Derde remlicht doet het soms niet

marcel_1950

Nieuw lid
Beste vrienden,

Bij mijn Fabia Combi van 2003 werkt het derde remlicht (LED) soms wel en soms niet. Vandaag werkte het weeral niet en ben ik beginnen zoeken naar een mogelijke oplossing. Als ik het goed begrijp wordt de spanning afgetapt vanaf het linker stoplicht. Gekeken en getrokken aan de stekkers aldaar maar kan geen slecht contact vinden. Ook de gummi waar de draden bovenaan de achterklep ingaan kan ik niets verkeerd vinden.
Ook nergens vocht. Wist ik nu maar wat ik nog verder kan nazien.
Weet iemand de kleur van draden die vertrekken vanaf het linker stoplicht naar dat remlicht ??

Alle tips zijn welkom.
Groetjes,

Marcel.

Ronnie

Forumguru
Even voor je opgezocht.....
Kleur draad is zwart/rood, loopt via een stekkerverbinding (roze stekker, pin 4) op de C stijl naar boven, daar zit stekker 2C op het remlicht.Bruine draad loopt naar beneden op de C stijl, daar aan de massa gekoppeld.
Kijk ook eens in de rubber doorvoertule van het dak naar de klep, daar wil ook nog weleens een breuk zitten.....

Ronnie

Forumguru
Binnenbekledig van de achterklep losmaken,
Bekleding achterklep uitbouwen. – Borgklemmen voor remlicht -pijlen- losmaken en het remlicht naar buiten toe wegnemen.– De steker en de slang voor de sproeier lostrekken.– Sproeier -1- lostrekken

Bijlagen

• 3e remlicht Fabia.jpg
    3e remlicht Fabia.jpg
    16,7 KB · Weergaven: 60

marcel_1950

Nieuw lid
Probleem gevonden en opgelost:
Het bleek een slecht contact te zijn tussen het stekkertje en het led stoplicht.
Ik heb dan maar het stekkertje afgeknipt en de draadjes rechtstreeks op het stoplicht gesoldeerd.
Groetjes en dank voor de hulp.

Marcel.

Cordoba

Forumguru
Vandaag de bekleding van de achterklep losgehad om de slang voor de achterruitsproeier te checken. Bij deze wat foto's die in de toekomst anderen kunnen helpen bij het demonteren van het 3e remlicht:
3e remlicht doordrukken.jpg
3e remlicht doordrukken, witte pluggen aantrekken met schroevendraaiertje2.jpg doorvoer achterklep.jpg 3eremlicht+sproeier.jpg 3eremlicht-aansluitingen.jpg

Bij het weer monteren van het 3e remlicht: een klein schroevendraaiertje door het gat in de witte clips steken, en dit verder doortrekken tot ie vastklikt.
Bij foto 2 zijn er 2 van de 3 clips al aangetrokken, de 3e duidelijk nog niet.

Weet iemand of de afdichting rubber is, of kit? En hoe kun je dit het beste vernieuwen? (ik vind 'm er niet zo geweldig meer uit zien)

EdK

Forumguru
ziet er uit als een afdichtings rubber ( tochtstrip )
Wij gebruiken dit bv bij elektrakasten en is gewoon vanaf rol.
En ja zou eens kijken of het in de reguliere ijzerhandel te verkrijgen is en het dan vervangen want bij herplaatsing heb je kans dat het gaat lekken met gevolgen die ik verder niet hoef uit te leggen.

Bovenaan Onderaan