Derde Skoda op rij! Tijd om voor te stellen

Hallo allen,

Na een nieuwe VW Polo 1.6 TDI, welke met een chip vlot vooruit ging, besloten om naar de Skoda Modellen te gaan. Deze keuze is ingezet aangezien ik van mijn destijds huidige werkgever alleen maar Skoda mocht leasen.

In 2015 een nieuwe Skoda Fabia Combi mogen rijden, waarbij mij het rijcomfort en de afwerking meer dan prima was! Deze auto heeft de 160.000 KM zonder problemen gemaakt !

Waarna er gezinsuitbreiding op komst was en een nieuwe Baan in het vooruitzicht, mocht ik een Skoda Octavia 1.6 TDI Style uitvoeringing te rijden. Een enorme vooruitgang in ruimte en comfort! In 2017 met 10 KM op de teller gekregen en nu inmiddels de 150.000 KM zonder enig probleempje over de wegen gezoefd.

Inmiddels is er een derde skoda besteld. Namelijk de Kodiaq 1.5 DSG Limited Business Edition.
Deze kan ik morgen ophalen. Ik ben erg benieuwd naar de overstap van de diesel motoren naar deze benzine uitvoering!
De Kodiaq is uitgevoerd met een Comfort, Style en Functie pakket met achteraf nog geblindeerde achter ramen en een trekhaak voor de Caravan.

We gaan er vanuit dat ook deze auto weer zonder mankementen de 140.000 KM gaat halen. Daarna, verwachting binnen de drie jaar, komt er wellicht weer een nieuwe Skoda!

Inmiddels de Kodiaq op de oprit. Ben erg tevreden over de DSG en de rust in de auto. Wel valt het verbruik mij behoorlijk tegen. Inmiddels 1800 kilometer gereden met een gemiddelde van 1 op 11. Het ‘inrijden’ zal iets meer nemen. Maar een zuinige auto zal het niet worden. Kan iemand mij hier meer over zeggen?

EdK

Forumguru
Bij mijn vorige Skoda's is me opgevallen dat de eerste periode , zeg maar de inrij periode de wagen wat meer verbruikte.
Na die periode zie je op bepaald moment het verbruik dalen, mits je rijstijl hetzelfde blijft...

Bovenaan Onderaan