dat de auto welke je dus in wilt halen harder gaat rijden !? :mad: Dit is overigens niet auto gebonden, dat had ik met de Octavia ook al, maar herkennen jullie dit?

Immer gute fahrt !

Miez

Dit is zeer herkenbaar vooral bij van die jochies in een Golf GTI bij ons in de buurt

Miez1

Forumguru
Het gebeurd mij vaak op de A2 tussen Amsterdam en Utrecht vv. Ik rij dan op de cruisecontrol 106km/h en dan schuif ik een baan op en dan gaat de auto voor mij ineens harder rijden, irritant want ik blokkeer dan weer bestuurders welke 107km/h rijden:nono:

B.Stuurder

Forumguru
Als dat gebeurt terwijl je al naast de auto rijdt, dan kan het zijn dat mensen onwillekeurig harder gaan rijden, met jou mee als het ware.

Nou heb ik nog niet veel km's gemaakt, maar m.b.t. uitdagers, gisteren had ik een meneer in een optisch aangeklede Audi A4 TDI, die stevig doorreed langs Bergschenhoek richting Zestienhoven op die N weg. Ik haalde de man in en bij het stoplicht ging hij toch achter me staan en niet naast me. Omdat ik nu nog steeds heel rustig optrek schoot hij even later toch weer voorbij, dus het was niet dat hij besloten had om rustiger te gaan rijden ineens. Ook een knul in een kleiner wagentje, die heel nodig nog voorbij voorgangers moest op het randje waar je moet invoegen van twee naar één baan had geen trek en bleef netjes achter me.
Tot zover alles kalm en beleefd dus.

Miez1

Forumguru
Voor wie op zoek is naar een gave Octavia, bij Seldenrijk staat mijn ex voor krap 20K. Hij heeft wel ineens 135PK volgens de advertentie......:pieker:

• Leuk
Waarderingen: CDK

Miez1

Forumguru
Onderstelperikelen, zo noem ik het maar.......

Beste forummers, omdat ik waarde hecht aan jullie commentaren deel ik mijn gevoel over mijn huidige onderstel-setup. Ik heb nu onder de F30 een niet adaptief M-Sportonderstel. De rijkwaliteiten zijn echt héél erg goed, daarnaast een goed stuk comfort en in combinatie met de huidge 18" wielen ziet het er netjes uit. Ik hou echter van een goede verlaging, in het verleden altijd naar KW gegrepen voor de schroefsets. Maar bij het bestellen van de 330E was er nog niets voorhanden en werd het vervangen van veren afgeraden vanwege de afstemming van de dempers op deze veren, 'beter wordt het niet', aldus BMW. Maar dan de looks, deze week ga ik naar 20" en ben bang dat ik het dan toch 'net niet' vind, kennen jullie dat?

Ik heb Mark al geconsulteerd en er zijn mogelijkheden, eerst die twintigers er maar eens onder en dan kijken denk ik.....

Alles gute!

Miez

Bovenaan Onderaan