Der Weiße

B.Stuurder

Forumguru
@Miez1 het koppel van een 1.8tsi is ongetuned 250Nm, max voor de DSG is 330Nm bij circa 245 pk op de krukas, dat zal circa 215 pk op de wielen zijn. ( stg 1 tuning).Ik weet niet welk vermogen jouw O3 heeft?
De BBS SV heeft een ET 47 en komt doordat ze 8.5J zijn met 225 banden al meer dan 21 mm naar buiten tov de standaard 18" van Skoda, met 235 banden zelfs 24 mm (ik doel op de vrijloop, de wielen worden niet breder uiteraard) Dat betekent dan dat jij nog 10 mm ruimte had minimaal?
Ik moet eerst kijken hoe eea eruit gaat zien, ook ik wil altijd alles perfect hebben. Vaak tot wanhoop van anderen :D
 

Miez1

Forumguru
@Miez1 , na oppompen dien je steeds te kalibreren, wanneer de wagen stil staat. anders detecteert de sensor een verschillende druk met de ingestelde druk en geeft hij een melding.

Dat heb ik dus niet gedaan, maar vreemd dat hij dan pas na 1 a 2 dagen een melding geeft (misschien had hij ook vakantie;))
 

Miez1

Forumguru
@B.Stuurder, de spacers zitten op de achteras en hebben met die aandrijfkrachten m.i.niet veel te maken. Ik had meer dan 10mm ruimte iig, 12mm of 15 had ook nog gekund maar dan had het esthetisch weer niet geklopt (naar mijn smaak), ook t.o.v. de vooras waar ik geen spacers heb.
 

B.Stuurder

Forumguru
@Miez1 Ik leer elke dag hier :jaja:
Ik heb al gelezen dat Eibach voor meer verlaagd dan achter en nu zeg jij dat je alleen achter Spacers hebt.

Dus voor en achter zijn niet gelijkvormig blijkbaar. Achter had je meer ruimte dan voor, begrijp ik dat goed?

En idd heeft achter niet te lijden van de aandrijving, helaas zou ik bijna zeggen, dan was de O3 echt leuk speelgoed.:D
 

DannyG

Forumguru
Dat heb ik dus niet gedaan, maar vreemd dat hij dan pas na 1 a 2 dagen een melding geeft (misschien had hij ook vakantie;))

Ik had in het verleden wel gekalibreerd en heb de meldingen net zo goed gekregen dus zijn er meerdere mogelijke oorzaken voor al dan niet valse meldingen. Alleen wel vervelend want op den duur krijg je de neiging om geen acht meer te slaan op meldingen ... totdat er eens een "echte" tussen zit :pieker:.

Enfin ... de laatste 5000km is ze niet meer voor gekomen dus misschien is het wel "spontaan opgelost" ;).
 

B.Stuurder

Forumguru
Klopt, achter heb je meer nodig. Ik heb 22/44mm met de standaard 18" Turini's.

nu je het zegt, verschilt de spoorbreedte voor en achter meen ik me te herinneren uit het specbladen van de O3.
Maar dit is niet het goede topic hiervoor realiseer ik me nu ineens.
Excuses @Miez1
 

Miez1

Forumguru
Bijgaand een illustratief plaatje van mijn O3 waarvan onze relatie in de herfst terecht is gekomen. Een vroeger einde dan aanvankelijk gepland.
lwqasatv0wol9.jpg

Deze auto heeft net als mijn Superb destijds eigenlijk alles goed gedaan. Ik heb wat storingen gekend die uiteindelijk veroorzaakt werden door een gescheurde kabel naar de ABS sensor, alle corresponderende systemen welke (in)direct met ABS te maken hebben schoten hierdoor in de stress. Maar voor de rest een altijd trouwe metgezel, ook naar de Praxis, Ikea of volgepakt naar Toscane, nooit een krimp gegeven. En nu we het er toch over hebben, Skoda geeft echt 'value for money', een rijk uitgeruste auto voor een prima prijs. Ik denk dat ik nog wel wat opties ga missen als ik straks in een ander merk rijdt. Ik noem een puik navigatiesysteem, snel en overzichtelijk, Park-assist, een systeem wat ik met de BBS wielen toch wel vaak heb gebruikt, stoelverwarming achter, de kinderen waren hier in de winter dolgelukkig mee.

Either way, nog een paar weekjes genieten van deze kanjer!

Immer gute fahrt!

Miez
 

Miez1

Forumguru
Ja, het is een goeie machine en gaf tijdens een overtuigende proefrit 'freude am fahren'. Tel daarbij op dat ik een zwak voor het merk heb (diverse cult-classic BMW's gehad de afgelopen jaren) en dat ik belastingtechnisch-zakelijk nog lang kan profiteren van een lagere bijtelling, toen was ik om. Maar ik was op de Octavia nog lang niet uitgekeken, dat moet gezegd zijn.
 
Bovenaan Onderaan