Der Weiße

jalex_h

Forumguru
Heb één keer de fout gemaakt om begin maart te wisselen. Werd de volgende dag meteen afgestraft met een flink pak sneeuw. Sindsdien wacht ik tot eind maart.

De winter velgen zien er ook netjes uit hoor.
Momenteel rijd ik in wintermodus, met stalen velgen.

Ziet er niet verkeerd uit maar het is altijd mooier door er een nette set velgen onder te hebben. Nu me meisie nog zo gek zien te krijgen :)

Grts M

Laatst bewerkt:

Slappe

Nieuw lid
Ziet er echt keurig uit. Mooi resultaat zo voor en na, leuke details!
Zoals eerder opgemerkt een opvallende verschijning tussen de vele Octavia's tegenwoordig :thumbsup:

CDK

Forumguru
21 maart gaan mijn zomerbandjes om de velgen, afhankelijk van het weer gaan misschien dat weekend ook de velgen onder de auto ;)

rouwehand

Senior Member
Men spreekt niet voor niets over Maartse buien.
Ik wacht i.i.g. tot eind Maart. En het is geen straf om met deze winterset rond te rijden :D

Winterset;
20141129_115046.jpg

Miez1

Forumguru
Een kleine toevoeging wat mij opvalt na 20K kilometers, het is nog geen irritatie maar het valt mij wel op;

• Als ik met een lage snelheid een bocht neem of afsla komt er via de middenconsole of rondom de versnellingspook koude lucht naar binnen, uiteraard alleen met koud weer.
  • De ontwaseming is met name in de ochtend en bij koude motor (door mij) niet oprimaal te regelen, ik blijf maar een beetje klooien op standje maximaal.
  • Verder kreeg ik bij toeval na maanden een afleverpakket, deze zat er om onduidelijk reden niet bij tijdens de oorspronkelijke aflevering, ik hem het ook niet gemist, maar omdat een vriend van mij een handig opvouwbaar Skoda opbergrekje achterin had ben ik eens navraag gaan doen, deze zat dus in de afleverdoos. Hierin zitten dus een aantal (on)handige zaken waaronder ook een thermobeker. Wat een prul is dat! De deksel is lam en kan dus niet op open of dicht gezet worden, daarnaast keek ik naar de opening (waar je doorheen drinkt) en hier zaten allemaal plastic bramen welke je bij de eerste slok hete koffie achter in je huig belanden. Ik ken het verhaal van een gegeven paard maar doe het goed of doe het niet. Het rekje in de kofferbak maakt alles goed overigens.
Verder een prima machine!

Alles gute !

Miez

Laatst bewerkt:
Tja ging er eigenlijk vanuit dat het zo hoorde . Dat het onder de versnellingspook minder geïsoleerd is zeg maar .
In ieder geval grappig dat ik niet de enigste ben ..

Blackokkie2

Forumguru
Wat ik vooral merk is dat als je de voorruit=ontwaseming gebruikt en die na een tijdje uit zet, dat er dan wat koude lucht komt voor een moment.

Kan ook zijn dat als je een bocht maakt dat er dan van elders in de auto waar de warme lucht nog niet geweest is koude lucht komt.

Miez1

Forumguru
Kleine update voor de witte;

Afgelopen woensdagavond even langs @Antera gereden om de DVD te laten vrijschakelen, daarnaast heeft Mark mijn led-strepen 'getweakt', deze gaan bij knipper aan nu zwak branden (ala Audi). Onwijs kundige en superaardige kerel, hij tweakt met het grootste gemak. @Antera, bedankt voor de leuke, korte kennismaking!

Alles gute !

Miez

Skoda-MAN

Forumguru
Aan allen:
Dat fenomeen heb ik bij iedere auto (allerlei verschillende merken) waargenomen en is volgens mij iets natuurkundig.
Lucht is niet gewichtloos en je veranderd plotseling van richting, wat gebeurd er dan........:lezen::koffie::thumbsup:
Het lijkt op een windvlaag en als het koud is dan voelt het als tocht.

Wees blij dat het geen water is!!!!!:maakmegek:

Bovenaan Onderaan