Design volgens Toyota

Michel

Forumguru
Zelf bivakkeer ik regelmatig op de weg en dus zie je nog weleens nieuwe en/of aparte modellen.
Zaterdagavond keek ik mijn ogen al uit op de Amsterdamse ring A10 en vanochtend op de A12 kwam ik hetzelfde gedrocht tegen, waarvan ik niet wist of het al te koop was: de nieuwe Prius van Toyota.

Jeremy Clarkson maakte al eens eerder een item bij Topgear dat hij met een papieren zak op zijn hoofd in een eerdere versie van dit voertuig rondreed, maar hier zou ik niet eens in willen stappen. Die achterkant is toch geen gezicht? Ik doel dan op het rode exemplaar op de foto.
Gelukkig zijn de bijtellingsregels hier en daar veranderd, want anders zou dit voor mij een zaak voor een of andere welstandscommissie mogen worden...
image.jpeg

hemi24

Forumguru
Toyota? Bestaat dat merk nog dan?!? (wie least er tegenwoordig nog een Avensis en wat is er met al die busjes gebeurt...).

De helft van wat ze tegenwoordig verkopen komt uit het schap van PSA, zelfs de busjes..!

Michel

Forumguru
Maar goed dat de bijtelling voor 2016 veranderd is, die zullen we niet veel meer zien... :yeehaa:

Aan de andere kant verklaart het dan niet waarom ik er al twee in drie dagen tijd ben tegengekomen, terwijl ze nog maar net op de markt zijn. Het waren volgens mij geen dealer exemplaren, want er zat geen reclame op. Anders zijn het wel echte die-hard Prius liefhebbers.

andrehj

Forumguru
Ik snap die aversie tegen de nieuwe Prius niet zo goed. Ik hou er wel van als een fabrikant eens een beetje tegengas geeft tegen alle grijze muizen op de snelweg.
Alsof Skoda het met de 25 tinten grijs van de nieuwe S3 zo goed doet...

peterrapid

Forumguru
Toyota is prachtig geslaagd in hun design hoor, ze willen dat de prius echt er anders uit ziet dan de conventionele wagen en daar zijn ze prachtig in geslaagd, het ziet er echt uit als een elektrisch alternatief ... Ik vind het persoonlijk een afschuwelijk design maar ze zijn wel geslaagd in hun opzet om de wagen niet meer saai te laten lijken en vooral de prius-rijder het gevoel te geven dat ze echt met iets anders of een gewone wagen de baan op zijn.

edero

Forumguru
Aan de andere kant verklaart het dan niet waarom ik er al twee in drie dagen tijd ben tegengekomen, terwijl ze nog maar net op de markt zijn. Het waren volgens mij geen dealer exemplaren, want er zat geen reclame op. Anders zijn het wel echte die-hard Prius liefhebbers.

:laugh:

5.jpg

MarcoO2

Forumguru
Ik vind 'm beter smoelen dan de oude Priussen. En ja, dat is relatief ;)

Vergeet niet dat de gemiddelde Pruis-rijder met een heel andere blik naar zijn auto kijkt dan de gemiddelde Skoda-rijder (afgezien van degene die altijd op jacht zijn naar de goedkoopste auto qua bijtelling). De positionering van de auto mag best doorwerken in het design. En of dat mooi is, is smaak. :D

Bovenaan Onderaan