Er is nog iets wat mij is opgevallen; sinds twee weken rijd ik BMW, ik heb sinds die tijd al 3x 'onenigheid' gehad onderweg. Dat is mij in de 5 jaar dat ik Skoda heb gereden nog nooit gebeurd. Zoals ik het nu ervaar bestaat er een vorm van irritatie tegen het merk (of de bestuurder).
-1x Parkeer ik mijn auto in een parkeergarage op een laadplaats voor electrische voertuigen, luid toeterend komt er een Volvo bestuurder achter mij aan welke mij onvriendelijk verzoekt mijn auto direct weg te halen omdat hij zijn 'electrische voertuig' moet opladen. Ik leg hem uit dat ik precies hetzelfde voormnemens ben waarvan hij schrikt. Onwetendheid, dat geeft niet maar sla een andere toon aan en luid toeteren helpt helemaal niet in zo'n situatie.
-Op een dubbelbaans 70km weg binnen de bebouwde kom rijd ik achter een Mitsubishi Outlander welke netjes 70 rijdt. Na de rotonde kies ik voor de linker rijbaan en haal hem in, waarop hij besluit het gat tot de volgende auto (wat initieel ca.100 meter was) dicht te rijden zodat ik er niet meer tussen pas en doe dat dus ook niet. Lichtsignalen, zwaaien en toeteren vallen mij ten deel......
-Ik rij op eerste kerstdag nota bene vanuit een 60km weg een woonwijk binnen (30km) om mijn broer te bezoeken. Aan het begin van de wijk is een ongeregelde wegversmalling, voor mij rijdt een auto de versmalling door en ik zie dat ik ruim dichter bij de versmalling ben dan de auto aan de andere kant, die besluit gas te geven en ook weer te toeteren, handgebaren etc. en probeert mij klem te zetten wat niet lukt. Ik ben wel gestopt en ben achteruit gereden, de man zit met zijn gezin in de auto, zijn vrouw is spierwit en waarschijnlijk geschrokken van zijn actie. Ik vraag aan hem hoe het met de kerstgedachte is en of het rijden verder wel goed gaat, sluit mijn raam en rijd door.
De auto roept tot nu toe onbegrijpelijke reacties op, gelukkig ben ik mijn emoties de baas. Hij rijdt overigens wel top!
Fijne jaarwisseling!
Miez