derde stoplicht blijft branden

ullrichske

Nieuw lid
hallo,

Sinds een tijdje blijft het derde remlicht(bij vochtig weer) van onze O2 branden. Als ik de koffer openmaak, gaat het uit en wanneer ik hem sluit dan brandt het terug. Na een tijdje gaat het terug weg. Vermoedelijk betreft het een vochtprobleem met een slecht contact als gevolg. Zijn er mensen die dat ook hebben voorgehad en wat hebben jullie gedaan om het op te lossen? Is dit zelf te doen?

mvg,

Darkside

Forumguru
Kan je niet via een andere weg rijden? Dat je het specifiek stoplicht vermijdt. :)

Het is natuurlijk je remlicht maar had zoiets van huh toen ik te topic titel las.
Zal idd een kabelbreukje oid zijn. Geen idee of dit makkelijk zelf op te lossen is.

Ronnie

Forumguru
Typisch geval van vocht in de stekker, = slechte massa. Achter linker zijpaneel in de kofferruimte zit de stekker, even schoonmaken en het probleem is opgelost.

ullrichske

Nieuw lid
Ik heb gisteren eens de binnenkant van mijn kofferdeksel gedemonteerd en kon zo mijn derde remlicht ook demonteren. Op het eerste zicht geen vochtigheid aan de fiche zelf van het remlicht en ook de leiding van de achterruitsproeier was droog. Ik heb de leiding gevolgd naar de linker achterlichten en ook daar zag ik niet onmiddellijk vochtigheid. Wanneer ik de fiche van de sluiting van het kofferdeksel verwijderde, brandde het remlicht terug. Ook de fiche aan de achterlichten eens gereinigd, zonder gevolg. In een andere discussie haalde iemand aan dat het wel eens van de trekhaak afkomstig kan zijn ???? Ik heb voorlopig de fiche van het remlicht afgetrokken.:confused:

Octavia_II

Actief lid
Let op: indien een derde remlicht gemonteerd is dan MOET deze wettelijk gezien ook werken (en ook voor de APK) !!

Groet,

Charlie

Rene de Wit

Actief lid
dat klopt, ik had bij een prive auto zo'n aftermarket ding met een stuk of 30 leds, daarvan waren er een aantal kapot, was afkeur of ding demonteren (of dus een nieuwe laten plaatsen wat ik heb laten doen).

Heb je het reinigen vochtig gedaan? ;) of heb je contactspray en/of vochtverdrijver gebruikt wellicht icm met een heel licht velletje schuurpapier de contact opwrijven?

Ronnie

Forumguru
Je moet ook de massa verbindingen aan de carosserie goed schoon/droogmaken, en natuurlijk alle stekkers(fiche's??) Het is een led-licht en dus is een minimale spanning/kruip/lekspanning van b.v. 1 volt al voldoende om de led's te laten oplichten.
Dergelijke verontreinigingen en vocht veroorzaken vaak de z.g. "kerstboom" effecten;
vanalle soorten lampen die spontaan aangaan.

Bovenaan Onderaan